Metodyka oddziaływań profilaktyczno-wychowawczych w środowisku
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-2S-MEP1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka oddziaływań profilaktyczno-wychowawczych w środowisku |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: 1. Wykłady - Egzamin pisemny końcowy 2. Ćwiczenia - Ocena przygotowanej przez studentów prezentacji wraz ze scenariuszami zajęć na tematy ustalone z prowadzącym ćwiczenia |
Pełny opis: |
TEMATYKA WYKŁADÓW: 1. Teoretyczne podstawy profilaktyki – skąd biorą się zachowania problemowe i ryzykowne; 2. Pojęcie profilaktyki społecznej. Poziomy oddziaływań profilaktycznych; 3. Strategie oddziaływań profilaktycznych; 4. Profilaktyka oparta na wiedzy i profilaktyka integracyjna; 5. Teoria resilience - rola czynników ryzyka i czynników chroniących w powstawaniu zachowań ryzykownych; 6. Koncepcja profilaktyki pozytywnej; 7. Profilaktyka pozytywna w praktyce; 8. Profilaktyka w szkole; 9. Zasady tworzenia programów profilaktycznych; 10. Ewaluacja programów profilaktycznych; 11. Bariery i wyzwania skutecznej profilaktyki - cechy skutecznego programu profilaktycznego, przyczyny niskiej skuteczności programów profilaktycznych 12. System rekomendacji programów profilaktycznych; 13. Profilaktyka w środowisku lokalnym; 14. Profilaktyka z uwzględnieniem wieku rozwojowego odbiorów 15. Powtórzenie materiału TEMATYKA ĆWICZEŃ TEMATYKA ĆWICZEŃ - Agresja wśród dzieci i młodzieży - formy jej zapobiegania i eliminowania - Przeciwdziałanie alkoholizowaniu się nieletnich - Uzależnienie dzieci i młodzieży od nikotyny – oddziaływanie profilaktyczne - Zjawisko narkomanii wśród młodzieży – skutki i przeciwdziałanie - Problem prostytucji wśród nieletnich - Zjawisko bulimii i anoreksji u młodzieży szkolnej - Przeciwdziałanie uzależnieniu dzieci i młodzieży od komputerów (gier i Internetu) - Uzależnienie od telefonów komórkowych wśród uczniów – zagrożenia i zapobieganie - Opiekuńcza, wychowawcza i profilaktyczna rola pedagoga szkolnego - Profilaktyka zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży w szkole - Przemoc w rodzinie – zapobieganie i pomoc ofiarom - Rodzina z problemem alkoholowym – formy pomocy - Arteterapia i jej wykorzystanie w pracy profilaktyczno-wychowawczej - Muzykoterapia jako metoda oddziaływań profilaktyczno-wychowawczych - Harcerstwo i jego system wychowawczy |
Literatura: |
Literatura podstawowa: - Balcerek-Kałek Anna (2003). Budowanie szkolnych programów profilaktyki. Warszawa: Wydawnictwo Szkolne PWN, - Łukowska K., Okulicz-Kozaryn K. (2010). Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Praktyczne wskazówki dla samorządów. Warszawa: Fundacja Etoh. - Narodowy Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych 2011-2015 - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie szczegółowych form działalności wychowawczej i zapobiegawczej wśród dzieci i młodzieży zagrożonych uzależnieniem - USTAWA z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. (tekst jednolity: Dz. U. 2002 r. Nr 147 poz. 1231) (tekst ujednolicony) Literatura uzupełniajaca: - Szpringer M. Profilaktyka społeczna. Rodzina, szkoła, środowisko lokalne. Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej, 2004. - Crone D., Horner R.,Hawken L. (2009). Przeciwdziałanie niepożądanym zachowaniom w szkole. Program poprawy wzorców zachowania. Warszawa : Wydaw. Edukacyjne PARPAMEDIA - Dąbkowska M. , Dąbkowski M. (2010). Zastraszanie i przemoc szkolna. Profilaktyka - podręcznik dla nauczyciela : Europejski Międzypaństwowy Program DAPHNE. Toruń: Wydaw. Naukowe Uniw. M. Kopernika. - Gaś Z. (1998). Psychoprofilaktyka. Procedury konstruowania programów wczesnej interwencji. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. - Szymańska J. (2000). Programy profilaktyczne: podstawy profesjonalnej psychoprofilaktyki. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN. - Irena Pufal-Struzik red. (2007). Agresja i przemoc w szkole. Przyczyny, rozpoznawanie, zapobieganie. Kielce : Wydaw. Pedagogiczne ZNP. - Jabłoński Piotr (2010) Vademecum profilaktyki narkotykowej. Warszawa : Departament Wychowania i Promocji Obronności MON ; Radom: Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji - PIB, 2010. - Klimek Z. Profilaktyka zagrożeń w praktyce .Jelenia Góra, 2008. - Ostaszewski K. (2003). Skuteczność profilaktyki używania substancji psychoaktywnych. Podstawy opracowywania oraz ewaluacja programów dla dzieci i młodzieży. Warszawa: Wydawnictwo. Naukowe SCHOLAR |
