Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Współczesne kierunki teorii i praktyki pedagogicznej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-1F-WKT
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Współczesne kierunki teorii i praktyki pedagogicznej
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Student po ukończeniu przedmiotu:

PEP1_W09

- zna i rozumie specyfikę wybranych kierunków w teorii i praktyce pedagogicznej;

- zna i rozumie na poziome elementarnym wybrane wykładnie relacji wychowawczej oraz procesu wychowania, w tym ich warunków konstytutywnych;

- zna i rozumie wybrane społeczne i psychologiczne uwarunkowania relacji wychowawczej i procesu wychowania

- zna i rozumie wybrane aksjologiczne sposoby opisu wychowania;

- zna i rozumie wybrane antropologiczne i aksjologiczne podstawy wychowania;

- zna implikacje praktyczne istnienia wybranych kierunków wychowania

PEP1_W11

- zna i rozumie elementarną systematykę głównych kierunków teoretycznych i paradygmatów pedagogiki

- zna i rozumie główne wyznaczniki teoretyczne i metodologiczne wybranych kierunków teoretycznych pedagogiki, w tym ich przesłanki filozoficzne, i naukoznawcze w zakresie pojmowania pedagogiki jako nauki, przedmiotu jej badań i sposobu poznania naukowego

- zna i rozumie podstawowe implikacje głównych kierunków teoretycznych pedagogiki dla pojmowania procesu wychowania i kształtowania jego praktyki

PEP1_U12

- analizuje problemy wychowawcze przedstawiane w literaturze pedagogicznej, a także ukazywane w publicystyce czy mające miejsce we własnych doświadczeniach oraz interpretuje je w kontekście dyskursu o granice swobody i przymusu wychowawczego;

- umiejętnie prezentuje własne spostrzeżenia, wątpliwości i sugestie pedagogiczne, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i poznanych stanowisk;

- potrafi przygotować prezentację zagadnienia pedagogicznego związanego z konkretną koncepcją pedagogiczną oraz formułować argumenty odwołujące się do różnorodnych perspektyw teoretycznych w pedagogice

PEP1_U14

- potrafi wskazać możliwe przyczyny, przebieg i skutki działań wychowawczych

- potrafi zaplanować metody i formy działań pedagogicznych, wskazać ich uwarunkowania organizacyjne, zaproponować sposoby ich ewaluacji i możliwości ich modyfikacji w odniesieniu do podstawowych kierunków w pedagogice.

PEP1_K05

- dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)