Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-0S-MSW1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla PC III r. 2 spec.: PRE, pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, stac. i niestac. I st. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
PCK1_KK_W06 Ma podstawową wiedzę z zakresu poszczególnych zakresów treści wychowania i opieki nad dziećmi i młodzieżą PCK1_KK_W04 Posiada elementarną wiedzę z zakresu prowadzenia działalności pedagogicznej w zakresie opieki i wychowania PCK1_KK_U02 Posiada podstawowe umiejętności oceniania przydatności typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań opiekuńczo-wychowawczych PCK1_KK_U03 Potrafi na elementarnym poziomie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu planowania i analizowania sposobów pracy z dziećmi i młodzieżą PCK1_KK_K02 Jest przygotowany w podstawowym stopniu do aktywnego udziału w procesie edukacyjnym i efektywnego porozumiewania się z różnymi uczestnikami tego procesu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Milena Miałkowska-Kozaryna | |
Prowadzący grup: | Milena Miałkowska-Kozaryna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Na zaliczenie przedmiotu składa się: Wykład: kolokwium (MS Forms) Ćwiczenia: frekwencja, aktywny udział w zajęciach Na czas trwania kwarantanny: Zapoznawanie się z materiałem przesyłanym mailowo oraz wykonywanie wyznaczonych zadań |
|
Pełny opis: |
Wykład: 1. Przedmiot i podstawowe zadania metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej 2. Sylwetka osobowościowa dobrego nauczyciela – opiekuna - wychowawcy 3. Zasady pedagogiczne, cele i wartości w wychowaniu (warsztat) ZDALNA KONTYNUACJA ZAJĘĆ: 4. Zasady działalności opiekuńczo-wychowawczej - przesłanie na maila grupowego prezentacji wraz z komentarzem (13.03.2020) 5. Metody pracy opiekuńczo-wychowawczej - przesłanie na maila grupowego prezentacji wraz z komentarzem (20.03.2020) 6. Charakterystyka metod pracy w poszczególnych placówkach opiekuńczo-wychowawczych (cz.1) - przesłanie na maila grupowego prezentacji wraz z komentarzem (27.03.2020) 7. Charakterystyka metod pracy w poszczególnych placówkach opiekuńczo-wychowawczych (cz.2) - przesłanie na maila grupowego prezentacji wraz z komentarzem (3.04.2020) 8. Zaliczenie i podsumowanie zajęć - kolokwium z wykorzystaniem platformy MS Forms (17.04.2020) Ćwiczenia: 1. Wprowadzenie w terminologię pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, zapoznanie z warunkami zaliczenia przedmiotu 2. Współpraca pedagoga szkolnego z rodzicami 3. Rola wychowania w życiu człowieka 4. Wielka moc bajek 5. Jak wychować szczęśliwe rodzeństwo? 6. Innowacyjne metody i narzędzia pracy wychowawczej 7. Przeżywanie, wyrażanie i radzenie sobie z emocjami i uczuciami ZDALNA KONTYNUACJA ZAJĘĆ: 17.03.2020 - Przesłanie prezentacji wraz z komentarzem na maila grupy studentów. W prezentacji znajdują się także zagadnienia do przemyślenia oraz zadania do wykonania (które należy przesłać mailowo do wykładowcy) Tematy: 8. Rozwiązywanie konfliktów i zachowania asertywne 9. Kształtowanie charakteru dziecka i jego umiejętności społecznych 24.03.2020 - Przesłanie prezentacji wraz z komentarzem na maila grupy studentów. W prezentacji znajdują się także zagadnienia do przemyślenia oraz zadania do wykonania (które należy przesłać mailowo do wykładowcy) Tematy: 10. Kara i konsekwencja 11. Nagroda i pochwała 31.03.2020 - Przesłanie prezentacji wraz z komentarzem na maila grupy studentów. W prezentacji znajdują się także zagadnienia do przemyślenia oraz zadania do wykonania (które należy przesłać mailowo do wykładowcy) Tematy: 12. Wspólny czas z dzieckiem 13. Rola mediów w wychowaniu 7.04.2020 - Przesłanie prezentacji wraz z komentarzem na maila grupy studentów. W prezentacji znajdują się także zagadnienia do przemyślenia oraz zadania do wykonania (które należy przesłać mailowo do wykładowcy) Tematy: 14. Rozmowy na temat seksualności 15. Podsumowanie zajęć |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Gajewska, G. (2001). Elementy pedagogiki opiekuńczej oraz metodyki opieki i wychowania. Zielona Góra: Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli. Kamińska, U. (2003). Zarys metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej w rodzinnych i instytucjonalnych formach wychowania. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Gajewska, G. (2009). Pedagogika opiekuńcza: elementy metodyki. Zielona Góra: Gaja. Literatura uzupełniająca: Faber, A. i Mazlish, E. (1994). Wyzwoleni rodzice, wyzwolone dzieci. Poznań: Media Rodzina. Faber, A. i Mazlish, E. (1995). Rodzenstwo bez rywalizacji. Poznań: Media Rodzina. Faber, A. i Mazlish, E. (2013). Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły. Poznań: Media Rodzina. Faber, A. i Mazlish, E. (2000). Jak mówić, żeby dzieci się uczyły. Poznań: Media Rodzina. Faber, A. i Mazlish, E. (2015). Jak być rodzicem, jakim zawsze chciałeć być. Poznań: Media Rodzina. Zych, W. (1993). Węzłowe problemy pedagogiki specjalnej: przewodnik metodyczny dla studentów pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej. Częstochowa: WSP. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: Mini-wykłady, ćwiczenia, praca w parach, praca w grupach, prezentacje multimedialne, filmy, dyskusja, praca na przykładach, odgrywanie i omawianie scenek, Na czas edukacji on-line udostępnianie studentom prezentacji wykładów w Power Point z komentarzem, materiałów elektronicznych oraz zagadnień do samodzielnego opracowania (z możliwością zgłaszania pytań i uwag. Konsultacje indywidulane za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz sprawdzenie wiedzy z wykorzystaniem platformy MS Forms. Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia - 45 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 25 Przygotowanie się do egzaminu - 15 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
CW
N CW
WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
Wykład, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Irena Pospiszyl | |
Prowadzący grup: | Paulina Kamińska-Diduszko, Milena Miałkowska-Kozaryna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Na zaliczenie przedmiotu składa się: Ćwiczenia: frekwencja, aktywny udział w zajęciach, odrabianie prac wysyłanych mailowo (w ramach kształcenia na odległość) Wykład: kolokwium (przeprowadzone z wykorzystaniem MS Forms) |
|
Pełny opis: |
ZDALNA REALIZACJA WYKŁADÓW - systematyczne udostępnianie autorskich prezentacji i materiałów, które stanowią utwór w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 Nr 24, poz. 83 t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1231) i podlegają ochronie prawnej. Obowiązuje całkowity zakaz wykorzystywania ich w celach zarobkowych. Niedozwolone jest korzystanie z niniejszych materiałów (w tym w szczególności ich dalsza publikacja i udostępnianie) bez zgody autora poza przypadkami dozwolonego użytku chronionych utworów określonego przepisami ustawy. Studenci doktoranci i pracownicy APS są w szczególności uprawnieni są do korzystania z pojedynczych egzemplarzy utworu w zakresie własnego użytku naukowego niezwiązanego z celem zarobkowym. 1. Przedmiot i podstawowe zadania metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej; Sylwetka osobowościowa dobrego nauczyciela – opiekuna - wychowawcy - Prezentacja PowerPoint opatrzona komentarzami przesłana elektronicznie 28.03. na adres mailowy grupy. 2. Zasady pedagogiczne, cele i wartości w wychowaniu; zasady działalności opiekuńczo-wychowawczej - Prezentacja PowerPoint opatrzona komentarzami przesłana elektronicznie 28.03. na adres mailowy grupy. 3. Metody pracy opiekuńczo-wychowawczej - Prezentacja PowerPoint opatrzona komentarzami przesłana elektronicznie 5.04. na adres mailowy grupy. 4. Charakterystyka metod pracy w poszczególnych placówkach opiekuńczo-wychowawczych; podsumowanie zajęć - WYKŁAD PROWADZONY Z WYKORZYSTANIEM PLATFORMY MS TEAMS (https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a016f4e72437f490d898fd2ee0b243109%40thread.tacv2/conversations?groupId=1b7737ca-5f94-4d02-a9da-c30db40ee3cc&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86); termin zgodnie z planem (17.05.2020 15.45-18.10) Ćwiczenia: Zdalna realizacja ćwiczeń - systematyczne udostępnianie autorskich prezentacji i materiałów, które stanowią utwór w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 Nr 24, poz. 83 t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1231) i podlegają ochronie prawnej. Obowiązuje całkowity zakaz wykorzystywania ich w celach zarobkowych. Niedozwolone jest korzystanie z niniejszych materiałów (w tym w szczególności ich dalsza publikacja i udostępnianie) bez zgody autora poza przypadkami dozwolonego użytku chronionych utworów określonego przepisami ustawy. Studenci doktoranci i pracownicy APS są w szczególności uprawnieni są do korzystania z pojedynczych egzemplarzy utworu w zakresie własnego użytku naukowego niezwiązanego z celem zarobkowym. Zajęcia prowadzone w formie asynchronicznej - MS Teams oraz pocztę USOS. Zaliczenie: Na zaliczenie ćwiczeń będą składały się wykonane prace domowe, zadawane podczas każ-dych zajęć wysłane do prowadzącego na maila pk52544@aps.edu.pl do 20.05.2020. 2020-04-04 – Kara i konsekwencja. Rola wychowania w życiu człowieka. Materiały wraz z komentarzem zostały wysłane na maila grupy aps.reso@gmail.com przez pocztę USOS. Zadaniem studentów było zapoznanie się z przesłanymi materiałami opatrzonymi komentarzem wyjaśniającym. W ramach pracy domowej studenci mają stworzyć kodeks zasad, zgodnie z informacjami, które otrzymali w materiałach. W celu utrwalenia wiedzy na te-mat konsekwencji zadaniem studentów jest wypisać 5 rodzajów konsekwencji do wybranej sytuacji. 