Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Działania intermedialne w arteterapii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-3S-DIA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Działania intermedialne w arteterapii
Jednostka: Instytut Edukacji Artystycznej
Grupy: Obowiązkowe dla III r. EP, spec.: edukacja plastyczna z arteterapią, stacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Wykład, konwersatorium, działania artystyczne z wykorzystaniem współczesnych mediów (fotografia, film, animacja poklatkowa). Prezentacja wybranych krajowych i międzynarodowych projektów arteterapeutycznych z wykorzystaniem środków multimedialnych.

Ocena projektu arteterapeutycznego z zastosowaniem środków multimedialnych - praca pisemna.

Pełny opis:

Tworzenie obiektów artystycznych z wykorzystaniem technik arteterapii.

Rejestracja procesu twórczego z wykorzystaniem środków multimedialnych.

Dokumentacja gotowego wytworu twórczego z wykorzystaniem środków multimedialnych.

Literatura:

Podstawowa

A. Gwóźdź red. Widzieć, myśleć, być. Technologie mediów. Universitas. Kraków. 2001

Ip H.S., Kwong B., Smart Ambience Games for Children with Learning Difficulties, Proceedings of Edutainment 2006 International Conference on E-learning and Games, 16–19 April 2006, Zhejiang University, Hangzhou, China.

L. Manovich. Język nowych mediów. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. 2006

Tanaś M., Technical and Vocational Education and Training: A Vision for the Twenty-first Century. Recommendations to the Director-General of UNESCO [w:] Second International Congress on Technical and Vocational Education. UNESCO. Seul, Republika Korei (1999) - współautorstwo,

Tanaś M., Technologia informacyjna w procesie dydaktycznym (2005).

Uzupełniająca:

Bednarski P., Łoza B., Pałuba M., Zielińska A., Nowe środki wyrazu w arteterapii:instalacja, happening, performance, „Psychiatria Polska” 2010; XLIV, 3 (suplement), s. 105–106.

Chmielnicka-Plaskota A., Łoza B., Innowacyjność arteterapii – metody arteterapii,[w:] Rabczenko A., Tanaś M., Doliński A., Świtalski K. (red, EDUKACJA– droga innowacyjnej przedsiębiorczości. Skrypt akademicki, Instytut Naukowo-Wydawniczy „Spatium”, Radom 2012, s. 133–156.

O. Hansen, J. Gola red:. Ku formie otwartej. Państwowa Galeria Sztuki Zachęta. Warszawa 2005

L. Manovich. Język nowych mediów. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. 2006

Snyder, Beverly A., Expressive Art Therapy Techniques: Healing the Soul through Creativity. Journal of Humanistic Education and Development, v36 n2 s. 74-82 Dec 1997

Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Student ma wiedzę na temat intermediów i ich zastosowań w arteterapii.

2. Student zna przykłady oddziaływania terapeutycznego za pomocą intermediów.

Umiejętności:

1. Student stosuje działania intermedialne do świadomej realizacji celów i zadań arteterapeutycznych.

2. Student potrafi zorganizować i przeprowadzić procesualne działanie grupowe o charakterze edukacyjnym lub terapeutycznym z użyciem środków intermedialnych.

Kompetencje:

1. Student ma zdolność krytycznej oceny własnego postępowania jako organizatora pracy grupowej i jej uczestnika.

2. Student jest świadomy etycznego wymiaru organizowania i prowadzenia działań grupowych o charakterze pedagogicznym lub terapeutycznym.

Metody i kryteria oceniania:

Wykład, konwersatorium, prezentacja multimedialna. Rejestracja procesu twórczego z wykorzystaniem technik multimedialnych.

Godziny kontaktowe np. wykład 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury 10

Przygotowanie się do egzaminu 10

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10

Inne formy 5

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Praktyki zawodowe:

Mazowieckie Specjalistyczne Centrum Zdrowia

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Chmielnicka-Plaskota
Prowadzący grup: Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Monika Masłoń
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Wykład, konwersatorium, działania artystyczne z wykorzystaniem współczesnych mediów (fotografia, film, animacja poklatkowa). Prezentacja wybranych krajowych i międzynarodowych projektów arteterapeutycznych z wykorzystaniem środków multimedialnych.

Ocena projektu arteterapeutycznego z zastosowaniem środków multimedialnych - praca pisemna.

Pełny opis:

Tworzenie obiektów artystycznych z wykorzystaniem technik arteterapii.

Rejestracja procesu twórczego z wykorzystaniem środków multimedialnych.

Dokumentacja gotowego wytworu twórczego z wykorzystaniem środków multimedialnych.

