Rodzina jako środowisko wychowawcze
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-0S-RJS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Rodzina jako środowisko wychowawcze |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla PC I r. 2 spec.: ERI, pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, stac. i niestac. I st. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
PCK1_KK_W06 Posiada podstawową wiedzę o dziecku jako uczestniku działalności wychowawczej i opiekuńczej PCK1_KK_W06 Ma podstawową wiedzę o uwarunkowaniach rozwoju dzieci i młodzieży PCK1_KK_W07 Zna podstawowe założenia instytucjonalnej opieki i wychowania dzieci i młodzieży PCK1_KK_U02 potrafi dokonywać podstawowych obserwacji i prostych interpretacji zjawisk społecznych zachodzących w grupie PCK1_KK_U05 umie w sposób spójny wypowiedzieć się w mowie i na piśmie na tematy dotyczące wybranych zagadnień z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej PCK1_KK_K01 Docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla prawidłowego wspierania rozwoju dzieci i młodzieży, rozumienia ich potrzeb i poszanowania autonomii |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Kulesza | |
Prowadzący grup: | Monika Czyżewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: sprawdzian pisemny z wiedzy z wykładów |
|
Literatura: |
1. Brzezińska, A. Hornowska E., Appelt K.,Kaliszewska-Czeremska K., (2014), Rola środowiska w rozwoju małego dziecka - metody badania. (Rozdziały dotyczące wpływu środowiska na rozwój dziecka) 2. Pomoc społeczna wobec rodzin. Interdyscyplinarne rozważania o publicznej trosce o dziecko i rodzinę (2011). Red. D. Trawkowska, Toruń (wybrane fragmenty) 3. Wielowymiarowość wsparcia współczesnej rodziny polskiej. Tom 1. (2015), red. Kantowicz, Ewa, Ciczkowska-Giedziun Małgorzata, Willan-Horla Lidia, Olsztyn (wybrane fragmenty) 4. Brzezińska, A. I. (2015). Rozpoznanie zasobów dziecka i środowiska rozwoju – podstawa projektowania nauczania rozwijającego. W: E. Filipiak (red.), Nauczanie rozwijające we wczesnej edukacji według Lwa S. Wygotskiego. Od teorii do zmiany w praktyce (s. 129-140). Bydgoszcz; 53-66 5. Ostrouch-Kamińska J. (2017), Przełom, przejścia, przesunięcia. Rodzina w procesie zmian, „Pedagogika społeczna” nr 2. 6. Maciejewska-Mroczek, E., Mrówcza zabawa. Współczesne zabawki a społeczne konstruowanie dziecka, Kraków 2012 7. Schaffer H.R., Psychologia dziecka. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006, R. 7, R. 10 8. Wiatr M. Rodzina jako środowisko uczące się, Pedagogika Społeczna, 2013 nr 2(48), s. 7-22. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.