Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konstruowanie programów wychowania przedszkolnego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-1S-KPW
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Konstruowanie programów wychowania przedszkolnego
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

Zajęcia przygotowują Studenta do samodzielnego skonstruowania autorskiego programu wychowania przedszkolnego.

W trakcie zajęć Studenci:

- analizują i opisują w formie prezentacji dostępny na rynku program wychowania przedszkolnego, wykazując się: zdolnością oceny wartości edukacyjnej autorskich programów dla przedszkoli edukacji wczesnoszkolnej

- konstruują w grupach online lub stacjonarnie własny program wychowania przedszkolnego wykazując się: znajomością podstawy programowej, strategią planowania działalności pedagogiki przedszkolnej i pierwszych lat nauczania, zdolnością modyfikacji programów do potrzeb i możliwości placówki, przestrzeganiem zasad etyki zawodowej.

Pełny opis:

Zajęcia na uczelni i zajęcia prowadzone w trybie zdalnym (w zależności od decyzji Władz Uczelni) będą odbywać się zgodnie z planem zajęć. Zajęcia na uczelni – we wskazanej sali, a zajęcia zdalne przez spotkania w aplikacji Microsoft Teams. Kod lub link do Zespołu zostanie przesłany studentkom i studentom przez pocztę USOS.

Niezależnie od trybu prowadzonych zajęć szczegółowe zadania do wykonania przez studentki i studentów będą umieszczane przez osoby prowadzące zajęcia w zespołach grupy założonych w aplikacji Microsoft Teams w aplikacji „Zadania” lub „Notesie zajęć” lub przekazywane na zajęciach ustnie przez osoby prowadzące.

Podczas zajęć na uczelni albo zajęć prowadzonych w trybie zdalnym kontakt ze studentkami i studentami będzie odbywał się drogą mejlową za pośrednictwem poczty w domenie aps.

Po ukończeniu zajęć Student będzie potrafił:

- wydobyć istotne dla nauczyciela informacje z treści rozporządzeń dotyczących konstruowania przez nauczyciela programów wychowania przedszkolnego.

- wyjaśnić sens stosowania autorskich programów wychowania przedszkolnego.

- wymienić treści wchodzące w skład podstawy programowej oraz stworzyć dla poszczególnych obszarów miesięczne, tygodniowe i dzienne plany pracy.

- skonstruować autorski plan wychowania przedszkolnego.

- szczegółowo opisać najbardziej popularne programy wychowania przedszkolnego,

- obiektywnie i rzetelnie ocenić ich przydatność w danej placówce przedszkolnej.

W ramach ćwiczeń realizowane są BLOKI:

BLOK 1: Program wychowania przedszkolnego – prawo oświatowe, zasady tworzenia, etyka zawodowa

BLOK 2:Wybrane autorskie programy wychowania przedszkolnego – prezentacja, krytyczna ocena

BLOK 3: Samodzielne projektowanie programu wychowania przedszkolnego

Zajęcia prowadzone są w sposób praktyczny, na który składają się: dyskusja, praca z książką, pokaz multimedialny, ćwiczenia w małych grupach.

Praca na zajęciach odbywa się za pomocą metod: oglądowej oraz praktycznej.

Praca zdalna przebiega za pomocą:

- ćwiczeń realizowanych zgodnie z planem za pośrednictwem MS Teams

Każdy Student otrzymuje za pośrednictwem USOSMail link do zespołu w programie Microsoft Teams, który umożliwia pełne uczestnictwo w zajęciach.

- konsultacji mailowych celem monitorowania efektów pracy (wykonywanie zadanych prezentacji i programów).

ZALICZENIE PRZEDMIOTU odbywa się na podstawie oceny przesłanych przez Studentów materiałów w wyznaczonym czasie.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Podstawa programowa wychowania przedszkolnego z 14 lutego 2017 r.

Dziennik Ustaw z dnia 18 czerwca 2014 r., Poz. 803 Rozporządzenie MEN z dnia 30 maja 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (część dot. edukacji przedszkolnej).

Waloszek, D. (2005). Program w edukacji dzieci. Geneza, istota, kryteria. Warszawa: Żak.