Efekty uczenia się: |
PC1_KS_W03 Rozumie pojęcie metodyki oddziaływań profilaktycznych, potrafi zdefiniować cele, poziomy i strategie współczesnej profilaktyki społecznej PC1_KS_W05 Zna podstawowe teorie zachowań dysfunkcjonalnych PC1_KS_W04 Zna pedagogiczne, socjologiczne, psychologiczne i prawne uwarunkowania projektowania oddziaływań profilaktycznych PC1_KS_U03 Potrafi znaleźć i zaprezentować informacje na temat lokalnych instytucji zajmujących się realizacją programów profilaktycznych na poziomie profilaktyki pierwotnej i wtórnej oraz realizowanych przez nie programów profilaktycznych PC1_KK_U01 Dokonuje krytycznej oceny realizowanych programów profilaktycznych, potrafi opisać kierunki zmian w zakresie oddziaływań profilaktycznych PC1_KS_U03 Potrafi stworzyć prosty projekt zajęć profilaktycznych i narzędzia do badań ewaluacyjnych PC1_KK_K02 ma przekonanie o potrzebie podejmowania działań profilaktycznych |
Metody i kryteria oceniania: |
- Zaliczenie ćwiczeń - przedstawienie na zajeciach prezentacji na wybrany temat - Egzamin - egzamin testowy, 20 pytań zamkniętych jednokrotnego wyboru. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
CW
WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Bilska | |
Prowadzący grup: | Ewa Bilska, Hubert Iwanicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
- Egzamin pisemny - Zaliczenie ćwiczeń - prezentacje multimedialne |
|
Pełny opis: |
TEMATYKA WYKŁADÓW: • Wprowadzenie do profilaktyki społecznej. Pojęcie profilaktyki społecznej. Poziomy oddziaływań profilaktycznych; • Strategie oddziaływań profilaktycznych; • Teoretyczne podstawy współczesnej profilaktyki społecznej – teoria resilience, czynniki ryzyka i czynniki chroniące; • Koncepcja profilaktyki pozytywnej; • Profilaktyka pozytywna w praktyce; • Strategie pozytywnej inicjacji; • Związek między profilaktyką i wychowaniem. Szkolny program wychowawczo-profilaktyczny; • Projektowanie programu profilaktycznego ; • System rekomendacji programów profilaktycznych; • Ewaluacja programów profilaktycznych; • Skuteczność programów profilaktycznych; • Profilaktyka w skali makro – polskie ustawy w systemie oddziaływań profilaktycznych: ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, ustawa o przeciwdziałaniu narkomanii; • Profilaktyka w skali mikro – profilaktyka w środowisku lokalnym; • Bariery i wyzwania skutecznej profilaktyki. TEMATYKA ĆWICZEŃ • Opiekuńcza, wychowawcza i profilaktyczna rola pedagoga szkolnego • Profilaktyka zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży w szkole • Agresja wśród dzieci i młodzieży i formy jej zapobiegania i eliminowania. Trening zastępowania agresji (TZA) • Przemoc w rodzinie – zapobieganie i pomoc ofiarom • Trening interpersonalny w pracy profilaktyczno-wychowawczej • Trening umiejętności społecznych w pracy profilaktyczno-wychowawczej • Socjoterapia w pracy profilaktyczno-wychowawczej • Pedofilia – formy pomocy dzieciom narażonym na wykorzystywanie oraz wykorzystywanym seksualnie • Arteterapia i jej wykorzystanie w pracy profilaktyczno-wychowawczej w środowisku otwartym; warsztaty edukacji twórczej • Muzykoterapia i jej wykorzystanie w pracy profilaktyczno-wychowawczej w środowisku otwartym • Choreoterapia i teatr jako metody oddziaływań profilaktyczno-wychowawczych • Wykorzystanie metod i form twórczego myślenia w pracy profilaktyczno-wychowawczej • Rodzina z problemem alkoholowym – formy pomocy, profilaktyka. Praca z DDA • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze stresem: przyczyny powstawania stresu, indywidualne strategie radzenia sobie ze stresem, wykorzystanie metod relaksacji w oddziaływaniach profilaktyczno-wychowawczych • Harcerstwo i jego system wychowawczy |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Gaś Z., Poleszak W. (2017). Opracowujemy i ewaluujemy program wychowawczo-profilaktyczny szkoły. