Grafika komputerowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-GKO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Grafika komputerowa |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA PE1_W22 - Posiada podstawową wiedzę dotyczącą funkcji i zadań grafiki komputerowej w kształceniu. PE1_W23 - Posiada uszczegółowiona wiedzę na temat przygotowania i zastosowania grafiki komputerowej w działalności pedagogicznej. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U01 - Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk dotyczących edukacyjnego wykorzystania grafiki komputerowej. PE1_U02 - Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki do analizowania problemów związanych z zastosowaniem grafiki komputerowej w działaniach edukacyjnych. PE1_U07 - Umiejętnie i skutecznie porozumiewa się z wykorzystaniem języka specjalistycznego w zakresie grafiki komputerowej. PE1_U08 - Posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów w zakresie grafiki komputerowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Fila | |
Prowadzący grup: | Mariusz Fila | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia: Ocena prac studenta. Obserwacja pracy studenta podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
Opis treści programowych: Typy grafik komputerowych. Rozdzielczość i rozmiar obrazu. Głębia kolorów. Kompresja. Konfiguracja interfejsu programu graficznego. Narzędzia malarskie. Korzystanie ze ścieżek - wektory w grafice rastrowej Warstwy i maski. Przekształcenia obrazów - kadrowanie, skalowanie, obracanie. Obróbka koloru. Praca z tekstem. Filtry i efekty. Retuszowanie fotografii. Tworzenie fotomontaży. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Błażej Witkowskii , GIMP. Poznaj świat grafiki komputerowej. Helion, 2019 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Michael J. Hammel GIMP. Kreatywne techniki dla fotografów i grafików Helion 2013 Jarosław Baca. GIMP 2.10. Kurs video. Obróbka fotografii i tworzenie grafik. Helion: 2018 https://www.gimp.org/docs/ |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA Metody problemowe, pokaz, pogadanka, metody ćwiczebne i zadaniowe, elementy wykładu, dyskusja, zajęcia zdalne. *********************************************************** Zajęcia zdalne realizowane są w wirtualnej klasie. Zaproszenie do wirtualnej klasy zostało wysłane na maila grupowego. *********************************************************** NAKŁAD PRACY STUDENTA Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe, ćwiczenia - 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury, praca z samouczkami wideo: 30 godz. Przygotowanie projektu końcowego: 15 godz. SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS: 3 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.