Telewizja w edukacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-TEE1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Telewizja w edukacji |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA PE1_W22 - Zna podstawy teoretyczne tworzenia, przekazu i odbioru programów telewizyjnych. PE1_W23 - Posiada podstawową wiedzę z zakresu funkcji i zadań telewizji przydatnej w edukacji`. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U01 - Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji edukacyjnych treści przekazu telewizyjnego. PE1_U04 - Korzystając z nowoczesnych technologii potrafi samodzielnie poszerzać wiedzę na temat realizacji etiud filmowych. PE1_U15 - Potrafi realizować zadania i rozwiązywać problemy teoretyczne i praktyczne związane z realizacją etiud filmowych. KOMPETENCJE SPOŁECZNE PE1_K01 - Ma świadomość doskonalenia swoich umiejętności w zakresie tworzenia etiud filmowych dla środowiska oświatowo-wychowawczego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Andrzejewska | |
Prowadzący grup: | Anna Andrzejewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: Opracowanie scenariusza i scenopisu do etiudy filmowej Analiza i ocena przygotowanej etiudy filmowej w grupie |
|
Pełny opis: |
W toku studiów student zapozna się z teoretycznymi podstawami telewizji ifilmu w działalności oświatowo-wychowawczej. Zdobędzie niezbędne kompetencji przygotowania dokumentacjii realizacji etiudy filmowej. TREŚCI PROGRAMOWE WYKŁADY 1. Rozwój telewizji i jej możliwości 2. Funkcje i zadania telewizji w edukacji 3. Wytwory audiowizyjne i ich przydatność w edukacji 4. Dokumentacja filmowa i telewizyjna 5. Etiudy filmowe, ich przygotowanie, realizacja i ocena 6. Założenia metodologiczne badań szans, wyzwań oraz zagrożeń telewizji w edukacji ĆWICZENIA 1. Przygotowanie dokumentacji filmowej 2. Opracowanie scenariusza etiudy filmowej 3. Przygotowanie i weryfikacja scenopisu etiudy filmowej 4. Realizacja etiudy filmowej zgodnie z przygotowana dokumentacją 5. Weryfikacja przygotowanych etiud filmowych 6. Realizacja ostatecznych wersji etiud filmowych |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Andrzejewska A., Magia szklanego ekranu, Zagrożenia płynące z telewizji, Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2007. 2. Andrzejewska A., Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych, DIFIN, Warszawa 2014. 3.Bednarek J., Andrzejewska A. (red.), Cyberświat – możliwości i zagrożenia, Wyd. Akademickie Żak”, Warszawa 2009. 4.Bednarek J., Multimedia w kształceniu, PWN, Warszawa 2006. 5.Juszczyk S., Człowiek w świecie elektronicznych mediów - szanse i zagrożenia, Wyd. UŚ, Katowice 2000. 6.Lewowicki T., Siemieniecki B. (red.), Cyberprzestrzeń i edukacja, Adam Marszałek, Toruń 2012. 7.Downs W., Russian R., Jak napisać scenariusz filmowy, Wyd. Wojciech Marzec, 2007. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1.Artykuły w najnowszych czasopismach naukowych, popularno-naukowych i publicystycznych oraz programów i reklam telewizyjnych. 2.Wybrane publikacje elektroniczne dotyczące przyotowania i realizacji etiud filmowych |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - dyskusja - praca w zespołach - studium przypadków NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia, konsultacje) - 45 godz. przygotowanie się do zajęć, lektury - 15 godz. przygotowanie się do zaliczenia na ocenę - 15 godz. realizacja etiudy filmowej - 10 godz. SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS: 3 Zajęcia są realizowane z wykorzystaniem metod zdalnego nauczania. Główne środki cyklicznej komunikacji (o charakterze synchronicznym oraz niesynchronicznym): program Microsoft Teams oraz Microsoft Outlook oraz poprzez kontakt telefoniczny. Narzędzia wykorzystywane w zależności od możliwości uczestników procesu kształcenia, według ustalonych sposobów pracy z grupami. Wykorzystywane formy komunikacji: poczta e-mail, kontakt telefoniczny, spotkania on line. Użycie poszczególnych form komunikacji jest uzależnione od podejmowanych tematów na zajęciach, dotyczy to także godzin spotkań. Różnorodność wykorzystywanych narzędzi i metod pracy ze studentami podyktowana jest troską o realizację celów zajęć w sposób najbardziej przystępny dla ogółu grupy, bez dyskryminacji osób nieposiadających wystarczających możliwości technicznych do korzystanie z programu Microsoft Teams. UWAGA! Z uwagi na specyfikę przedmiotu oraz w związku z brakiem możliwości spotkań ze strony Studentów uniemożliwiających nagranie etiudy filmowej, wykłady i ćwiczenia będą zaliczone do 22.09.2020 r. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Andrzejewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.