Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wychowanie i kształcenie w systemie zintegrowanym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-1S-WKI1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wychowanie i kształcenie w systemie zintegrowanym
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Formy zaliczenia przedmiotu:

- Aktywność podczas zajęć

- Prezentacja metod pracy

Pełny opis:

Zakres tematyczny

• Cele i zadania kształcenia zintegrowanego w świetle organizacji wychowania i nauczania dzieci w młodszym wieku szkolnym.

• Utrwalenie podstawowych pojęć (integracja, korelacja, nauczanie zintegrowane itp.) i ich interpretacja w praktyce szkolnej.

• Aktywizujące metody nauczania, ich zastosowanie w procesie wspomagania rozwoju uczniów niższych klas szkoły podstawowej.

• Organizacja aktywności uczniów na zajęciach zintegrowanych - ogólne założenia

• Programy edukacji wczesnoszkolnej, podręczniki i pomoce dydaktyczne – wybrane aspekty/ zasady organizowania zajęć zintegrowanych

• Teoretyczne i praktyczne problemy oceny opisowej z uwzględnieniem obszarów aktywności ucznia w młodszym wieku szkolnym

Literatura:

Literatura podstawowa:

Cichocki A. (red.), Edukacja elementarna szansą nowej jakości wychowania, Trans Humana, Białystok 2005

Brudnik E., Moszyńska A., Owczarska B., Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących, ZW SFS, Kielce 2000

Duraj-Nowakowa K., Integrowanie edukacji wczesnoszkolnej, IMPULS, Kraków 1998

Laska E. I., Piątek T., Wokół zintegrowanego kształcenia uczniów w młodszym wieku szkolnym, Wydawnicwu Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2005

Karbowniczek J., Klim-Klimaszewska A., Edukacja wczesnoszkolna w teorii i praktyce. Wybrane aspekty. Wydawnictwo WAM, Kraków 2016

Literatura uzupełniająca:

Klus– Stańska D., Szczepska- Pustkowska M.; Pedagogika wczesnoszkolna- dyskursy, problemy, rozwiązania,. WSiP. Warszawa 2009

Stańczak I., Wspieranie rozwoju zdolności uczniów w edukacji wczesnoszkolnej. Teoria i praktyka, ZNP, Kielce 2008.

Metody i kryteria oceniania:

Formy zaliczenia przedmiotu:

- Aktywność podczas zajęć

- Prezentacja metod pracy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)