Literatura uzupełniająca:

Komorowska, H. (2011). Programy nauczania w kształceniu ogólnym i językowym. Warszawa

ORE. Programy nauczania w rzeczywistości szkolnej. Tworzenie – wybór – ewaluacja.

Źródła internetowe:

Instrukcja do opracowania programu nauczania wychowania przedszkolnego/ edukacji wczesnoszkolnej https://odnpoznan.pl/pliki/mat/scenariusze/edu_wczesn_wych_przedsz_instrukcja_do_programu.pdf

Konstruowanie programu podstawa prawna https://epedagogika.pl/ksztalcenie-i-wychowanie/konstruowanie-programu-autorskiego-w-przedszkolu-podstawa-prawna-2287.html#

Krótki poradnik https://edurada.pl/artykuly/jak-skonstruowac-program-nauczania-krotki-poradnik/

Efekty uczenia się:

Efekty dla roku akademickiego 2017/2018 - III rok:

WIEDZA

PE1_W23

- orientuje się w strategiach planowania działalności pedagogiki przedszkolnej i pierwszych lat nauczania,

- zna podstawy programowe wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, rozumie sens ciągłości edukacyjnej i wie, w jaki sposób konkretyzuje się zalecenia zawarte w tych dokumentach.

UMIEJĘTNOŚCI

PE1_U09

- umie ocenić wartość edukacyjną programów autorskich dla przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej,

- potrafi modyfikować istniejące programy do potrzeb i możliwości konkretnej placówki wychowania przedszkolnego.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PE1_K04

- Ma przekonanie o postępowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PE1_W23 Orientuje się w strategiach planowania działalności pedagogiki przedszkolnej i pierwszych lat nauczania.

PE1_W23 Zna podstawy programowe wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, rozumie sens ciągłości edukacyjnej i wie, w jaki sposób konkretyzuje się zalecenia zawarte w tych dokumentach.

PE1_U09 Umie ocenić wartość edukacyjną programów autorskich dla przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej.

PE1_U09 Potrafi modyfikować istniejące programy do potrzeb i możliwości konkretnej placówki wychowania przedszkolnego.

PE1_K04 Ma przekonanie o postępowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej

Metody i kryteria oceniania:

Na zaliczenie:

-wykonanie prezentacji multimedialnej opisującej założenia i sposób skonstruowania wybranego autorskiego programu wychowania przedszkolnego wraz z uwzględnieniem najnowszych zmian w rozporządzeniach Ministra Edukacji.

-skonstruowanie autorskiego programu wychowania przedszkolnego na zajęciach.

Zajęcia prowadzone są w sposób praktyczny, na który składają się: dyskusja, praca z książką, pokaz multimedialny, ćwiczenia w małych grupach.

Praca na zajęciach odbywa się za pomocą metod: oglądowej oraz praktycznej.

Praca zdalna przebiega za pomocą:

- ćwiczeń realizowanych zgodnie z planem za pośrednictwem MS Teams

Każdy Student otrzymuje za pośrednictwem USOSMail link do zespołu w programie Microsoft Teams, który umożliwia pełne uczestnictwo w zajęciach.

- konsultacji mailowych celem monitorowania efektów pracy (wykonywanie zadanych prezentacji i programów).

ZALICZENIE PRZEDMIOTU odbywa się na podstawie oceny przesłanych przez Studentów materiałów w wyznaczonym czasie.

Nakład pracy Studenta:

Liczba godzin kontaktowych (w formie stacjonarnej lub zdalnej):

ćwiczenia 30 h

Liczba godzin niekontaktowych:

Przygotowanie do zajęć -30 h

Przygotowanie prezentacji -10 h

Łączna liczba punktów ECTS: 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Gąstoł
Prowadzący grup: Agnieszka Gąstoł
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia przygotowują Studenta do samodzielnego skonstruowania autorskiego programu wychowania przedszkolnego.

