Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów multimedialnych w szkole
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-MTM1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów multimedialnych w szkole |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17 *dla specjalności ASK-EW WIEDZA PE1_W23 - Ma wiedzę na temat możliwości i ograniczeń wykorzystywania nowoczesnych technologii, edukacyjnych pakietów w procesie wychowania w szkole. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U15 - Potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały i środki dla projektowania i realizowania działań pedagogicznych, w tym nowoczesnych technologii, pakietów multimedialnych itp. ------------------------------------- * dla specjalności ASK-K WIEDZA PE1_W23 - Ma wiedzę na temat możliwości i ograniczeń wykorzystywania nowoczesnych technologii, edukacyjnych pakietów w procesie wychowania w szkole. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U15 - Potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały i środki dla projektowania i realizowania działań pedagogicznych, w tym nowoczesnych technologii, pakietów multimedialnych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Korbecka | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Korbecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć |
|
Pełny opis: |
TREŚCI 1.Zajęcia organizacyjne: poznanie grupy, omówienie treści realizowanych w ramach przedmiotu, przedstawienie warunków zaliczenia ćwiczeń (1h). 2.Wykorzystanie pakietu MS Office do przygotowania drukowanych i multimedialnych pomocy dydaktycznych (4h). 3.Obsługa tablicy interaktywnej. Tworzenie własnych projektów ćwiczeń (4h). 4.Aplikacje internetowe wspierające i uatrakcyjniające proces dydaktyczny (4h). 5.Tworzenia bazy programów komputerowych, multimedialnych gier edukacyjnych oraz serwisów internetowych przydatnych w pracy zawodowej (2h). |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. APLIKACJE INTERNETOWE: https://learningapps.org/ https://kahoot.com/ http://www.voki.com/presenter/index https://www.storyboardthat.com/ https://www.google.pl/intl/pl/forms/about/ LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf dostęp: 1.12.2017. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTÓW: Godziny kontaktowe, ćwiczenia 15h Inne formy: 10h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1.00 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Korbecka | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Korbecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć |
|
Pełny opis: |
TREŚCI 1.Zajęcia organizacyjne: poznanie grupy, omówienie treści realizowanych w ramach przedmiotu, przedstawienie warunków zaliczenia ćwiczeń (1h). 2.Wykorzystanie pakietu MS Office do przygotowania drukowanych i multimedialnych pomocy dydaktycznych (4h). 3.Obsługa tablicy interaktywnej. Tworzenie własnych projektów ćwiczeń (4h). 4.Aplikacje internetowe wspierające i uatrakcyjniające proces dydaktyczny (4h). 5.Tworzenia bazy programów komputerowych, multimedialnych gier edukacyjnych oraz serwisów internetowych przydatnych w pracy zawodowej (2h). |
|
Literatura: |
Zajęcia zdalne realizowane za pomocą narzędzi poczty APS oraz MS Teams. Kontakt ze studentami przez e-mail grupowy USOSweb, pocztę APS oraz MS Teams LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. APLIKACJE INTERNETOWE: https://learningapps.org/ https://kahoot.com/ http://www.voki.com/presenter/index https://www.storyboardthat.com/ https://www.google.pl/intl/pl/forms/about/ LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf dostęp: 1.12.2017. |
|
Uwagi: |
Proszę odblokować dostęp do kont pocztowych APS - link do informacji http://www.aps.edu.pl/aktualno%C5%9Bci/jak-odblokowa%C4%87-dost%C4%99p-do-konta-e-mail/ oraz o instalację aplikacji MS Teams. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTÓW: Godziny kontaktowe, ćwiczenia 15h Inne formy: 10h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1.00 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Korbecka | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Korbecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć |
|
Pełny opis: |
TREŚCI 1.Zajęcia organizacyjne: poznanie grupy, omówienie treści realizowanych w ramach przedmiotu, przedstawienie warunków zaliczenia ćwiczeń. 2.Wykorzystanie pakietu MS Office do przygotowania drukowanych i multimedialnych pomocy dydaktycznych. 3.Oprogramowanie do tablicy interaktywnej. Tworzenie własnych projektów ćwiczeń. 4.Aplikacje internetowe wspierające i uatrakcyjniające proces dydaktyczny. 5.Tworzenia bazy programów komputerowych, multimedialnych gier edukacyjnych oraz serwisów internetowych przydatnych w pracy zawodowej. |
|
Literatura: |
Zajęcia zdalne realizowane synchronicznie za pomocą aplikacji MS TEAMS. LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. APLIKACJE INTERNETOWE: https://learningapps.org/ https://kahoot.com/ http://www.voki.com/presenter/index https://www.storyboardthat.com/ https://www.google.pl/intl/pl/forms/about/ LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf dostęp: 1.12.2017. |
|
Uwagi: |
Proszę odblokować dostęp do kont pocztowych APS - link do informacji http://www.aps.edu.pl/aktualno%C5%9Bci/jak-odblokowa%C4%87-dost%C4%99p-do-konta-e-mail/ oraz o instalację aplikacji MS Teams. METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTÓW: Godziny kontaktowe, ćwiczenia 15h Inne formy: 10h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1.00 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Korbecka | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Korbecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć |
|
Pełny opis: |
TREŚCI 1.Zajęcia organizacyjne: poznanie grupy, omówienie treści realizowanych w ramach przedmiotu, przedstawienie warunków zaliczenia ćwiczeń. 2.Wykorzystanie pakietu MS Office do przygotowania drukowanych i multimedialnych pomocy dydaktycznych. 3.Oprogramowanie do tablicy interaktywnej. Tworzenie własnych projektów ćwiczeń. 4.Aplikacje internetowe wspierające i uatrakcyjniające proces dydaktyczny. 5.Tworzenia bazy programów komputerowych, multimedialnych gier edukacyjnych oraz serwisów internetowych przydatnych w pracy zawodowej. |
|
Literatura: |
Zajęcia zdalne realizowane synchronicznie za pomocą aplikacji MS TEAMS. LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. APLIKACJE INTERNETOWE: https://learningapps.org/ https://kahoot.com/ http://www.voki.com/presenter/index https://www.storyboardthat.com/ https://www.google.pl/intl/pl/forms/about/ LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf dostęp: 1.12.2017. |
|
Uwagi: |
Zajęcia realizowane są synchronicznie z wykorzystaniem aplikacji MS TEAMS METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe NAKŁAD PRACY STUDENTÓW: Godziny kontaktowe, ćwiczenia 15h Inne formy: 10h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1.00 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.