Film w kulturze I
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-3F-FK1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Film w kulturze I |
Jednostka: | Instytut Edukacji Artystycznej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla III r. EP, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Durda-Dmitruk | |
Prowadzący grup: | Anna Melon-Regulska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Wałaszewski | |
Prowadzący grup: | Zbigniew Wałaszewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia - ocena analizy przekazów audiowizualnych - uzupełniająco: ocena wypowiedzi w trakcie zajęć; w tym udziału w dyskusji |
|
Pełny opis: |
Podstawowe elementy języka filmu (ujęcie, kadr, plan filmowy, ruch kamery, montaż, itd.). Tworzywo artystyczne filmu: narracja (opowieść), obraz (wizualność), aktor (odgrywanie ról), przestrzeń (dekoracje i ruch), dźwięk (mowa postaci, odgłosy otoczenia, muzyka). Rzeczywistość a świat przedstawiony filmu – film jako przekaz symboliczny. Konwencje przedstawieniowe w filmie (realizm - rzeczywistość subiektywna). Rozumienie filmu jako czynność intuicyjna (odbiór nieanalityczny) i świadoma praca z wykorzystaniem znajomości reguł komunikacji audiowizualnej (odbiór analityczny). Pojęcie „tekstu kultury” i badanie kultury poprzez analizę jej tekstów. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Helman A, Pitrus A., Podstawy wiedzy o filmie. Gdańsk 2008. 2. Kingdon T., Sztuka reżyserii filmowej. Warszawa 2008. 3. Nurczyńska-Fidelska E., Klejsa K., Kłys T., Sitarski P., Kino bez tajemnic. Warszawa 2009. Literatura uzupełniająca: 1. Arijon D., Gramatyka języka filmowego, Warszawa 2008. 2. Płażewski J., Język filmu, Warszawa 2008. 3. Katz S. D., Reżyseria filmowa ujęcie po ujęciu, Warszawa 2007. 4. Russie R., Downs W., Jak napisać scenariusz filmowy, Warszawa 2008. 5. Book S., Podręcznik dla aktorów. Techniki improwizacji dla profesjonalnych aktorów filmu, teatru i telewizji, Warszawa 2006. |
|
Uwagi: |
Link do zespołu w MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a42e2bea071544580a98ab0a3d85887f9%40thread.tacv2/conversations?groupId=7a57579b-63b7-4faf-b677-5207f4ba4d86&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 METODY KSZTAŁCENIA Wykład konwersatoryjny z metodami oglądowymi (projekcje filmowe). Analiza indywidualna i zbiorowa materiału audiowizualnego. Dyskusja. Forma aktywności - nakład pracy studenta Godziny kontaktowe - wykład: 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10 Przygotowanie się do zajęć, oglądanie materiału audiowizualnego: 10 Interpretacja zaliczająca zajęcia: 5 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.