Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zabawa w rozwoju i edukacji dziecka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-1S-ZRD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zabawa w rozwoju i edukacji dziecka
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

PE1_W23 Posiada wiedzę z zakresu prowadzenia działalności pedagogicznej na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej z zakresu metod zabawowych w edukacji dziecka.

PE1_U09 Posiada podstawowe umiejętności oceniania przydatności metod zabawowych do realizacji zadań na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

PE1_U11 Potrafi w podstawowym zakresie wspierać dzieci/uczniów w zdobywaniu wiedzy poprzez zabawę.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Edyta Nowosielska
Prowadzący grup: Edyta Nowosielska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Podstawą zaliczenia przedmiotu będzie:

1. Aktywny udział w ćwiczeniach proponowanych podczas zajęć;

2. Projekty wykonane w grupach podczas zajęć.

Pełny opis:

1.Zabawa w rozwoju dziecka - wprowadzenie teoretyczne (3h)

2.Świat emocji -jak pomóc dzieciom, aby potrafiły wyrażać własne uczucia. Zabawy wzmacniające postawy prospołeczne u dzieci (5h)

3.Fińskie dzieci uczą się najlepiej? Co możemy zrobić, by nasze dzieci były szczęśliwsze, wierzyły w siebie i lubiły szkołę? (2h)

4.Ćwiczenia relaksacyjne Czym jest stres. Jak radzić sobie ze stresem (2h)

5. Zabawy rozwijające kreatywność - podsumowanie zajęć poprzez wykonanie projektów (3h).

Literatura:

Literatura obowiązkowa

1.Weston D. Ch., Weston M. S., Co dzień mądrzejsze – 365 gier I zabaw kształtujących wrażliwość i inteligencję emocjonalną dziecka, Prószyński i S-ka, Warszawa 2002

2.Fleming I., Po prostu zaczynamy – praktyczne porady z pedagogiki zabawy, Wyd. JEDNOŚĆ, Kielce 1999

3.Pancewicz A. (red), Psychologiczne gry i ćwiczenia grupowe, Wyd IBE, Warszawa 1991

4. Timothy D. Walker, Fińskie dzieci uczą się najlepiej, Wydawnictwo Literackie 2017

Literatura dodatkowa

1.Faber A., Mazlish E., Rodzeństwo bez rywalizacji. Jak pomóc własnym dzieciom żyć w zgodzie, by samemu żyć z godnością, Media Rodzina of Poznań INC, Poznań 1993

2.Faber A., Mazlish E., Jak mówić żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać aby dzieci do nas mówiły, Media Rodzina of Poznań INc, Poznań 1993

3.Nęcka E., Trening twórczości, Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Warszawa 1992 Wiertsem H, 100 gier ruchowych Wydawnictwo KLANZA 1999.

Uwagi:

Dyskusja, burza mózgów, praca grupowa

Godziny kontaktowe np. ćwiczenia 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury 10

Przygotowanie się do egzaminu 15

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)