Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka organizacji i prowadzenia zajęć w zakresie sztuki słowa i dramy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-1S-MOZ1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka organizacji i prowadzenia zajęć w zakresie sztuki słowa i dramy
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17

WIEDZA

PE1_W22

- Zna podstawową terminologię używaną w zakresie metodyki organizacji prowadzenia zajęć w zakresie sztuki słowa i dramy.

- Zna podstawową terminologię używaną w zakresie metodyk animacji społecznokulturowej.

- Zna jej źródła oraz rozumie jej zastosowania.

PE1_W23

- Ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu działań animacyjnych, dokonujących się za pośrednictwem wybranego obszaru sztuki (muzyka, teatr/drama).

UMIEJĘTNOŚCI

PE1_U15

- Wykonuje prace i realizuje działania artystyczne na oczekiwanym, świadczącym o predyspozycjach i zaangażowaniu twórczym poziomie.

- Umiejętnie i zgodnie ze wskazaniami metodycznymi, prowadzi zajęcia animujące twórczość artystyczną dzieci, młodzieży i różne kręgi dorosłych, w zakresie wybranej dziedziny sztuki.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 45 godzin, 9 miejsc więcej informacji
Wykład, 15 godzin, 9 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Lewandowska-Tarasiuk
Prowadzący grup: Ewa Lewandowska-Tarasiuk, Magdalena Ostolska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 45 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Wykład, 15 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Ostolska
Prowadzący grup: Ewa Lewandowska-Tarasiuk, Magdalena Ostolska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA

- ocena indywidualnych działań dramowych studentów w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć,

- ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć,

- ocena prac wykonywanych podczas zajęć,

- ocena umiejętności studentów związanych z planowaniem i prowadzeniem zajęć dramowych

- ocena orientacji w tematyce przedmiotu

- ocena pracy zaliczeniowej

Pełny opis:

Drama i jej istota. Kreacyjna siła słowa w dramie.

Improwizacje słowne- założenia teoretyczne...

Zabawowy rodowód dramy- teoria i praktyka.

Słowo i drama w kulturze, polityce, edukacji, wychowaniu, terapii, literaturze i mediach.

Drama w wychowaniu - diagnoza i prognoza.

Drama jako trening życia.

Edukacja w perspektywie dramy-kreowanie twórczych postaw, nauczanie metoda dramy.

Drama w rozwiązywaniu problemów.

Synteza materiału.

Literatura:

Pankowska K., Pedagogika dramy, Warszawa 2000.

Way B, Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży, Warszawa 1990.

Pankowska K. (red.) Drama w przekraczaniu granic niepełnosprawności,, Warszawa 2000.

Literatura uzupełniająca:

Bielańska A., Teatr, który leczy, Kraków 2002.

Lewandowska- Kidoń T., Drama w kształceniu pedagogicznym, Lublin 2002.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - ćwiczenia - praca w grupie, metody aktywizujące

NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności)

Godziny kontaktowe

Godziny kontaktowe: ćwiczenia: 45 godz. wykład 15 godz.

Przygotowanie się do zajęć kwerenda literatury 10 godz. Przygotowanie się do zaliczenia: 10 godz.

Liczba uzyskanych punktów ECTS- 3

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)