Rzeźba II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-3F-RZ2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Rzeźba II |
Jednostka: | Instytut Edukacji Artystycznej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla II r. EP, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Zaliczenia: GR I 24.06 14.30 GR II 25.06 15:00 Spotkania godzina 10.00 Teams- Grupa środa i piątek Podsumowanie dotychczasowej pracy. Weryfikacja projektów studentów. Indywidualne korekty. Wyznaczanie kolejnych ścieżek rozwoju projektów. Zadania: I Każdy z student ma za zadanie wykonać i wysłać 5 całkowicie różnych od siebie koncepcji (szkiców) do projektu wylosowanego pojęcia. Projekt po korektach realizowany jest w technice kolażu, fotografii, filmu lub innym proponowanym przez studenta medium. II Dotyk/Gest Udostępniona prezentacja z przykładami prac artystów ukazuje możliwości jakie daje gest w wyrażaniu emocji. Kompozycja i ekspresja to zagadnienia poruszone przy poprzednich zadaniach. Należy o nich pamiętać wykonując ten projekt. Wybrany projekt wykonany zastaje w formy plakiety lub małej formy rzeźbiarskiej. Materiał: plastelina Wykonane zadania przedłożone w formie dokumentacji zdjęciowej, po konsultacjach z prowadzącym są podstawą do zaliczenia przedmiotu. |
Pełny opis: |
METODY KSZTAŁCENIA Ćwiczenia, dyskusja, korekta, pokazy multimedialne Rozwijanie osobowości twórczej. Kształtowanie wyobraźni przestrzennej, wyczucia proporcji, kierunków, ciężarów i rytmów. Wprowadzenie w podstawowe zagadnienia rzeźbiarskie: kompozycji, konstrukcji, napięć i faktury. Rozwijanie wrażliwości na wyraz formy rzeźbiarskiej. Budowanie umiejętności kreowania kompozycji trójwymiarowej. Nabywanie podstaw warsztatu rzeźbiarskiego i podstawowych umiejętności technologicznych ( budowy konstrukcji rzeźbiarskiej, technik modelowania w glinie, podstaw odlewu gipsowego) 1. Akt – wykorzystanie, nabytych podczas poprzednich ćwiczeń, podstaw kompozycyjnych i formalnych podczas konstruowania studium z modela. 12 godz. 2. Dotyk/gest. Studium detalu anatomicznego (ręka) z elementami interpretacji. Celem ćwiczenia jest badanie nowych elementów języka rzeźbiarskiego, rozwijanie umiejętności obserwowania natury i interpretowania jej oraz poszukiwanie możliwości zawarcia treści w rzeźbie. 12 godz. 3. Przedmiot surreaistyczny - obiekt jako medium / gra między humorem, absurdem i codziennością 12godz. 4. Technika odlewu gipsowego. |
Literatura: |
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Słonina S., Mistrzowie rzeźby, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2005 Chrzanowska-Pieńkos J(red.), Figura w sztuce polskiej XIX i XX wieku, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 1999 Hermansdorfer M., Między ekspresją a metaforą, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Wrocław 1999 Simblet S., Anatomia dla artystów, Warszawa 2004. Kotula A., Krakowski P., Rzeźba współczesna, Warszawa 1980. Schanti A., Die Liebe zu den Objekten/The love of Objects: Aspekte Zeitgenoessischer Skulptur/Aspects of Contemporary sculpture, Springer, 2008. Kwartalnik Rzeźby „Orońsko”, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku. Rocznik „Rzeźba Polska”, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku. Duby G., Daval J.-L.; Sculpture – from Antiquity to the Present Day, Taschen, 2006. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Student zna w poszerzonym zakresie środki ekspresji właściwe dla rzeźby. 2. Student zna materiały i narzędzia rzeźbiarskie oraz wie jak z nich bezpiecznie korzystać. 3. Umiejętności: 1. Student potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać rzeźbę. 2. Student umie wybrać i wykorzystać poznane narzędzia, techniki i technologie do wykonania rzeźby. Kompetencje: 1. Student potrafi krytycznie ocenić własne umiejętności warsztatowe z rzeźbiarstwa. 2. Student potrafi merytorycznie i kulturalnie rozmawiać na temat własnej pracy oraz rzeźb innych twórców. |
Metody i kryteria oceniania: |
Konsultacja ustna na temat projektów i/lub pracy Obserwacja pracy studenta Rozmowa na temat pracy Korekta Ocena zostanie wystawiona po analizie powstałych prac dokonanej w czasie przeglądu semestralnego w obecności całej grupy. Uwzględniane będą: wnikliwość obserwacji, kreatywne podejście do zadań, samodzielność myślenia, wkład pracy, rozwój. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Śmietana | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Śmietana | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zaliczenia: 24.06 GR I 14.30 25.06 GR II 15.00 Spotkanie godzina 10.00 Teams- Grupa środa Spotkanie godzina 10.00 Teams- Grupa piątek Podsumowanie dotychczasowej pracy. Weryfikacja projektów studentów. Indywidualne korekty. Wyznaczanie kolejnych ścieżek rozwoju projektów. Szkice projektowe są wysyłane do indywidualnych folderów (podpisanych imieniem i nazwiskiem) w systemie Team's. Zadania do wykonania: I Każdy z student ma za zadanie wykonać i wysłać 5 całkowicie różnych od siebie koncepcji (szkiców) do projektu wylosowanego pojęcia. Projekt po korektach realizowany jest w technice kolażu, fotografii, filmu lub innym proponowanym przez studenta medium. II „Dotyk/Gest” Udostępniona prezentacja z przykładami prac artystów ukazuje możliwości jakie daje gest w wyrażaniu emocji. Kompozycja i ekspresja to zagadnienia poruszone przy poprzednich zadaniach. Należy o nich pamiętać wykonując ten projekt. Studenci wykonują 5 projektów opowiadających o geście, relacji i dotyku. Wybrany projekt wykonany zastaje w formy plakiety lub małej formy rzeźbiarskiej. Materiał : plastelina. Wykonane zadania przedłożone w formie dokumentacji zdjęciowej, po konsultacjach z prowadzącym są podstawą do zaliczenia przedmiotu. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.