Projektowanie graficzne II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-3F-PG2a |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie graficzne II |
Jednostka: | Instytut Edukacji Artystycznej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla I r. EP, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Ćwiczenia prowadzone z metodami oglądowymi (pokazy multimedialne i publikacje). Prezentacja utworów wizualnych wykonanych przez studenta, prezentacje multimedialne, konsultacje indywidualne bezpośrednie. Grupowe dyskusje nt. prezentowanego materiału. |
Pełny opis: |
Przygotowanie szkiców projektowych przedmiotu - stopniowe upraszczanie form, analiza prac (grupowa i indywidualna) Doskonalenie projektów, prace projektowe z wykorzystaniem komputerów. Znak graficzny jako nośnik informacji Projekt znaku firmowego jako podstawowego komunikatu wizualnego. Pismo, jego budowa i pochodzenie. Analiza budowy pisma. Rozpoznawanie pism drukarskich. Analiza obrazu typograficznego (wiersz, wyraz, kolumna, światło, inicjał itp.). Forma liternicza – projekt logotypu w nawiązaniu do wcześniej przygotowanych znaków graficznych Realizacja projektów własnego znaku graficznego oraz logotypu w wybranym programie graficznym Inne formy projektowe. Małe formy graficzne (bilet wizytowy, papier firmowy). Analiza przykładów. Wybrane elementy z grafiki książki. Analiza projektów okładek. Relacja tytuł – tekst – ilustracja. Materiały reklamowe (folder reklamowy, papier pakowy, forma przestrzenna i inne). Analiza przykładów. Próba przygotowania własnego, autorskiego projektu wybranej formy graficznej. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa 1. Rypson P. (2011) Nie gęsi, Polskie projektowanie graficzne 1919-1949. Kraków 2. Willis F., H. (1972) Grafika Reklamowa, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne. Warszawa 3. Sarzyńska-Putowska J. (2002) Komunikacja wizualna. Kraków 4. Felici J. (2005) Kompletny przewodnik po Typografii. Gdańsk 5. Bringhurst R. (2007) Elementarz stylu w typografii. Wyd. Design Plus. Kraków 6. Rypson P. (2000) Książki i strony. Warszawa 7. Willberg H. P.: Forssman F. (2004) Pierwsza pomoc w Typografii. Gdańsk 8. Biuletyn Sztuki Projektowania. (2005) Katowice Literatura uzupełniająca 1. Mrowczyk J. (2008) Niewielki słownik typograficzny. Gdańsk 2. Szántó T. (1986) Pismo i styl. Wrocław 3. Chwałowski R. (2001) Typografia typowej książki. Warszawa 4.Tyczkowski K. (2005) Lettera Magica. Warszawa 5.Frutiger A. (2003) Człowiek i jego znaki. Kraków 6. Wheeler S.,G. (2000) Typografia komputerowa. Warszawa 7. Zakrzewski P. (2009) Photoshop, Illustrator, InDesign i Acrobat w praktyce. Gliwice 8. 1000 Signs. Praca zbiorowa. (2004) Köln |
Metody i kryteria oceniania: |
ocena ćwiczeń i wypowiedzi na zajęciach, ocena prac domowych |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.