Literatura:

Podstawowa

A. Gwóźdź red. Widzieć, myśleć, być. Technologie mediów. Universitas. Kraków. 2001

Ip H.S., Kwong B., Smart Ambience Games for Children with Learning Difficulties, Proceedings of Edutainment 2006 International Conference on E-learning and Games, 16–19 April 2006, Zhejiang University, Hangzhou, China.

L. Manovich. Język nowych mediów. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. 2006

Tanaś M., Technical and Vocational Education and Training: A Vision for the Twenty-first Century. Recommendations to the Director-General of UNESCO [w:] Second International Congress on Technical and Vocational Education. UNESCO. Seul, Republika Korei (1999) - współautorstwo,

Tanaś M., Technologia informacyjna w procesie dydaktycznym (2005).

Uzupełniająca:

Bednarski P., Łoza B., Pałuba M., Zielińska A., Nowe środki wyrazu w arteterapii:instalacja, happening, performance, „Psychiatria Polska” 2010; XLIV, 3 (suplement), s. 105–106.

Chmielnicka-Plaskota A., Łoza B., Innowacyjność arteterapii – metody arteterapii,[w:] Rabczenko A., Tanaś M., Doliński A., Świtalski K. (red, EDUKACJA– droga innowacyjnej przedsiębiorczości. Skrypt akademicki, Instytut Naukowo-Wydawniczy „Spatium”, Radom 2012, s. 133–156.

O. Hansen, J. Gola red:. Ku formie otwartej. Państwowa Galeria Sztuki Zachęta. Warszawa 2005

L. Manovich. Język nowych mediów. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. 2006

Snyder, Beverly A., Expressive Art Therapy Techniques: Healing the Soul through Creativity. Journal of Humanistic Education and Development, v36 n2 s. 74-82 Dec 1997

Uwagi:

Wykład, konwersatorium, prezentacja multimedialna. Rejestracja procesu twórczego z wykorzystaniem technik multimedialnych.

Godziny kontaktowe np. wykład 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury 10

Przygotowanie się do egzaminu 10

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10

Inne formy 5

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Monika Masłoń
Prowadzący grup: Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Monika Masłoń
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Wykład, konwersatorium, działania artystyczne z wykorzystaniem współczesnych mediów (fotografia, film, animacja poklatkowa). Prezentacja wybranych krajowych i międzynarodowych projektów arteterapeutycznych z wykorzystaniem środków multimedialnych.

Ocena projektu arteterapeutycznego z zastosowaniem środków multimedialnych - praca pisemna.

Pełny opis:

Tworzenie obiektów artystycznych z wykorzystaniem technik arteterapii.

Rejestracja procesu twórczego z wykorzystaniem środków multimedialnych.

Dokumentacja gotowego wytworu twórczego z wykorzystaniem środków multimedialnych.

Literatura:

Podstawowa

A. Gwóźdź red. Widzieć, myśleć, być. Technologie mediów. Universitas. Kraków. 2001

Ip H.S., Kwong B., Smart Ambience Games for Children with Learning Difficulties, Proceedings of Edutainment 2006 International Conference on E-learning and Games, 16–19 April 2006, Zhejiang University, Hangzhou, China.

L. Manovich. Język nowych mediów. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. 2006

Tanaś M., Technical and Vocational Education and Training: A Vision for the Twenty-first Century. Recommendations to the Director-General of UNESCO [w:] Second International Congress on Technical and Vocational Education. UNESCO. Seul, Republika Korei (1999) - współautorstwo,

Tanaś M., Technologia informacyjna w procesie dydaktycznym (2005).

Uzupełniająca:

Bednarski P., Łoza B., Pałuba M., Zielińska A., Nowe środki wyrazu w arteterapii:instalacja, happening, performance, „Psychiatria Polska” 2010; XLIV, 3 (suplement), s. 105–106.

Chmielnicka-Plaskota A., Łoza B., Innowacyjność arteterapii – metody arteterapii,[w:] Rabczenko A., Tanaś M., Doliński A., Świtalski K. (red, EDUKACJA– droga innowacyjnej przedsiębiorczości. Skrypt akademicki, Instytut Naukowo-Wydawniczy „Spatium”, Radom 2012, s. 133–156.

O. Hansen, J. Gola red:. Ku formie otwartej. Państwowa Galeria Sztuki Zachęta. Warszawa 2005

L. Manovich. Język nowych mediów. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. 2006

Snyder, Beverly A., Expressive Art Therapy Techniques: Healing the Soul through Creativity. Journal of Humanistic Education and Development, v36 n2 s. 74-82 Dec 1997

Uwagi:

Wykład, konwersatorium, prezentacja multimedialna. Rejestracja procesu twórczego z wykorzystaniem technik multimedialnych.

Godziny kontaktowe np. wykład 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury 10

Przygotowanie się do egzaminu 10

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10

Inne formy 5

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)