Praktyka pedagogiczna - dyplomowa w klasach I-III szkoły podstawowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1P-EPW3b |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka pedagogiczna - dyplomowa w klasach I-III szkoły podstawowej |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
DRUKI DO POBRANIA Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA PEP1_W13 ma podstawową wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji; celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji związanych z obszarem działalności pedagogicznej wybranej specjalności: - zna strukturę organizacyjną placówki szkolnej i wie w jakim celu została ona powołana, - wie jaka jest organizacja procesu edukacyjnego w klasach I-III szkoły podstawowej, - zna metody i formy prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz środki dydaktyczne wykorzystywane w edukacji wczesnoszkolnej, - wie na czym polega współpraca z rodzicami dzieci; wie jakich obszarów ona dotyczy w poszczególnych klasach edukacji wczesnoszkolnej, - wie na czym polega praca specjalistów pracujących w szkole (np. psychologa, logopedy). UMIEJĘTNOŚCI PEP1_U15 potrafi ocenić przydatność i zastosować typowe metody, procedury i dobre praktyki do realizacji zadań związanych z wybranymi obszarami działalności pedagogicznej, potrafi podjąć elementarne działania diagnostyczne, profilaktyczne, pielęgnacyjne i ratownicze odpowiednie do potrzeb uczestnika działalności pedagogicznej: - potrafi samodzielnie poprowadzić zajęcia oraz zabawy, samodzielnie przygotowuje pomoce do zabaw i zajęć, - potrafi współpracować z kadrą pedagogiczną oraz innymi pracownikami szkoły, - potrafi prowadzić i dokumentować obserwacje pedagogiczne. - potrafi współpracować z rodzicami uczniów. KOMPETENCJE SPOŁECZNE PEP1_K04 ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej, - charakteryzuje się życzliwością, serdecznością, indywidualnym podejściem do problemów każdego dziecka, - jest odpowiedzialny za powierzone zadania, - charakteryzuje się kulturą osobistą, potrafi w serdeczny oraz rzeczowy sposób przekazywać rodzicom informacje dotyczące dziecka. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.