Podstawowe zagadnienia sztuki słowa i dramy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-ZAD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawowe zagadnienia sztuki słowa i dramy |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Efekty dla specjalności ASKn-EW oraz ASK-EN: WIEDZA PE1_W24 - Ma poszerzoną i uporządkowaną wiedzę w zakresie różnych obszarów sztuki, pozwalającą na rozpoznawanie i charakteryzowanie zjawisk w jej obszarze. PE1_W25 - Zna podstawowe teorie wskazujące na terapeutyczne i profilaktyczne funkcje aktywności kulturalnej i społecznej. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U01 - Dostrzega nowe zjawiska w obszarze sztuki i interpretuje je wykorzystując posiadaną wiedzę kulturową. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Ostolska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Ostolska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - ocena indywidualnych wypowiedzi ustnych studentów w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, - ocena prac wykonywanych podczas zajęć, - ocena orientacji w tematyce przedmiotu - ocena pracy zaliczeniowej |
|
Pełny opis: |
Wprowadzenie w problematykę istoty dramy. Wprowadzenie w problematykę improwizacji słownych i kreatywności. Wprowadzenie różnorodnych metod dramowych. Drama, jej istota i stan badań nad problematyką. Kreacyjna siła słowa w dramie. Improwizacje słowne- założenia teoretyczne. Zabawowy rodowód dramy- teoria i praktyka. Słowo i drama w kulturze, polityce, edukacji, wychowaniu, terapii, literaturze i mediach. Drama w wychowaniu - diagnoza i prognoza. Drama jako trening życia. Edukacja w perspektywie dramy-kreowanie twórczych postaw, nauczanie metoda dramy. Drama w rozwiązywaniu problemów. Synteza materiału. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Pankowska K., Pedagogika dramy, Warszawa 2000. Way B, Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży, Warszawa 1990. Literatura uzupełniająca: Bielańska A., Teatr, który leczy, Kraków 2002. Lewandowska- Kidoń T., Drama w kształceniu pedagogicznym, Lublin 2002. (red.) Lewandowska- Tarasiuk E.,Lichański J., Mossakowska B., Terapia słowem, Warszawa 2016 |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - ćwiczenia - praca w grupie, metody aktywizujące NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (ćwiczenia): 15 godz. Przygotowanie się do zajęć 5 godz., Przygotowanie się do zaliczenia 5 godz.: Liczba uzyskanych punktów ECTS- 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.