Metodyka zajęć stymulacyjno-kompensacyjnych z dzieckiem z wadą słuchu - 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-2S-MS1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka zajęć stymulacyjno-kompensacyjnych z dzieckiem z wadą słuchu - 1 |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza PC1_KS_W06 Student zna metody wspomagania wykorzystywane we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka z wadą słuchu Umiejętności PC1_KK_U02 PC1_KS_U04 PC1_KS_U05 Student posiada umiejętność przygotowania oraz przeprowadzania analizy prezentacji metod wykorzystywanych we wspomaganiu rozwoju i rehabilitacji dziecka z wadą słuchu z przykładowymi ćwiczeniami do zajęć. PC1_KK_U02 PC1_KS_U04 Student potrafi przygotować w oparciu o diagnozę wstępną plan oraz opracować scenariusz zajęć rehabilitacyjnych dla dziecka z uszkodzeniem słuchu i przeprowadzić takie zajęcia. PC1_KS_U01 PC1_KS_U02 PC1_KS_U04 PC1_KS_U05 Student potrafi właściwie dobrać, zmodyfikować oraz opracować i wykonać pomoce do zajęć rehabilitacyjnych z dzieckiem z wadą słuchu. PC1_KS_U05 Potrafi zaproponować i przeprowadzić zajęcia edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne. Kompetencje społeczne PC1_KS_K01 PC1_KS_K02 Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z planowaniem i prowadzeniem terapii słuchu i mowy dziecka z wadą słuchu PC1_KK_K01 PC1_KS_K02 Student rozumie potrzebę podnoszenia swoich kwalifikacji w zakresie metod terapii dziecka z wadą słuchu PC1_KS_K01 PC1_KS_K02 Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z planowaniem i prowadzeniem terapii słuchu i mowy dziecka zwadą słuchu. PC1_KK_K02 PC1_KS_K02 Student potrafi przyjąć odpowiedzialność za przygotowane i prowadzone zajęcia dzieckiem z wadą słuchu. |
Metody i kryteria oceniania: |
Godziny kontaktowe:60 godz. ćw Przygotowanie do zajęć: 15 godz. Przygotowanie projektu: 15 godz. Przygotowanie do zaliczenia: 15 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN CW
LAB
LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Porembska | |
Prowadzący grup: | Dorota Porembska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
ocena aktywności studentów podczas zajęć ocena projektów ćwiczeń wspierających dziecko z wadą słuchu ocena prezentacji na zadany temat |
|
Pełny opis: |
Anatomia i fizjologia narządu słuchu. Metody badań słuchu. Rodzaje technicznych środków wspomagających słyszenie Metody pracy z dzieckiem z wadą słuchu. Organizacja pracy rewalidacyjnej. Cele, metody, formy, środki dydaktyczne. Zajęcia wstępne - cele, funkcje i przykłady Konsekwencje ubytku słuchu dla rozwoju mowy Metody wspomagania rozwoju dziecka z wadą słuchu Wychowanie słuchowe dziecka z wadą słuchu Konstruowanie scenariuszy zajęć prowadzonych wybraną metodą Prowadzenie zajęć rewalidacyjnych wybraną metodą |
|
Literatura: |
Bystrzanowska T. /1969/ „Audiologia kliniczna” Csanyi Y. /1994/ Słuchowo – werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu. WSiP. W-wa Hoffman B. /1979/ Rewalidacja niesłyszących. PWN, W-wa Löwe A. /1995/ Wychowanie słuchowe. Historia – metody – możliwości. PWN, W-wa Kujawa E., Kurzyna M. /1994/ Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, metodą 19 struktur wyrazowych. WSiP, W-wa Młynarska M., Smereka T. /1992/ Psychostymulacyjna metoda kształtowania i rozwoju mowy i myślenia dzieci z wadą słuchu. UG. Zakład Logopedii, Gdańsk Henzel J. K., /1981/ Słownik polskiego języka miganego. Wydawnictwo OFFER, Olsztyn |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: podająca, problemowa , aktywizująca Godziny kontaktowe: 60 godz. ćw Przygotowanie do zajęć: 15 godz. Przygotowanie projektu: 15 godz. Przygotowanie do zaliczenia: 15 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Porembska | |
Prowadzący grup: | Dorota Porembska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
ocena aktywności studentów podczas zajęć ocena projektów ćwiczeń wspierających dziecko z wadą słuchu ocena prezentacji na zadany temat |
|
Pełny opis: |
Anatomia i fizjologia narządu słuchu. Metody badań słuchu. Rodzaje technicznych środków wspomagających słyszenie Metody pracy z dzieckiem z wadą słuchu. Organizacja pracy rewalidacyjnej. Cele, metody, formy, środki dydaktyczne. Zajęcia wstępne - cele, funkcje i przykłady Konsekwencje ubytku słuchu dla rozwoju mowy Metody wspomagania rozwoju dziecka z wadą słuchu Wychowanie słuchowe dziecka z wadą słuchu Konstruowanie scenariuszy zajęć prowadzonych wybraną metodą Prowadzenie zajęć rewalidacyjnych wybraną metodą |
|
Literatura: |
Bystrzanowska T. /1969/ „Audiologia kliniczna” Csanyi Y. /1994/ Słuchowo – werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu. WSiP. W-wa Hoffman B. /1979/ Rewalidacja niesłyszących. PWN, W-wa Löwe A. /1995/ Wychowanie słuchowe. Historia – metody – możliwości. PWN, W-wa Kujawa E., Kurzyna M. /1994/ Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, metodą 19 struktur wyrazowych. WSiP, W-wa Młynarska M., Smereka T. /1992/ Psychostymulacyjna metoda kształtowania i rozwoju mowy i myślenia dzieci z wadą słuchu. UG. Zakład Logopedii, Gdańsk Henzel J. K., /1981/ Słownik polskiego języka miganego. Wydawnictwo OFFER, Olsztyn |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: podająca, problemowa , aktywizująca Godziny kontaktowe: 24 godz. ćw Przygotowanie do zajęć: 20 godz. Przygotowanie projektu: 20 godz. Przygotowanie do zaliczenia: 20 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.