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji. Ostaszewski K. (2016). Standardy Profilaktyki. Warszawa: Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii Śliwa S, (2015). Profilaktyka pedagogiczna. Opole: Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Opolu. Świątkiewicz G. (2002). Profilaktyka w środowisku lokalnym. Warszawa: Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii Szymańska J. (2015). Programy profilaktyczne. Podstawy profesjonalnej psychoprofilaktyki. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji. |
|
Uwagi: |
INFORMACJE O ZDALNEJ REALIZACJI PRZEDMIOTU: 1. Informacje o sposobie zdalnej realizacji ćwiczeń gr ćwiczeniowa III DZPC-PRE-PI W czasie edukacji on-line prowadzenie pracy, przekazywanie studentom zagadnień do samodzielnego opracowania, treści programowych oraz monitorowanie wykonywanych zadań przez studentów będzie realizowane zdalnie za pomocą korespondencji poprzez pocztę USOS lub na adres służbowy prowadzącego zajęcia. Studenci mają na bieżąco możliwość zgłaszania swoich pytań i uwag poprzez pocztę APS lub USOS-mail. Konsultacje indywidualne ze studentami są prowadzone za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz w godzinach dyżurów przy wykorzystaniu aplikacji Teames. 2. Informacje o sposobie zdalnej realizacji wykładów Materiały dydaktyczne do wykładów (prezentacja powerpoint ze ścieżką dźwiękową) przesyłane będą sukcesywnie na adres mailowy grupy: resocjalizacja1720@gmail.com. Wykłady zrealizowane w na terenie uczelni: - Wprowadzenie do profilaktyki społecznej. Pojęcie profilaktyki społecznej. Poziomy oddziaływań profilaktycznych; - Strategie oddziaływań profilaktycznych; - Teoretyczne podstawy współczesnej profilaktyki społecznej – teoria resilience, czynniki ryzyka i czynniki chroniące; - Koncepcja profilaktyki pozytywnej; Wykłady zrealizowane on-line: - Strategie pozytywnej inicjacji; - Związek między profilaktyką i wychowaniem. Szkolny program wychowawczo-profilaktyczny; - Projektowanie programów profilaktycznych - System rekomendacji programów profilaktycznych Nakład pracy studenta: - liczba godzin kontaktowych (wykładów, ćwiczeń) - 60 godzin - przygotowanie prezentacji na zajęciach ćwiczeniowych, przygotowanie się do egzaminu - 30 godzin - łącznie - 3 punkty |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Hubert Iwanicki | |
Prowadzący grup: | Hubert Iwanicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
W sytuacji trwania zawieszenia zajęć na Uczelni osiągnięcie zakładanych efektów uczenia weryfikowane będzie na podstawie przygotowanej przez studentów prezentacji wraz ze scenariuszami zajęć na tematy ustalone z prowadzącym ćwiczenia |
|
Pełny opis: |
TEMATYKA ĆWICZEŃ • Agresja wśród dzieci i młodzieży i formy jej zapobiegania i eliminowania. Trening zastępowania agresji (TZA) • Przemoc w rodzinie – zapobieganie i pomoc ofiarom • Trening interpersonalny w pracy profilaktyczno-wychowawczej • Trening umiejętności społecznych w pracy profilaktyczno-wychowawczej • Pedofilia – formy pomocy dzieciom narażonym na wykorzystywanie oraz wykorzystywanym seksualnie • Arteterapia i jej wykorzystanie w pracy profilaktyczno-wychowawczej w środowisku otwartym; warsztaty edukacji twórczej • Muzykoterapia i jej wykorzystanie w pracy profilaktyczno-wychowawczej w środowisku otwartym • Choreoterapia i teatr jako metody oddziaływań profilaktyczno-wychowawczych • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze stresem: przyczyny powstawania stresu, indywidualne strategie radzenia sobie ze stresem, wykorzystanie metod relaksacji w oddziaływaniach profilaktyczno-wychowawczych Ćwiczenia: 08.03.2020 - 3 zajęcia były realizowane w Uczelni od 22.03 - ZDALNA KONTYNUACJA ZAJĘĆ 17.03.2020 - Przesłanie na maila starosty grupy studentów zadań do