W trakcie zajęć Studenci:

- analizują i opisują w formie prezentacji dostępny na rynku program wychowania przedszkolnego, wykazując się: zdolnością oceny wartości edukacyjnej autorskich programów dla przedszkoli edukacji wczesnoszkolnej

- konstruują w grupach własny program wychowania przedszkolnego wykazując się: znajomością podstawy programowej, strategią planowania działalności pedagogiki przedszkolnej i pierwszych lat nauczania, zdolnością modyfikacji programów do potrzeb i możliwości placówki, przestrzeganiem zasad etyki zawodowej.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-29 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Gąstoł
Prowadzący grup: Agnieszka Gąstoł
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia przygotowują Studenta do samodzielnego skonstruowania autorskiego programu wychowania przedszkolnego.

W trakcie zajęć Studenci:

- analizują i opisują w formie prezentacji dostępny na rynku program wychowania przedszkolnego, wykazując się: zdolnością oceny wartości edukacyjnej autorskich programów dla przedszkoli edukacji wczesnoszkolnej

- konstruują w grupach własny program wychowania przedszkolnego wykazując się: znajomością podstawy programowej, strategią planowania działalności pedagogiki przedszkolnej i pierwszych lat nauczania, zdolnością modyfikacji programów do potrzeb i możliwości placówki, przestrzeganiem zasad etyki zawodowej.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Gąstoł
Prowadzący grup: Agnieszka Gąstoł
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

Zajęcia przygotowują Studenta do samodzielnego skonstruowania autorskiego programu wychowania przedszkolnego.

W trakcie zajęć Studenci:

- analizują i opisują w formie prezentacji dostępny na rynku program wychowania przedszkolnego, wykazując się: zdolnością oceny wartości edukacyjnej autorskich programów dla przedszkoli edukacji wczesnoszkolnej

- konstruują w grupach online lub stacjonarnie własny program wychowania przedszkolnego wykazując się: znajomością podstawy programowej, strategią planowania działalności pedagogiki przedszkolnej i pierwszych lat nauczania, zdolnością modyfikacji programów do potrzeb i możliwości placówki, przestrzeganiem zasad etyki zawodowej.

Pełny opis:

Zajęcia na uczelni i zajęcia prowadzone w trybie zdalnym (w zależności od decyzji Władz Uczelni) będą odbywać się zgodnie z planem zajęć. Zajęcia na uczelni – we wskazanej sali, a zajęcia zdalne przez spotkania w aplikacji Microsoft Teams. Kod lub link do Zespołu zostanie przesłany studentkom i studentom przez pocztę USOS.

Niezależnie od trybu prowadzonych zajęć szczegółowe zadania do wykonania przez studentki i studentów będą umieszczane przez osoby prowadzące zajęcia w zespołach grupy założonych w aplikacji Microsoft Teams w aplikacji „Zadania” lub „Notesie zajęć” lub przekazywane na zajęciach ustnie przez osoby prowadzące.

Podczas zajęć na uczelni albo zajęć prowadzonych w trybie zdalnym kontakt ze studentkami i studentami będzie odbywał się drogą mejlową za pośrednictwem poczty w domenie aps.

Po ukończeniu zajęć Student będzie potrafił:

- wydobyć istotne dla nauczyciela informacje z treści rozporządzeń dotyczących konstruowania przez nauczyciela programów wychowania przedszkolnego.

- wyjaśnić sens stosowania autorskich programów wychowania przedszkolnego.

- wymienić treści wchodzące w skład podstawy programowej oraz stworzyć dla poszczególnych obszarów miesięczne, tygodniowe i dzienne plany pracy.

- skonstruować autorski plan wychowania przedszkolnego.

- szczegółowo opisać najbardziej popularne programy wychowania przedszkolnego,

- obiektywnie i rzetelnie ocenić ich przydatność w danej placówce przedszkolnej.

W ramach ćwiczeń realizowane są BLOKI:

BLOK 1: Program wychowania przedszkolnego – prawo oświatowe, zasady tworzenia, etyka zawodowa

BLOK 2:Wybrane autorskie programy wychowania przedszkolnego – prezentacja, krytyczna ocena

BLOK 3: Samodzielne projektowanie programu wychowania przedszkolnego

Zajęcia prowadzone są w sposób praktyczny, na który składają się: dyskusja, praca z książką, pokaz multimedialny, ćwiczenia w małych grupach.

Praca na zajęciach odbywa się za pomocą metod: oglądowej oraz praktycznej.

