Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rzeźba II

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-3F-RZ2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Rzeźba II
Jednostka: Instytut Edukacji Artystycznej
Grupy: Obowiązkowe dla II r. EP, (3-l) stacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Zaliczenia: GR I 24.06 14.30

GR II 25.06 15:00

Spotkania godzina 10.00 Teams- Grupa środa i piątek

Podsumowanie dotychczasowej pracy. Weryfikacja projektów studentów. Indywidualne korekty. Wyznaczanie kolejnych ścieżek rozwoju projektów.

Zadania:

I Każdy z student ma za zadanie wykonać i wysłać 5 całkowicie różnych od siebie koncepcji (szkiców) do projektu wylosowanego pojęcia. Projekt po korektach realizowany jest w technice kolażu, fotografii, filmu lub innym proponowanym przez studenta medium.

II Dotyk/Gest

Udostępniona prezentacja z przykładami prac artystów ukazuje możliwości jakie daje gest w wyrażaniu emocji. Kompozycja i ekspresja to zagadnienia poruszone przy poprzednich zadaniach. Należy o nich pamiętać wykonując ten projekt.

Wybrany projekt wykonany zastaje w formy plakiety lub małej formy rzeźbiarskiej. Materiał: plastelina

Wykonane zadania przedłożone w formie dokumentacji zdjęciowej, po konsultacjach z prowadzącym są podstawą do zaliczenia przedmiotu.

Pełny opis:

METODY KSZTAŁCENIA

Ćwiczenia, dyskusja, korekta, pokazy multimedialne

Rozwijanie osobowości twórczej. Kształtowanie wyobraźni przestrzennej, wyczucia proporcji, kierunków, ciężarów i rytmów. Wprowadzenie w podstawowe zagadnienia rzeźbiarskie: kompozycji, konstrukcji, napięć i faktury. Rozwijanie wrażliwości na wyraz formy rzeźbiarskiej. Budowanie umiejętności kreowania kompozycji trójwymiarowej. Nabywanie podstaw warsztatu rzeźbiarskiego i podstawowych umiejętności technologicznych ( budowy konstrukcji rzeźbiarskiej, technik modelowania w glinie, podstaw odlewu gipsowego)

1. Akt – wykorzystanie, nabytych podczas poprzednich ćwiczeń, podstaw kompozycyjnych i formalnych podczas konstruowania studium z modela. 12 godz.

2. Dotyk/gest. Studium detalu anatomicznego (ręka) z elementami interpretacji. Celem ćwiczenia jest badanie nowych elementów języka rzeźbiarskiego, rozwijanie umiejętności obserwowania natury i interpretowania jej oraz poszukiwanie możliwości zawarcia treści w rzeźbie. 12 godz.

3. Przedmiot surreaistyczny - obiekt jako medium / gra między humorem, absurdem i codziennością 12godz.

4. Technika odlewu gipsowego.

Literatura:

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Słonina S., Mistrzowie rzeźby, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2005

Chrzanowska-Pieńkos J(red.), Figura w sztuce polskiej XIX i XX wieku, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 1999

Hermansdorfer M., Między ekspresją a metaforą, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Wrocław 1999

Simblet S., Anatomia dla artystów, Warszawa 2004.

Kotula A., Krakowski P., Rzeźba współczesna, Warszawa 1980.

Schanti A., Die Liebe zu den Objekten/The love of Objects: Aspekte Zeitgenoessischer Skulptur/Aspects of Contemporary sculpture, Springer, 2008.

Kwartalnik Rzeźby „Orońsko”, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku.

Rocznik „Rzeźba Polska”, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku.

Duby G., Daval J.-L.; Sculpture – from Antiquity to the Present Day, Taschen, 2006.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Student zna w poszerzonym zakresie środki ekspresji właściwe dla rzeźby.

2. Student zna materiały i narzędzia rzeźbiarskie oraz wie jak z nich bezpiecznie korzystać.

3.

Umiejętności:

1. Student potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać rzeźbę.

2. Student umie wybrać i wykorzystać poznane narzędzia, techniki i technologie do wykonania rzeźby.

Kompetencje:

1. Student potrafi krytycznie ocenić własne umiejętności warsztatowe z rzeźbiarstwa.

2. Student potrafi merytorycznie i kulturalnie rozmawiać na temat własnej pracy oraz rzeźb innych twórców.

Metody i kryteria oceniania:

Konsultacja ustna na temat projektów i/lub pracy

Obserwacja pracy studenta

Rozmowa na temat pracy

Korekta

Ocena zostanie wystawiona po analizie powstałych prac dokonanej w czasie przeglądu semestralnego w obecności całej grupy. Uwzględniane będą: wnikliwość obserwacji, kreatywne podejście do zadań, samodzielność myślenia, wkład pracy, rozwój.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Śmietana
Prowadzący grup: Aleksandra Śmietana
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zaliczenia:

24.06 GR I 14.30

25.06 GR II 15.00

Spotkanie godzina 10.00 Teams- Grupa środa

Spotkanie godzina 10.00 Teams- Grupa piątek

Podsumowanie dotychczasowej pracy. Weryfikacja projektów studentów. Indywidualne korekty. Wyznaczanie kolejnych ścieżek rozwoju projektów.

Szkice projektowe są wysyłane do indywidualnych folderów (podpisanych imieniem i nazwiskiem) w systemie Team's.

Zadania do wykonania:

I

Każdy z student ma za zadanie wykonać i wysłać 5 całkowicie różnych od siebie koncepcji (szkiców) do projektu wylosowanego pojęcia. Projekt po korektach realizowany jest w technice kolażu, fotografii, filmu lub innym proponowanym przez studenta medium.

II „Dotyk/Gest”

Udostępniona prezentacja z przykładami prac artystów ukazuje możliwości jakie daje gest w wyrażaniu emocji. Kompozycja i ekspresja to zagadnienia poruszone przy poprzednich zadaniach. Należy o nich pamiętać wykonując ten projekt. Studenci wykonują 5 projektów opowiadających o geście, relacji i dotyku.

Wybrany projekt wykonany zastaje w formy plakiety lub małej formy rzeźbiarskiej. Materiał : plastelina.

Wykonane zadania przedłożone w formie dokumentacji zdjęciowej, po konsultacjach z prowadzącym są podstawą do zaliczenia przedmiotu.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)