wykonania w okresie zawieszenia zajęć dydaktycznych na Uczelni Ponieważ głównym założeniem zajęć prowadzonych w formie ćwiczeń było przekazanie studentom wiedzy praktycznej oraz wzbogacenie warsztatu pracy pedagoga-wychowawcy studenci mają za zadanie przygotować prezentację na min. 30 slajdów w grupach maks. 2-3 osobowych na ustalone wcześniej tematy. Do prezentacji dołączają np. scenariusze zajęć, warsztatów, ćwiczeń, lekcji itp. które dotyczą danego tematu i które byłyby możliwe do przeprowadzenia w środowisku otwartym. Po przygotowaniu i opracowaniu tematu studenci za pomocą USOS maila lub z domeny APS wysyłają swoją prezentację wraz ze scenariuszami zajęć na służbowy adres mailowy prowadzącego zajęcia: hiwanicki@aps.edu.pl Termin przesyłania prac upływa z dniem 08.06.2020 Po zatwierdzeniu i zaakceptowaniu prezentacji wraz ze scenariuszem zajęć przez prowadzącego zajęcia, student wysyła również swoją pracę na maila grupowego, gdzie muszą się znaleźć opracowane tematy wszystkich osób z grupy. Przygotowany i opracowany temat stanowić będzie potwierdzenie wykonania zadania i podstawę zaliczenia ćwiczeń. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: - Balcerek-Kałek Anna (2003). Budowanie szkolnych programów profilaktyki. Warszawa: Wydawnictwo Szkolne PWN, - Łukowska K., Okulicz-Kozaryn K. (2010). Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Praktyczne wskazówki dla samorządów. Warszawa: Fundacja Etoh. - Narodowy Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych 2011-2015 - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie szczegółowych form działalności wychowawczej i zapobiegawczej wśród dzieci i młodzieży zagrożonych uzależnieniem - USTAWA z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. (tekst jednolity: Dz. U. 2002 r. Nr 147 poz. 1231) (tekst ujednolicony) Literatura uzupełniajaca: - Szpringer M. Profilaktyka społeczna. Rodzina, szkoła, środowisko lokalne. Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej, 2004. - Crone D., Horner R.,Hawken L. (2009). Przeciwdziałanie niepożądanym zachowaniom w szkole. Program poprawy wzorców zachowania. Warszawa : Wydaw. Edukacyjne PARPAMEDIA - Dąbkowska M. , Dąbkowski M. (2010). Zastraszanie i przemoc szkolna. Profilaktyka - podręcznik dla nauczyciela : Europejski Międzypaństwowy Program DAPHNE. Toruń: Wydaw. Naukowe Uniw. M. Kopernika. - Gaś Z. (1998). Psychoprofilaktyka. Procedury konstruowania programów wczesnej interwencji. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. - Szymańska J. (2000). Programy profilaktyczne: podstawy profesjonalnej psychoprofilaktyki. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN. - Irena Pufal-Struzik red. (2007). Agresja i przemoc w szkole. Przyczyny, rozpoznawanie, zapobieganie. Kielce : Wydaw. Pedagogiczne ZNP. - Jabłoński Piotr (2010) Vademecum profilaktyki narkotykowej. Warszawa : Departament Wychowania i Promocji Obronności MON ; Radom: Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji - PIB, 2010. - Klimek Z. Profilaktyka zagrożeń w praktyce .Jelenia Góra, 2008. - Ostaszewski K. (2003). Skuteczność profilaktyki używania substancji psychoaktywnych. Podstawy opracowywania oraz ewaluacja programów dla dzieci i młodzieży. Warszawa: Wydawnictwo. Naukowe SC |
|
Uwagi: |
Na czas edukacji on-line prowadzenie pracy, przekazywanie studentom zagadnień do samodzielnego opracowania, treści programowych oraz monitorowanie wykonywanych zadań przez studentów będzie realizowane zdalnie za pomocą korespondencji poprzez pocztę USOS lub na adres służbowy prowadzącego zajęcia. Studenci mają na bieżąco możliwość zgłaszania swoich pytań i uwag poprzez pocztę APS lub USOS-mail. Konsultacje indywidulane ze studentami są prowadzone za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz w godzinach dyżurów przy wykorzystaniu aplikacji Teames. Nakład pracy studenta - ćwiczenia: - 15 godzin kontaktowych - 40 godzin przygotowanie się do zajęć - 20 godzin przygotowanie do zaliczenia Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Bilska | |
