Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Technologia informacyjna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-2F-TEI
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Technologia informacyjna
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

SPOSOBY REALIZACJI PRZEDMIOTU:

- zajęcia stacjonarne,

- edukacja zdalna.

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

UMIEJĘTNOŚCI

- ocena projektów lub/i kolokwia

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystnie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich)

2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne)

3.Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie)

4. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych

- projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki)

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych

- zaliczenie

5. Arkusz kalkulacyjny:

- kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań

- zaliczenie

6. Prezentacja multimedialna:

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji

7. Internet:

- korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych podczas studiów i w pracy zawodowej

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu

-poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Autorskie instrukcje przygotowane przez prowadzącą przedmiot.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion.

Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion.

Efekty uczenia się:

1. UMIEJĘTNOŚCI

Po ukończeniu przedmiotu student:

PC1_KK_U03

Przetwarza informacje za pomocą środków ITC

PC1_KK_U03

Korzysta z oprogramowania użytkowego oraz podstawowych usług sieci Internet

PC1_KK_U03

Dobiera i stosuje środki i narzędzia technologii informacyjnej do projektów edukacyjnych

2. KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Po ukończeniu przedmiotu student:

PC1_KK_K01

Jest przekonany o potrzebie podejmowania i realizacji działań samokształceniowych

w zakresie nabywania nowych kompetencji informatycznych

Metody i kryteria oceniania:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe i edukacja zdalna np. wykład, ćwiczenia:

- 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia:

- 10 h

3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji:

- 10 h

4. Przygotowanie się do zajęć:

- 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Alicja Baum
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

UMIEJĘTNOŚCI

- ocena projektów lub/i kolokwia

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystnie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich)

2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne)

3.Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie)

4. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych

- projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki)

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych

- zaliczenie

5. Arkusz kalkulacyjny:

- kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań

- zaliczenie

6. Prezentacja multimedialna:

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji

7. Internet:

- korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych podczas studiów i w pracy zawodowej

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu

-poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion.

Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion.

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia:

- 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia:

- 10 h

3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji:

- 10 h

4. Przygotowanie się do zajęć:

- 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-29 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Monika Rebizant
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, test

- ocena projektów

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.

- projektowanie pomocy dydaktycznych

- zaliczenie

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych

- tworzenie formuł

- projektowanie i formatowanie wykresów

- zaliczenie

4. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji

5. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion.

Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne. Warszawa: Wyd. APS.

Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu - poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilnaedukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.16r.

Uwagi:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, test

- ocena projektów

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2.

METODY KSZTAŁCENIA:

- podające

- ćwiczeniowe

- zadaniowe

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 30h zajęć

2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: 10h

3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 10h

4. Przygotowanie się do zajęć: 10h

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)