Praca zdalna przebiega za pomocą:

- ćwiczeń realizowanych zgodnie z planem za pośrednictwem MS Teams

Każdy Student otrzymuje za pośrednictwem USOSMail link do zespołu w programie Microsoft Teams, który umożliwia pełne uczestnictwo w zajęciach.

- konsultacji mailowych celem monitorowania efektów pracy (wykonywanie zadanych prezentacji i programów).

ZALICZENIE PRZEDMIOTU odbywa się na podstawie oceny przesłanych przez Studentów materiałów w wyznaczonym czasie.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Podstawa programowa wychowania przedszkolnego z 14 lutego 2017 r.

Dziennik Ustaw z dnia 18 czerwca 2014 r., Poz. 803 Rozporządzenie MEN z dnia 30 maja 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (część dot. edukacji przedszkolnej).

Waloszek, D. (2005). Program w edukacji dzieci. Geneza, istota, kryteria. Warszawa: Żak.

Literatura uzupełniająca:

Komorowska, H. (2011). Programy nauczania w kształceniu ogólnym i językowym. Warszawa

ORE. Programy nauczania w rzeczywistości szkolnej. Tworzenie – wybór – ewaluacja.

Źródła internetowe:

Instrukcja do opracowania programu nauczania wychowania przedszkolnego/ edukacji wczesnoszkolnej https://odnpoznan.pl/pliki/mat/scenariusze/edu_wczesn_wych_przedsz_instrukcja_do_programu.pdf

Konstruowanie programu podstawa prawna https://epedagogika.pl/ksztalcenie-i-wychowanie/konstruowanie-programu-autorskiego-w-przedszkolu-podstawa-prawna-2287.html#

Krótki poradnik https://edurada.pl/artykuly/jak-skonstruowac-program-nauczania-krotki-poradnik/

Uwagi:

Linki do Zespołu w aplikacji MS TEAMS:

Grupa 1:

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a6020cac76ed04b3389f9dc7e24d65a7a%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=d07dbd37-e9d4-4efd-8c6a-da50cc33f5dd&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Grupa 2:

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a1ea111def6ac41329434b87697f4487d%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=e9f75f5e-755b-48a2-9586-4329e255f2d1&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Grupa 3:

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aad42370c9c6545829b9bfa96e0f363cf%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=d0f3ba04-5eb3-4cfb-ac12-0085f47f0aa4&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Nakład pracy Studenta:

Liczba godzin kontaktowych (w formie stacjonarnej lub zdalnej):

ćwiczenia 30 h

Liczba godzin niekontaktowych:

Przygotowanie do zajęć -30 h

Przygotowanie prezentacji -10 h

Łączna liczba punktów ECTS: 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Gąstoł
Prowadzący grup: Agnieszka Gąstoł
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

Zajęcia przygotowują Studenta do samodzielnego skonstruowania autorskiego programu wychowania przedszkolnego.

W trakcie zajęć Studenci:

- analizują i opisują w formie prezentacji dostępny na rynku program wychowania przedszkolnego, wykazując się: zdolnością oceny wartości edukacyjnej autorskich programów dla przedszkoli edukacji wczesnoszkolnej

- konstruują w grupach online lub stacjonarnie własny program wychowania przedszkolnego wykazując się: znajomością podstawy programowej, strategią planowania działalności pedagogiki przedszkolnej i pierwszych lat nauczania, zdolnością modyfikacji programów do potrzeb i możliwości placówki, przestrzeganiem zasad etyki zawodowej.

Pełny opis:

Zajęcia na uczelni i zajęcia prowadzone w trybie zdalnym (w zależności od decyzji Władz Uczelni) będą odbywać się zgodnie z planem zajęć. Zajęcia na uczelni – we wskazanej sali, a zajęcia zdalne przez spotkania w aplikacji Microsoft Teams. Kod lub link do Zespołu zostanie przesłany studentkom i studentom przez pocztę USOS.

Niezależnie od trybu prowadzonych zajęć szczegółowe zadania do wykonania przez studentki i studentów będą umieszczane przez osoby prowadzące zajęcia w zespołach grupy założonych w aplikacji Microsoft Teams w aplikacji „Zadania” lub „Notesie zajęć” lub przekazywane na zajęciach ustnie przez osoby prowadzące.

