Teoretyczne podstawy wychowania
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1F-TPW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teoretyczne podstawy wychowania |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA PE1_W09 - Zna i rozumie genezę teorii wychowania, wybrane teorie wychowania i ich merytoryczną specyfikę, z uwzględnieniem perspektywy nauk humanistycznych i nauk społecznych. - Zna i rozumie na poziome elementarnym wybrane wykładnie relacji wychowawczej oraz procesu wychowania, w tym ich warunków konstytutywnych. - Zna i rozumie wybrane zależności między wychowaniem a socjalizacją i enkulturacją. - Zna i rozumie wybrane społeczne i psychologiczne uwarunkowania relacji wychowawczej i procesu wychowania. - Zna i rozumie wybrane aksjologiczne sposoby opisu wychowania. - Zna implikacje praktyczne poszczególnych teorii wychowania. PE1_W13 - Zna podstawowe subdyscypliny pedagogiki, ich specyfikę merytoryczną oraz tożsamość pedagogiczną. - Zna i rozumie podstawową terminologię teorii wychowania. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U02 - Potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę na z zakresu teoretycznych podstaw wychowania w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych. PE1_U08 - Potrafi formułować elementarne interpretacje wybranych problemów wychowawczych i oświatowych, wykorzystując argumenty odwołujące się do różnorodnych perspektyw teoretycznych w pedagogice. KOMPETENCJE SPOŁECZNE PE1_K01 - Ma świadomość poziomu swojej wiedzy na temat teoretycznych podstaw wychowania, rozumie potrzebę dokształcania w tym zakresie w kontekście przyszłej pracy zawodowej. PE1_K08 - Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej przyszłej roli zawodowej, uznając wagę wiedzy o teoretycznych podstawach wychowania w działaniu pedagogicznym. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.