Rzeźba I
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-3F-RZ1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Rzeźba I |
Jednostka: | Instytut Edukacji Artystycznej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla II r. EP, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
METODY KSZTAŁCENIA Ćwiczenia, dyskusja, pokazy multimedialne NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 90 Przygotowanie się do zajęć, szkice koncepcyjne, przygotowywanie stanowiska pracy i dbanie o stan rzeźby w glinie 60 Przygotowanie się do egzaminu - Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji - Inne formy (lektury i wizyty w galeriach i muzeach) 30 Sumaryczna liczba punktów ECTS 6 |
Pełny opis: |
TREŚCI LICZBA GODZIN 1. Ćwiczenie rysunkowe (akt) – ćwiczenie nad proporcjami i relacjami mas, poszukiwanie rysunkowego ekwiwalentu przestrzeni 6 godz. 2. Rysunek ze szkicownika - płaskorzeźba : rzeźbiarska interpretacja zapisu rysunkowego lub malarskiego(gra płaszczyzn, przestrzeń, plan, rytmy, faktura), zapoznanie z podstawowymi materiałami rzeźbiarskimi 12 godz. 3. Dynamiczna kompozycja abstrakcyjna z brył geometrycznych – podstawy kompozycji i środków formalnych w rzeźbie. Wstępne działania z bryłą rzeźbiarską, ciężar, kontrapunkt, arytmy, ruch, równowaga, operowanie formą przestrzenną 12 godz. 4. Głowa, studium z modela – poszukiwanie właściwej konstrukcji, równowagi brył, indywidualnych proporcji i charakteru. Detal jako element kompozycyjny podporządkowany całości 18 godz. 5. Technologia odlewu gipsowego 6 godz. |
Literatura: |
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Słonina S., Mistrzowie rzeźby, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2005 Chrzanowska-Pieńkos J(red.), Figura w sztuce polskiej XIX i XX wieku, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 1999 Hermansdorfer M., Między ekspresją a metaforą, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Wrocław 1999 Simblet S., Anatomia dla artystów, Warszawa 2004. Kotula A., Krakowski P., Rzeźba współczesna, Warszawa 1980. Schanti A., Die Liebe zu den Objekten/The love of Objects: Aspekte Zeitgenoessischer Skulptur/Aspects of Contemporary sculpture, Springer, 2008. Kwartalnik Rzeźby „Orońsko”, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku. Rocznik „Rzeźba Polska”, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku. Duby G., Daval J.-L.; Sculpture – from Antiquity to the Present Day, Taschen, 2006. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Student zna w podstawowym zakresie środki ekspresji właściwe dla rzeźby. 2. Student zna materiały i narzędzia rzeźbiarskie oraz wie jak z nich bezpiecznie korzystać. 3. Student zna proces technologiczny niezbędny do powstania rzeźby oraz zasady związane z jej właściwą ekspozycją. Umiejętności: 1. Student potrafi samodzielnie zaprojektować i wykonać rzeźbę. 2. Student umie wybrać i wykorzystać poznane narzędzia, techniki i technologie do wykonania rzeźby. Kompetencje: 1. Student potrafi krytycznie ocenić własne umiejętności warsztatowe z rzeźbiarstwa. 2. Student potrafi merytorycznie i kulturalnie rozmawiać na temat własnej pracy oraz rzeźb innych twórców. |
Metody i kryteria oceniania: |
Konsultacja ustna na temat projektów i/lub pracy Obserwacja pracy studenta Rozmowa na temat pracy Korekta Ocena zostanie wystawiona po analizie powstałych prac dokonanej w czasie przeglądu semestralnego w obecności całej grupy. Uwzględniane będą: wnikliwość obserwacji, kreatywne podejście do zadań, samodzielność myślenia, wkład pracy, rozwój. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Śmietana | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Śmietana | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.