Podczas zajęć na uczelni albo zajęć prowadzonych w trybie zdalnym kontakt ze studentkami i studentami będzie odbywał się drogą mejlową za pośrednictwem poczty w domenie aps.

Po ukończeniu zajęć Student będzie potrafił:

- wydobyć istotne dla nauczyciela informacje z treści rozporządzeń dotyczących konstruowania przez nauczyciela programów wychowania przedszkolnego.

- wyjaśnić sens stosowania autorskich programów wychowania przedszkolnego.

- wymienić treści wchodzące w skład podstawy programowej oraz stworzyć dla poszczególnych obszarów miesięczne, tygodniowe i dzienne plany pracy.

- skonstruować autorski plan wychowania przedszkolnego.

- szczegółowo opisać najbardziej popularne programy wychowania przedszkolnego,

- obiektywnie i rzetelnie ocenić ich przydatność w danej placówce przedszkolnej.

W ramach ćwiczeń realizowane są BLOKI:

BLOK 1: Program wychowania przedszkolnego – prawo oświatowe, zasady tworzenia, etyka zawodowa

BLOK 2:Wybrane autorskie programy wychowania przedszkolnego – prezentacja, krytyczna ocena

BLOK 3: Samodzielne projektowanie programu wychowania przedszkolnego

Zajęcia prowadzone są w sposób praktyczny, na który składają się: dyskusja, praca z książką, pokaz multimedialny, ćwiczenia w małych grupach.

Praca na zajęciach odbywa się za pomocą metod: oglądowej oraz praktycznej.

Praca zdalna przebiega za pomocą:

- ćwiczeń realizowanych zgodnie z planem za pośrednictwem MS Teams

Każdy Student otrzymuje za pośrednictwem USOSMail link do zespołu w programie Microsoft Teams, który umożliwia pełne uczestnictwo w zajęciach.

- konsultacji mailowych celem monitorowania efektów pracy (wykonywanie zadanych prezentacji i programów).

ZALICZENIE PRZEDMIOTU odbywa się na podstawie oceny przesłanych przez Studentów materiałów w wyznaczonym czasie.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Podstawa programowa wychowania przedszkolnego z 14 lutego 2017 r.

Dziennik Ustaw z dnia 18 czerwca 2014 r., Poz. 803 Rozporządzenie MEN z dnia 30 maja 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (część dot. edukacji przedszkolnej).

Waloszek, D. (2005). Program w edukacji dzieci. Geneza, istota, kryteria. Warszawa: Żak.

Literatura uzupełniająca:

Komorowska, H. (2011). Programy nauczania w kształceniu ogólnym i językowym. Warszawa

ORE. Programy nauczania w rzeczywistości szkolnej. Tworzenie – wybór – ewaluacja.

Źródła internetowe:

Instrukcja do opracowania programu nauczania wychowania przedszkolnego/ edukacji wczesnoszkolnej https://odnpoznan.pl/pliki/mat/scenariusze/edu_wczesn_wych_przedsz_instrukcja_do_programu.pdf

Konstruowanie programu podstawa prawna https://epedagogika.pl/ksztalcenie-i-wychowanie/konstruowanie-programu-autorskiego-w-przedszkolu-podstawa-prawna-2287.html#

Krótki poradnik https://edurada.pl/artykuly/jak-skonstruowac-program-nauczania-krotki-poradnik/

Uwagi:

Linki do Zespołu w aplikacji MS TEAMS:

Grupa 1:

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a5cd4470d036c4ca3b0ea4748729551e3%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=9df0aa71-254a-4f46-85ab-45838839ea86&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Grupa 2:

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3ab75af28b54964685a2149a0ff22f0198%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=4c2df275-f875-4c2a-87b6-97d6a1a787c6&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Nakład pracy Studenta:

Liczba godzin kontaktowych (w formie stacjonarnej lub zdalnej):

ćwiczenia 30 h

Liczba godzin niekontaktowych:

Przygotowanie do zajęć -30 h

Przygotowanie prezentacji -10 h

Łączna liczba punktów ECTS: 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)