Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka zajęć stymulacyjno-kompensacyjnych z dzieckiem z wadą słuchu - 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-2S-MS1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka zajęć stymulacyjno-kompensacyjnych z dzieckiem z wadą słuchu - 1
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Wiedza

PC1_KS_W06 Student zna metody wspomagania wykorzystywane we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka z wadą słuchu

Umiejętności

PC1_KK_U02 PC1_KS_U04 PC1_KS_U05 Student posiada umiejętność przygotowania oraz przeprowadzania analizy prezentacji metod wykorzystywanych we wspomaganiu rozwoju i rehabilitacji dziecka z wadą słuchu z przykładowymi ćwiczeniami do zajęć.

PC1_KK_U02 PC1_KS_U04 Student potrafi przygotować w oparciu o diagnozę wstępną plan oraz opracować scenariusz zajęć rehabilitacyjnych dla dziecka z uszkodzeniem słuchu i przeprowadzić takie zajęcia.

PC1_KS_U01 PC1_KS_U02 PC1_KS_U04 PC1_KS_U05 Student potrafi właściwie dobrać, zmodyfikować oraz opracować i wykonać pomoce do zajęć rehabilitacyjnych z dzieckiem z wadą słuchu.

PC1_KS_U05 Potrafi zaproponować i przeprowadzić zajęcia edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne.

Kompetencje społeczne

PC1_KS_K01 PC1_KS_K02 Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z planowaniem i prowadzeniem terapii słuchu i mowy dziecka z wadą słuchu

PC1_KK_K01 PC1_KS_K02 Student rozumie potrzebę podnoszenia swoich kwalifikacji w zakresie metod terapii dziecka z wadą słuchu

PC1_KS_K01 PC1_KS_K02 Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z planowaniem i prowadzeniem terapii słuchu i mowy dziecka zwadą słuchu.

PC1_KK_K02 PC1_KS_K02 Student potrafi przyjąć odpowiedzialność za przygotowane i prowadzone zajęcia dzieckiem z wadą słuchu.

Metody i kryteria oceniania:

Godziny kontaktowe:60 godz. ćw

Przygotowanie do zajęć: 15 godz.

Przygotowanie projektu: 15 godz.

Przygotowanie do zaliczenia: 15 godz.

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Porembska
Prowadzący grup: Dorota Porembska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

ocena aktywności studentów podczas zajęć

ocena projektów ćwiczeń wspierających dziecko z wadą słuchu

ocena prezentacji na zadany temat

Pełny opis:

Anatomia i fizjologia narządu słuchu. Metody badań słuchu. Rodzaje technicznych środków wspomagających słyszenie

Metody pracy z dzieckiem z wadą słuchu.

Organizacja pracy rewalidacyjnej. Cele, metody, formy, środki dydaktyczne.

Zajęcia wstępne - cele, funkcje i przykłady

Konsekwencje ubytku słuchu dla rozwoju mowy

Metody wspomagania rozwoju dziecka z wadą słuchu

Wychowanie słuchowe dziecka z wadą słuchu

Konstruowanie scenariuszy zajęć prowadzonych wybraną metodą

Prowadzenie zajęć rewalidacyjnych wybraną metodą

Literatura:

Bystrzanowska T. /1969/ „Audiologia kliniczna”

Csanyi Y. /1994/ Słuchowo – werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu. WSiP. W-wa

Hoffman B. /1979/ Rewalidacja niesłyszących. PWN, W-wa

Löwe A. /1995/ Wychowanie słuchowe. Historia – metody – możliwości. PWN, W-wa

Kujawa E., Kurzyna M. /1994/ Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, metodą 19 struktur wyrazowych. WSiP, W-wa

Młynarska M., Smereka T. /1992/ Psychostymulacyjna metoda kształtowania i rozwoju mowy i myślenia dzieci z wadą słuchu. UG. Zakład Logopedii, Gdańsk

Henzel J. K., /1981/ Słownik polskiego języka miganego. Wydawnictwo OFFER, Olsztyn

Uwagi:

Metody kształcenia: podająca, problemowa , aktywizująca

Godziny kontaktowe: 60 godz. ćw

Przygotowanie do zajęć: 15 godz.

Przygotowanie projektu: 15 godz.

Przygotowanie do zaliczenia: 15 godz.

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Porembska
Prowadzący grup: Dorota Porembska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

ocena aktywności studentów podczas zajęć

ocena projektów ćwiczeń wspierających dziecko z wadą słuchu

ocena prezentacji na zadany temat

Pełny opis:

Anatomia i fizjologia narządu słuchu. Metody badań słuchu. Rodzaje technicznych środków wspomagających słyszenie

Metody pracy z dzieckiem z wadą słuchu.

Organizacja pracy rewalidacyjnej. Cele, metody, formy, środki dydaktyczne.

Zajęcia wstępne - cele, funkcje i przykłady

Konsekwencje ubytku słuchu dla rozwoju mowy

Metody wspomagania rozwoju dziecka z wadą słuchu

Wychowanie słuchowe dziecka z wadą słuchu

Konstruowanie scenariuszy zajęć prowadzonych wybraną metodą

Prowadzenie zajęć rewalidacyjnych wybraną metodą

Literatura:

Bystrzanowska T. /1969/ „Audiologia kliniczna”

Csanyi Y. /1994/ Słuchowo – werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu. WSiP. W-wa

Hoffman B. /1979/ Rewalidacja niesłyszących. PWN, W-wa

Löwe A. /1995/ Wychowanie słuchowe. Historia – metody – możliwości. PWN, W-wa

Kujawa E., Kurzyna M. /1994/ Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, metodą 19 struktur wyrazowych. WSiP, W-wa

Młynarska M., Smereka T. /1992/ Psychostymulacyjna metoda kształtowania i rozwoju mowy i myślenia dzieci z wadą słuchu. UG. Zakład Logopedii, Gdańsk

Henzel J. K., /1981/ Słownik polskiego języka miganego. Wydawnictwo OFFER, Olsztyn

Uwagi:

Metody kształcenia: podająca, problemowa , aktywizująca

Godziny kontaktowe: 24 godz. ćw

Przygotowanie do zajęć: 20 godz.

Przygotowanie projektu: 20 godz.

Przygotowanie do zaliczenia: 20 godz.

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)