Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawowe zagadnienia sztuki słowa i dramy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-1S-ZAD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawowe zagadnienia sztuki słowa i dramy
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Efekty dla specjalności ASKn-EW oraz ASK-EN:

WIEDZA

PE1_W24

- Ma poszerzoną i uporządkowaną wiedzę w zakresie różnych obszarów sztuki, pozwalającą na rozpoznawanie i charakteryzowanie zjawisk w jej obszarze.

PE1_W25

- Zna podstawowe teorie wskazujące na terapeutyczne i profilaktyczne funkcje aktywności kulturalnej i społecznej.

UMIEJĘTNOŚCI

PE1_U01

- Dostrzega nowe zjawiska w obszarze sztuki i interpretuje je wykorzystując posiadaną wiedzę kulturową.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Ostolska
Prowadzący grup: Magdalena Ostolska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA

- ocena indywidualnych wypowiedzi ustnych studentów w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć,

- ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć,

- ocena prac wykonywanych podczas zajęć,

- ocena orientacji w tematyce przedmiotu

- ocena pracy zaliczeniowej

Pełny opis:

Wprowadzenie w problematykę istoty dramy.

Wprowadzenie w problematykę improwizacji słownych i kreatywności.

Wprowadzenie różnorodnych metod dramowych.

Drama, jej istota i stan badań nad problematyką. Kreacyjna siła słowa w dramie.

Improwizacje słowne- założenia teoretyczne.

Zabawowy rodowód dramy- teoria i praktyka.

Słowo i drama w kulturze, polityce, edukacji, wychowaniu, terapii, literaturze i mediach.

Drama w wychowaniu - diagnoza i prognoza.

Drama jako trening życia.

Edukacja w perspektywie dramy-kreowanie twórczych postaw, nauczanie metoda dramy.

Drama w rozwiązywaniu problemów.

Synteza materiału.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Pankowska K., Pedagogika dramy, Warszawa 2000.

Way B, Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży, Warszawa 1990.

Literatura uzupełniająca:

Bielańska A., Teatr, który leczy, Kraków 2002.

Lewandowska- Kidoń T., Drama w kształceniu pedagogicznym, Lublin 2002.

(red.) Lewandowska- Tarasiuk E.,Lichański J., Mossakowska B., Terapia słowem, Warszawa 2016

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - ćwiczenia - praca w grupie, metody aktywizujące

NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności)

Godziny kontaktowe (ćwiczenia): 15 godz. Przygotowanie się do zajęć 5 godz., Przygotowanie się do zaliczenia 5 godz.:

Liczba uzyskanych punktów ECTS- 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)