Audiologia pedagogiczna i techniczne środki korekcyjne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-2S-APE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Audiologia pedagogiczna i techniczne środki korekcyjne |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Budowa i funkcjonowanie narządu słuchu. Metody diagnostyki uszkodzeń słuchu. Interpretacja wyników badań słuchu. Wykorzystanie środków korekcji słuchu w rehabilitacji słuchu i mowy dzieci i osób dorosłych. |
Pełny opis: |
Budowa narządu słuchu. Fizjologia słyszenia. Przyczyny uszkodzeń słuchu. Klasyfikacje uszkodzeń słuchu. Metody diagnozowania uszkodzeń słuchu: obiektywne i subiektywne. Ćwiczenia z audiometrii tonalnej- instrukcja przebiegu badania. Opis i interpretacja wyników badań słuchu. Zalecenia do rehabilitacji słuchu i mowy. Metody protezowania osób z uszkodzonym słuchem. Rodzaje środków korekcji słuchu w rehabilitacji słuchu i mowy dzieci i osób dorosłych. Zasady dofinansowania zakupu środków korekcyjnych i systemów wspomagających słyszenie. |
Literatura: |
Kochanek K., Sobieszczańska-Radoszewska Ł., Skarżyński H. (2000). Zasady i metody diagnozowania narządu słuchu dzieci. Audiofonologia t. XVII: 91-103 Korzon A.: Wychowanie słuchowe dzieci z wadą słuchu, Katowice, INTROGRAF W: Kobosko J. (red.):Moje dziecko nie słyszy – materiały dla rodziców dzieci z wadą słuchu. Warszawa, SPONiN „Człowiek-Człowiekowi”: 78-82. Latkowski B. (red.): Poradnik dla protetyków słuchu. Łódź. 2002 Hermann-Rottgen M.: Implant ślimakowy. Poradnik dla pacjentów i terapeutów. PZWL, 2011 Périer O.: Dziecko z uszkodzonym narządem słuchu. Aspekty medyczne, wychowawcze, socjologiczne i psychologiczne. WSiP, Warszawa 1992 Pruszewicz A., Obrębowski A.: Audiologia kliniczna. Zarys. Uniwersytet Medyczny w Poznaniu, 2010 Szczepankowski B.: Niesłyszący – głusi – głuchoniemi. Wyrównywanie szans. WSiP Warszawa 1999 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza PC1_KK_W02 PC1_KK_W07 PC1_KS_W03 Student ma podstawową wiedzę na temat budowy i fizjologii narządu słuchu. PC1_KK_W02 PC1_KK_W07 PC1_KS_W03 Student ma podstawową, uporządkowaną wiedzę na temat przyczyn, rodzajów i stopnia uszkodzenia słuchu. PC1_KK_W02 PC1_KK_W07 PC1_KS_W06 Student ma podstawową wiedzę na temat budowy i zastosowania implantów ślimakowych, a także na temat zasad kwalifikowania pacjentów do wszczepienia implantu ślimakowego. Umiejętności PC1_KK_U02 PC1_KS_U02 Student potrafi scharakteryzować uszkodzenie narządu słuchu uwzględniając przyczynę, czas wystąpienia wady, typ i stopień wady. |
Metody i kryteria oceniania: |
Godziny kontaktowe np. ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 10 Przygotowanie się do zaliczenia 10 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji Inne formy 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marta Lewandowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Lewandowska | |
Prowadzący grup: | Marta Lewandowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.