Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Biomedyczne podstawy rozwoju

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-2F-BPR1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Biomedyczne podstawy rozwoju
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

PC1_KK_W01 Potrafi zdefiniować pojęcie genomu, opisać strukturę DNA oraz zasady zapisu i odczytywania informacji genetycznej a także wytłumaczyć istotę i znaczenie mutacji genowych w patogenezie chorób i zaburzeń rozwoju

PC1_KK_W04 Zna zasady dziedziczenia chorób monogenowych oraz chorób i cech wielogenowych. Potrafi wyjaśnić istotę i rodzaje aberracji chromosomowych

PC1_KK_W04 Posiada wiedzę podstawową z zakresu diagnostyki, leczenia i profilaktyki wybranych chorób wrodzonych i cywilizacyjnych

PC1_KK_W04 Posiada wiedzę z zakresu zdrowia publicznego dotyczącą zarówno kształtowania postaw

prozdrowotnych jak też profilaktyki pierwotnej i wtórnej zarówno wobec chorób wrodzonych jak i

cywilizacyjnych

PC1_KS_U01 Potrafi wyjaśnić sposób zapisu i odczytywania informacji zakodowanej w DNA. Wie co znaczy

określenie ,że coś jest „genetycznie uwarunkowane”

PC1_KS_U01 Potrafi wyjaśnić istotę i rodzaje mutacji genowych i chromosomalnych a także różnice pomiędzy badaniami genetycznymi a testami genetycznymi. Zna podstawowe metody diagnostyczne wykorzystywane w diagnostyce chorób genetycznych

PC1_KS_U01 Potrafi wyjaśnić relacje pomiędzy genotypem a fenotypem oraz zasady dziedziczenia

mendlowskiego i wielogenowego na przykładzie znanych chorób i cech

PC1_KS_U01 Potrafi wymienić i scharakteryzować poszczególne etapy rozwoju ontogenetycznego człowieka

PC1_KS_U01 Zna metody oceny rozwoju fizycznego oraz cele jakim one służą

PC1_KS_U01 Zna i właściwie interpretuje takie pojęcia jak genom, genotyp, fenotyp, chromosom, kariotyp, allel, cecha dominująca, cecha recesywna ,sprzężona z płcią

PC1_KS_U01 Potrafi scharakteryzować podstawowe funkcje głównych układów i narządów organizmu

w kontekście zdrowia i choroby

PC1_KK_U01Potrafi wyjaśnić dlaczego dziecko nie jest miniaturą człowieka dorosłego podając dowody z zakresu specyfiki rozwoju i funkcji poszczególnych układów i narządów

PC1_KK_U01 Potrafi zdefiniować pojęcie zdrowia i choroby oraz wyjaśnić istotę oraz rodzaje profilaktyki

w kontekście chorób wrodzonych i powszechnych (cywilizacyjnych)

PC1_KK_U01 Potrafi zdefiniować istotę oraz cele poradnictwa genetycznego, wyjaśnić pojęcie ryzyka genetycznego oraz omówić warunki i metody badań prenatalnych chorób genetycznych

PC1_KK_K01 Korzystając ze zdobytej wiedzy potrafi w sposób kompetentny kontaktować się z różnymi

instytucjami oraz specjalistami (m.in. medycyny, psychologii, pomocy społecznej lub rehabilitacji), w

sprawach podopiecznych wymagających konsultacji lub specjalistycznej pomocy

PC1_KK_K01 Potrafi identyfikować problemy wymagające specjalistycznej konsultacji lub opieki

PC1_KK_K01 Potrafi odróżniać choroby wrodzone od chorób nabytych a także identyfikować zagrożenia zdrowotne oraz promować zachowania prozdrowotne

PC1_KK_K01 Potrafi krytycznie, dzięki uzyskanej wiedzy, oceniać otrzymywane informacje, opinie lub wnioski

PC1_KK_K04 Ma świadomość, że podejmowane w pracy działania, tak wobec podopiecznych jak i ich rodzin, mogą mieć wymiar i konsekwencje zarówno etyczne jak i prawne

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Karolina Nowak-Stańczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-29 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Iwona Patejuk-Mazurek, Paulina Poświata
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Karolina Nowak-Stańczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)