Prowadzący grup: | Ewa Bilska, Jarosława Lach | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
- Egzamin pisemny testowy - Zaliczenie ćwiczeń - prezentacje multimedialne |
|
Pełny opis: |
TEMATYKA WYKŁADÓW 1. Teoretyczne podstawy profilaktyki – skąd biorą się zachowania problemowe i ryzykowne; 2. Pojęcie profilaktyki społecznej. Poziomy oddziaływań profilaktycznych; 3. Strategie oddziaływań profilaktycznych; 4. Profilaktyka oparta na wiedzy i profilaktyka integracyjna; 5. Teoria resilience - rola czynników ryzyka i czynników chroniących w powstawaniu zachowań ryzykownych; 6. Koncepcja profilaktyki pozytywnej; 7. Profilaktyka pozytywna w praktyce; 8. Profilaktyka w szkole; 9. Zasady tworzenia programów profilaktycznych; 10. Ewaluacja programów profilaktycznych; 11. Bariery i wyzwania skutecznej profilaktyki - cechy skutecznego programu profilaktycznego, przyczyny niskiej skuteczności programów profilaktycznych 12. System rekomendacji programów profilaktycznych; 13. Profilaktyka w środowisku lokalnym; 14. Profilaktyka z uwzględnieniem wieku rozwojowego odbiorów 15. Powtórzenie materiału TEMATYKA ĆWICZEŃ - Agresja wśród dzieci i młodzieży - formy jej zapobiegania i eliminowania - Przeciwdziałanie alkoholizowaniu się nieletnich - Uzależnienie dzieci i młodzieży od nikotyny – oddziaływanie profilaktyczne - Zjawisko narkomanii wśród młodzieży – skutki i przeciwdziałanie - Problem prostytucji wśród nieletnich - Zjawisko bulimii i anoreksji u młodzieży szkolnej - Przeciwdziałanie uzależnieniu dzieci i młodzieży od komputerów (gier i Internetu) - Uzależnienie od telefonów komórkowych wśród uczniów – zagrożenia i zapobieganie - Opiekuńcza, wychowawcza i profilaktyczna rola pedagoga szkolnego - Profilaktyka zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży w szkole - Przemoc w rodzinie – zapobieganie i pomoc ofiarom - Rodzina z problemem alkoholowym – formy pomocy - Arteterapia i jej wykorzystanie w pracy profilaktyczno-wychowawczej - Muzykoterapia jako metoda oddziaływań profilaktyczno-wychowawczych - Harcerstwo i jego system wychowawczy |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Gaś Z., Poleszak W. (2017). Opracowujemy i ewaluujemy program wychowawczo-profilaktyczny szkoły. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji. Ostaszewski K. (2016). Standardy Profilaktyki. Warszawa: Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii Śliwa S, (2015). Profilaktyka pedagogiczna. Opole: Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Opolu. Świątkiewicz G. (2002). Profilaktyka w środowisku lokalnym. Warszawa: Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii Szymańska J. (2015). Programy profilaktyczne. Podstawy profesjonalnej psychoprofilaktyki. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji. |
|
Uwagi: |
INFORMACJE O ZDALNEJ REALIZACJI PRZEDMIOTU: 1. Informacje o sposobie zdalnej realizacji wykładów. Wykłady realizowane są w trybie synchronicznym w aplikacji Teames zgodnie z planem zajęć. Kanał w którym realizowane są wykłady w poniedziałki o godzinie 13.30: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a0ebb7ba88dca42358795c86f260278b2%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=08d45914-7fc2-4966-9b55-e432756ba67a&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 2. Informacje o sposobie zdalnej realizacji ćwiczeń grupa ćwiczeniowa III DZPC-PRE-PI 1 realizuje ćwiczenia zgodnie z planem w piatki Kanał, w którym rezalizowane są ćwiczenia: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3af3213fdd7c354125a05bf7be049b6aeb%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=0eef6fcb-a925-4f45-9b81-2aa1338451f7&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Nakład pracy studenta: - liczba godzin kontaktowych (wykładów, ćwiczeń) - 60 godzin - przygotowanie prezentacji na zajęciach ćwiczeniowych, przygotowanie się do egzaminu - 30 godzin - łącznie - 3 punkty |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jarosława Lach | |
Prowadzący grup: | Jarosława Lach | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.