Nauczanie na odległość
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-NAO | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Nauczanie na odległość | ||
Jednostka: | Instytut Pedagogiki | ||
Grupy: |
Obowiązkowe dla III r. PE; spec.: edukacja medialna, (3-l) stacjonarne I stopnia |
||
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu) ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Skrócony opis: |
Studenci zapoznają się ze specyfiką nauczania na odległość w Polsce oraz krajach rozwiniętych i zacofanych edukacyjnie. Wiedzą jakie są zalety nauczania na odległość, jego odmiany i możliwości zastosowania w praktyce pedagogicznej. Potrafią mówić krytycznie o wadach nauczania na odległość czy wykorzystania jego elementów w zależności od kontekstu w procesie kształcenia i wychowywania – zwłaszcza pedagoga medialnego. |
||
Pełny opis: |
PROBLEMATYKA ĆWICZEŃ I WYKŁADÓW 1. Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne 2. Pojęcie, cele i zadania oraz rodzaje i charakterystyka nauczania na odległość 3. Edukacja zdalna w Polsce oraz krajach rozwijających się i rozwiniętych 4. Systemy i narzędzia asynchroniczne i synchroniczne nauczania na odległość 5. Aspekty pozytywne i negatywne kształcenia on Line 6. E-learning, webcasting oraz istota kształcenia komplementarnego 7. Kształcenie on-line w perspektywie indywidualnej oraz grupowej 8. Nauczanie zdane a komunikacja między ludźmi w czasie nauki, pracy i czasie wolnym |
||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa 1.Siemieniecki B., (red), Pedagogika medialna” t. I i II, Warszawa 2007. 2.Czarkowski J., E-learning dla dorosłych, Warszawa 2012 3. Lewowicki T., Siemieniecki B (red.)., Cyberprzestrzeń i edukacja, Toruń 2012 4. Lewowicki T., Siemieniecki B (red.)., Nowe media w edukacji, Toruń 2012 Literatura uzupełniająca 1.Tanaś M. (red.), Technologia informacyjna w procesie dydaktycznym, Warszawa 2005 2. Gajda J., Media w edukacji, Kraków 2005. |
||
Efekty uczenia się: |
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17 WIEDZA PE1_W15 - Ma wiedzę o oczekiwaniach i motywacji uczestników edukacji na odległość oraz specyfice ich kształcenia. PE1_W23 - Ma uszczegółowioną wiedzę o metodach i warunkach realizacji nauczania na odległość. PE1_W24 - Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą kontekstu psychologicznego i społeczno-kulturowego nauczania na odległość. PE1_W25 - Ma wiedzę o metodach i narzędziach informatycznych dotyczących wsparcia pedagogicznego w procesie edukacji na odległość. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U07 - Trafne używa języka specjalistycznego, potrafi zastosować różne kanały i techniki komunikacyjne w nauczaniu na odległość. PE1_U09 - Potrafi dobrać metody i procedury właściwe do realizacji zadań związanych z nauczaniem na odległość. KOMPETENCJE SPOŁECZNE PE1_K01 - Ma świadomość stałego rozwoju technologii, weryfikuje i aktualizuje na bieżąco swoją wiedzę na temat rozwiązań e-learningowych. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - praca w zespołach - analiza przypadków SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia, konsultacje) 45 h Przygotowanie się do zajęć, lektury: 30 h Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 25 h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 4 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Maciej Tanaś | |
Prowadzący grup: | Jakub Czarkowski, Mariusz Fila | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Józef Bednarek | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Bocheńska-Włostowska, Klaudia Markowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Studenci zapoznają się ze specyfiką nauczania na odległość w Polsce oraz krajach rozwiniętych i zacofanych edukacyjnie. Wiedzą jakie są zalety nauczania na odległość, jego odmiany i możliwości zastosowania w praktyce pedagogicznej. Potrafią mówić krytycznie o wadach nauczania na odległość czy wykorzystania jego elementów w zależności od kontekstu w procesie kształcenia i wychowywania – zwłaszcza pedagoga medialnego. | |
Pełny opis: |
PROBLEMATYKA ĆWICZEŃ I WYKŁADÓW 1. Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne 2. Pojęcie, cele i zadania oraz rodzaje i charakterystyka nauczania na odległość 3. Edukacja zdalna w Polsce oraz krajach rozwijających się i rozwiniętych 4. Systemy i narzędzia asynchroniczne i synchroniczne nauczania na odległość 5. Aspekty pozytywne i negatywne kształcenia on Line 6. E-learning, webcasting oraz istota kształcenia komplementarnego 7. Kształcenie on-line w perspektywie indywidualnej oraz grupowej 8. Nauczanie zdane a komunikacja między ludźmi w czasie nauki, pracy i czasie wolnym | |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa 1.Siemieniecki B., (red), Pedagogika medialna” t. I i II, Warszawa 2007. 2.Czarkowski J., E-learning dla dorosłych, Warszawa 2012 3. Lewowicki T., Siemieniecki B (red.)., Cyberprzestrzeń i edukacja, Toruń 2012 4. Lewowicki T., Siemieniecki B (red.)., Nowe media w edukacji, Toruń 2012 Literatura uzupełniająca 1.Tanaś M. (red.), Technologia informacyjna w procesie dydaktycznym, Warszawa 2005 2. Gajda J., Media w edukacji, Kraków 2005. | |
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - praca w zespołach - analiza przypadków SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia, konsultacje) 45 h Przygotowanie się do zajęć, lektury: 30 h Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 25 h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 4 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.