Zabawa w rozwoju i edukacji dziecka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-ZRD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zabawa w rozwoju i edukacji dziecka |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
PE1_W23 Posiada wiedzę z zakresu prowadzenia działalności pedagogicznej na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej z zakresu metod zabawowych w edukacji dziecka. PE1_U09 Posiada podstawowe umiejętności oceniania przydatności metod zabawowych do realizacji zadań na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. PE1_U11 Potrafi w podstawowym zakresie wspierać dzieci/uczniów w zdobywaniu wiedzy poprzez zabawę. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Edyta Nowosielska | |
Prowadzący grup: | Edyta Nowosielska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Podstawą zaliczenia przedmiotu będzie: 1. Aktywny udział w ćwiczeniach proponowanych podczas zajęć; 2. Projekty wykonane w grupach podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
1.Zabawa w rozwoju dziecka - wprowadzenie teoretyczne (3h) 2.Świat emocji -jak pomóc dzieciom, aby potrafiły wyrażać własne uczucia. Zabawy wzmacniające postawy prospołeczne u dzieci (5h) 3.Fińskie dzieci uczą się najlepiej? Co możemy zrobić, by nasze dzieci były szczęśliwsze, wierzyły w siebie i lubiły szkołę? (2h) 4.Ćwiczenia relaksacyjne Czym jest stres. Jak radzić sobie ze stresem (2h) 5. Zabawy rozwijające kreatywność - podsumowanie zajęć poprzez wykonanie projektów (3h). |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa 1.Weston D. Ch., Weston M. S., Co dzień mądrzejsze – 365 gier I zabaw kształtujących wrażliwość i inteligencję emocjonalną dziecka, Prószyński i S-ka, Warszawa 2002 2.Fleming I., Po prostu zaczynamy – praktyczne porady z pedagogiki zabawy, Wyd. JEDNOŚĆ, Kielce 1999 3.Pancewicz A. (red), Psychologiczne gry i ćwiczenia grupowe, Wyd IBE, Warszawa 1991 4. Timothy D. Walker, Fińskie dzieci uczą się najlepiej, Wydawnictwo Literackie 2017 Literatura dodatkowa 1.Faber A., Mazlish E., Rodzeństwo bez rywalizacji. Jak pomóc własnym dzieciom żyć w zgodzie, by samemu żyć z godnością, Media Rodzina of Poznań INC, Poznań 1993 2.Faber A., Mazlish E., Jak mówić żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać aby dzieci do nas mówiły, Media Rodzina of Poznań INc, Poznań 1993 3.Nęcka E., Trening twórczości, Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Warszawa 1992 Wiertsem H, 100 gier ruchowych Wydawnictwo KLANZA 1999. |
|
Uwagi: |
Dyskusja, burza mózgów, praca grupowa Godziny kontaktowe np. ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 10 Przygotowanie się do egzaminu 15 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.