Wychowanie i kształcenie w systemie zintegrowanym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-WKI1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wychowanie i kształcenie w systemie zintegrowanym |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Formy zaliczenia przedmiotu: - Aktywność podczas zajęć - Prezentacja metod pracy |
Pełny opis: |
Zakres tematyczny • Cele i zadania kształcenia zintegrowanego w świetle organizacji wychowania i nauczania dzieci w młodszym wieku szkolnym. • Utrwalenie podstawowych pojęć (integracja, korelacja, nauczanie zintegrowane itp.) i ich interpretacja w praktyce szkolnej. • Aktywizujące metody nauczania, ich zastosowanie w procesie wspomagania rozwoju uczniów niższych klas szkoły podstawowej. • Organizacja aktywności uczniów na zajęciach zintegrowanych - ogólne założenia • Programy edukacji wczesnoszkolnej, podręczniki i pomoce dydaktyczne – wybrane aspekty/ zasady organizowania zajęć zintegrowanych • Teoretyczne i praktyczne problemy oceny opisowej z uwzględnieniem obszarów aktywności ucznia w młodszym wieku szkolnym |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Cichocki A. (red.), Edukacja elementarna szansą nowej jakości wychowania, Trans Humana, Białystok 2005 Brudnik E., Moszyńska A., Owczarska B., Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących, ZW SFS, Kielce 2000 Duraj-Nowakowa K., Integrowanie edukacji wczesnoszkolnej, IMPULS, Kraków 1998 Laska E. I., Piątek T., Wokół zintegrowanego kształcenia uczniów w młodszym wieku szkolnym, Wydawnicwu Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2005 Karbowniczek J., Klim-Klimaszewska A., Edukacja wczesnoszkolna w teorii i praktyce. Wybrane aspekty. Wydawnictwo WAM, Kraków 2016 Literatura uzupełniająca: Klus– Stańska D., Szczepska- Pustkowska M.; Pedagogika wczesnoszkolna- dyskursy, problemy, rozwiązania,. WSiP. Warszawa 2009 Stańczak I., Wspieranie rozwoju zdolności uczniów w edukacji wczesnoszkolnej. Teoria i praktyka, ZNP, Kielce 2008. |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy zaliczenia przedmiotu: - Aktywność podczas zajęć - Prezentacja metod pracy |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.