Kierunki pedagogiki współczesnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-2F-KPE1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kierunki pedagogiki współczesnej |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
1. WIEDZA Po zakończeniu przedmiotu student: PC1_KK_W11 Zna proces różnicowania teoretycznego pedagogiki jako dyscypliny nauki i rozumie jego uwarunkowania PC1_KK_W11 Zna i rozumie elementarną systematykę głównychkierunków teoretycznych i paradygmatów pedagogiki PC1_KK_W11 Zna główne wyznaczniki teoretycznei metodologiczne wybranych kierunków teoretycznychpedagogiki oraz rozumie ich przesłanki filozoficzne i naukoznawcze w zakresie pojmowania pedagogiki jako nauki, przedmiotu jej badań i sposobu poznania naukowego PC1_KK_W11 Zna i rozumie podstawowe implikacje głównych kierunków teoretycznych pedagogiki dla pojmowania procesu wychowania i kształtowania jego praktyki 2. UMIEJĘTNOŚCI Po zakończeniu przedmiotu student: PC1_KK_U01 Potrafi przygotować prezentację zagadnienia pedagogicznego związanego z konkretnym kierunkiem pedagogiki współczesnej oraz formułować argumenty odwołujące się do różnorodnych perspektyw teoretycznych w pedagogice PC1_KK_U01 Potrafi formułować elementarne interpretacje wybranych problemów wychowawczychi oświatowych, wykorzystując argumenty odwołującesię do różnorodnych perspektyw teoretycznych w pedagogice 3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Po zakończeniu przedmiotu student: PC1_KK_K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzyi umiejętności, rozumie potrzebę ciągłegodokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego,dokonuje samooceny własnych kompetencji idoskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.