Współczesne kierunki teorii i praktyki pedagogicznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1F-WKT |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Współczesne kierunki teorii i praktyki pedagogicznej |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Student po ukończeniu przedmiotu: PEP1_W09 - zna i rozumie specyfikę wybranych kierunków w teorii i praktyce pedagogicznej; - zna i rozumie na poziome elementarnym wybrane wykładnie relacji wychowawczej oraz procesu wychowania, w tym ich warunków konstytutywnych; - zna i rozumie wybrane społeczne i psychologiczne uwarunkowania relacji wychowawczej i procesu wychowania - zna i rozumie wybrane aksjologiczne sposoby opisu wychowania; - zna i rozumie wybrane antropologiczne i aksjologiczne podstawy wychowania; - zna implikacje praktyczne istnienia wybranych kierunków wychowania PEP1_W11 - zna i rozumie elementarną systematykę głównych kierunków teoretycznych i paradygmatów pedagogiki - zna i rozumie główne wyznaczniki teoretyczne i metodologiczne wybranych kierunków teoretycznych pedagogiki, w tym ich przesłanki filozoficzne, i naukoznawcze w zakresie pojmowania pedagogiki jako nauki, przedmiotu jej badań i sposobu poznania naukowego - zna i rozumie podstawowe implikacje głównych kierunków teoretycznych pedagogiki dla pojmowania procesu wychowania i kształtowania jego praktyki PEP1_U12 - analizuje problemy wychowawcze przedstawiane w literaturze pedagogicznej, a także ukazywane w publicystyce czy mające miejsce we własnych doświadczeniach oraz interpretuje je w kontekście dyskursu o granice swobody i przymusu wychowawczego; - umiejętnie prezentuje własne spostrzeżenia, wątpliwości i sugestie pedagogiczne, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i poznanych stanowisk; - potrafi przygotować prezentację zagadnienia pedagogicznego związanego z konkretną koncepcją pedagogiczną oraz formułować argumenty odwołujące się do różnorodnych perspektyw teoretycznych w pedagogice PEP1_U14 - potrafi wskazać możliwe przyczyny, przebieg i skutki działań wychowawczych - potrafi zaplanować metody i formy działań pedagogicznych, wskazać ich uwarunkowania organizacyjne, zaproponować sposoby ich ewaluacji i możliwości ich modyfikacji w odniesieniu do podstawowych kierunków w pedagogice. PEP1_K05 - dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.