Projektowanie aplikacji medialnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-PKM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie aplikacji medialnych |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Literatura: |
• Literatura: 1.Bednarek J., Multimedialne kształcenie ustawiczne nauczycieli, Wyd. WSP TWP, Warszawa 2010. 2.Siemieniecki B. (red.), Edukacja medialna w świecie ponowoczesnym, Wyd. Naukowe UMK, Toruń 2012. 3.Tanaś M., Galanciak S. (red.), Cyberprzestrzeń - Człowiek - Edukacja. Cyfrowa przestrzeń kształcenia, t. 1, Wyd. Impuls, Kraków 2015 4.Bednarek J., Andrzejewska A.(red.), Cyberprzestrzeń - Człowiek - Edukacja. Dylematy przestrzeni cyfrowej, Wyd. Impuls, Kraków 2015. 5. Z. Zieliński. E-learning w edukacji. Jak stworzyć multimedialną i w pełni interaktywną treść dydaktyczną. Helion 2012 |
Efekty uczenia się: |
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17 WIEDZA PE1_W22 - Zna podstawowe zasady przygotowania aplikacji multimedialnych zgodnie z założeniami procesu kształcenia. PE1_W23 - Posiada wiedzę z zakresu podstawowych założeń procesu dydaktycznego i twórczo analizuje potrzeby i możliwości zastosowania aplikacji multimedialnych i innych materiałów. PE1_W25 - Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą wsparcia pedagogicznego z wykorzystaniem aplikacji multimedialnych. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U01 - Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk dotyczących edukacyjnego wykorzystania aplikacji multimedialnych. PE1_U02 - Stosuje innowacyjne podejście do projektowania i przygotowania aplikacji multimedialnych z uwzględnieniem kryteriów merytorycznych i technicznych. PE1_U15 - Potrafi realizować zadania i rozwiązywać problemy teoretyczne i praktyczne w zakresie realizacji aplikacji multimedialnych. KOMPETENCJE SPOŁECZNE PE1_K02 - Docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania aplikacji multimedialnych. PE1_K03 - Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych związanych z projektowaniem i wykorzystaniem aplikacji multimedialnych. - Ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej w zakresie projektowania i wykorzystania aplikacji multimedialnych. PE1_K08 - Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy w zakresie projektowania aplikacji multimedialnych. |
Metody i kryteria oceniania: |
• Metody i formy pracy ze studentem: - ćwiczenia praktyczne - wykład aktywizujący - analiza materiałów źródłowych • Nakład pracy studenta: - ćwiczenia i godziny kontaktowe 30 - przygotowanie się do zajęć 15 - lektury 10 - przygotowanie projektu 20 - przygotowanie się do zaliczenia na ocenę 15 Suma ECTS: 3 • Forma zaliczenia - wykonanie projektu i zaprezentowanie efektów w formie prezentacji |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Siwicki | |
Prowadzący grup: | Piotr Doleszczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - ocena aktywności na zajęciach - ocena prezentacji multimedialnej wykonanej w grupach - ocena projektu aplikacji mobilnej |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Aplikacje medialne w edukacji i kulturze Proces kształcenia i zasady nauczania edukacji zdalnej Nowoczesne technologie – organizacja procesu dydaktycznego Specyfika mobilnych urządzeń cyfrowych M-learning - tablet, smartfon, smartwatch w szkole Program "Mobilne Bezpieczeństwo" Systemy operacyjne platform, Języki programowania aplikacji Modele biznesowe Podstawowe elementy tworzenia i zarządzania projektem |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA 1. Bednarek J., Multimedialne kształcenie ustawiczne nauczycieli, Wyd. WSP TWP, Warszawa 2010. 2. Morbitzer J., Musiał E., (red.) Człowiek – Media – Edukacja, Wyd. Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN, Kraków 2012. 3. Siemieniecki B. (red.), Edukacja medialna w świecie ponowoczesnym, Wyd. Naukowe UMK, Toruń 2012. 4. Tanaś M., Galanciak S. (red.), Cyberprzestrzeń - Człowiek - Edukacja. Cyfrowa przestrzeń kształcenia, t. 1, Wyd. Impuls, Kraków 2015 5. Bednarek J., Andrzejewska A.(red.), Cyberprzestrzeń - Człowiek - Edukacja.Dylematy przestrzeni cyfrowej, Wyd. Impuls, Kraków 2015. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA 1. Griffiths D. Android., Programowanie aplikacji. Rusz głową! Wyd. Helion, Gliwice 2016 2. Gardner Danger L., Grigsby J., Mobile Web. Rusz głową! Wyd. Helion, Gliwice 2013 |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - metody aktywizujące, -metody heurystyczne. NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (wykłady, ćwiczenia) - 30 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 15 godz. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 10 godz. Przygotowanie prezentacji multimedialnej: 10 godz. Projekt aplikacji mobilnej:15 godz. SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS: 3 Zajęcia są organizowane przez prowadzącego na platformie MC Teams w godzinach rzeczywistych - zgodnych z planem w USOS |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Andrzejewska | |
Prowadzący grup: | Klaudia Markowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - ocena aktywności na zajęciach - ocena prezentacji multimedialnej wykonanej w grupach - ocena projektu aplikacji mobilnej |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Aplikacje medialne w edukacji i kulturze Proces kształcenia i zasady nauczania edukacji zdalnej Nowoczesne technologie – organizacja procesu dydaktycznego Specyfika mobilnych urządzeń cyfrowych M-learning - tablet, smartfon, smartwatch w szkole Program "Mobilne Bezpieczeństwo" Systemy operacyjne platform, Języki programowania aplikacji Modele biznesowe Podstawowe elementy tworzenia i zarządzania projektem |
|
Literatura: |
• Literatura: 1.Bednarek J., Multimedialne kształcenie ustawiczne nauczycieli, Wyd. WSP TWP, Warszawa 2010. 2.Siemieniecki B. (red.), Edukacja medialna w świecie ponowoczesnym, Wyd. Naukowe UMK, Toruń 2012. 3.Tanaś M., Galanciak S. (red.), Cyberprzestrzeń - Człowiek - Edukacja. Cyfrowa przestrzeń kształcenia, t. 1, Wyd. Impuls, Kraków 2015 4.Bednarek J., Andrzejewska A.(red.), Cyberprzestrzeń - Człowiek - Edukacja. Dylematy przestrzeni cyfrowej, Wyd. Impuls, Kraków 2015. 5. Z. Zieliński. E-learning w edukacji. Jak stworzyć multimedialną i w pełni interaktywną treść dydaktyczną. Helion 2012 |
|
Uwagi: |
• Metody i formy pracy ze studentem: - ćwiczenia praktyczne - wykład aktywizujący - analiza materiałów źródłowych • Nakład pracy studenta: - ćwiczenia i godziny kontaktowe 30 - przygotowanie się do zajęć 15 - lektury 10 - przygotowanie projektu 20 - przygotowanie się do zaliczenia na ocenę 15 Suma ECTS: 3 • Forma zaliczenia - wykonanie projektu i zaprezentowanie efektów w formie prezentacji Link do zajęć: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3adaa7de4a71e448c984fc619676bb2432%40thread.tacv2/conversations?groupId=c24661e3-ba58-40bc-a92f-4e901d2ef6ac&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.