2020-04-05 Wielka moc bajek. Wspólny czas z dzieckiem. Prezentacja oraz materiały zostały wysłane na maila grupy aps.reso@gmail.com przez pocztę USOS. Zadaniem stu-dentów jest zapoznanie się z wysłanymi materiałami opatrzonymi komentarzem oraz napi-sanie bajki psychoedukacyjej na podstawie informacji zawartych w przesłanym materiale. Zajęcia 26.04. 2020 oraz 17.05. 2020 odbędą się na platformie MS TEAMS w terminach synchronicznych do dat zajęć podanych w systemie USOS. Studenci otrzymali informację o zajęciach na maila grupowego oraz link do kanału. Link do kanału: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a78e3383ab5cb4b998f3ecd14f6ae8f61%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=b1ca5510-6f16-428b-be37-a4172a052aa2&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 2020-04-26 13:15 : 15:40 – Nagroda i pochwała. Innowacyjne metody i narzędzia pracy wychowawczej. Jak wychować szczęśliwe rodzeństwo. Wspólny czas z dzieckiem. Zadanie dla studentów: Napisz dwa przykłady zdań stanowczych i uprzejmych jednocześnie, które są jednym z narzędzi Pozytywnej Dyscypliny. Ćwiczenie dawania dzieciom pochwał opisu-jących ( w czasie trwania zajęć). 2020-05-17 13:15 : 15:40 Rozwiązywanie konfliktów i zachowania asertywne. Przeżywa-nie, wyrażanie i radzenie sobie z emocjami i uczuciami. Kształtowanie charakteru dziecka oraz jego umiejętności społecznych. Omówienie zajęć na których ćwiczymy z dziećmi umiejętności społeczne (Trening Umiejętności Społecznych oraz zajęcia socjoterapeutycz-ne). Zadanie dla studentów podczas trwania zajęć – ćwiczenie wprowadzania umiejętności społecznych krok po kroku. Tematyka ćwiczeń: 1. Zasady, kary konsekwencje. Rola wychowania w życiu człowieka. 2. Wielka moc bajek. Wspólny czas z dzieckiem. 3. Nagroda i pochwała. Innowacyjne metody i narzędzia pracy wychowawczej. Jak wycho-wać szczęśliwe rodzeństwo. Wspólny czas z dzieckiem. 4. Rozwiązywanie konfliktów i zachowania asertywne. Przeżywanie, wyrażanie i radzenie sobie z emocjami i uczuciami. Kształtowanie charakteru dziecka oraz jego umiejętności społecznych. Omówienie rodzajów zajęć na których ćwiczymy z dziećmi umiejętności spo-łeczne ( Trening Umiejętności Społecznych oraz socjoterapia). |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Gajewska, G. (2001). Elementy pedagogiki opiekuńczej oraz metodyki opieki i wychowania. Zielona Góra: Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli. Kamińska, U. (2003). Zarys metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej w rodzinnych i instytucjonalnych formach wychowania. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Gajewska, G. (2009). Pedagogika opiekuńcza: elementy metodyki. Zielona Góra: Gaja. Literatura uzupełniająca: Faber, A. i Mazlish, E. (1994). Wyzwoleni rodzice, wyzwolone dzieci. Poznań: Media Rodzina. Faber, A. i Mazlish, E. (1995). Rodzenstwo bez rywalizacji. Poznań: Media Rodzina. Faber, A. i Mazlish, E. (2013). Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły. Poznań: Media Rodzina. Faber, A. i Mazlish, E. (2000). Jak mówić, żeby dzieci się uczyły. Poznań: Media Rodzina. Faber, A. i Mazlish, E. (2015). Jak być rodzicem, jakim zawsze chciałeć być. Poznań: Media Rodzina. Zych, W. (1993). Węzłowe problemy pedagogiki specjalnej: przewodnik metodyczny dla studentów pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej. Częstochowa: WSP. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: Wykłady: Na czas edukacji on-line udostępnianie studentom prezentacji wykładów w Power Point z komentarzem, materiałów elektronicznych oraz zagadnień do samodzielnego opracowania (z możliwością zgłaszania pytań i uwag. Konsultacje indywidualne za pośrednictwem poczty elektronicznej. Ćwiczenia: Mini-wykłady, ćwiczenia, praca w parach, praca w grupach, prezentacje multimedialne, filmy, dyskusja, praca na przykładach, odgrywanie i omawianie scenek, odrabianie prac domowych przesyłanych mailowo. Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia - 24 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 30 Przygotowanie się do egzaminu - 25 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Nawrocka | |
Prowadzący grup: | Hubert Iwanicki, Paulina Kamińska-Diduszko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Metody i kryteria oceniania: W sytuacji trwania zawieszenia zajęć i realizacji ich on-line: Obecność studenta podczas wykładów realizowanych za pomocą aplikacji Teams Ocena wiedzy na temat zadań metodyki pracy opiekuńczo - wychowawczej i resocjalizacyjnej Ocena umiejętności wskazywania podstawowych metod i zasad postępowania opiekuńczo - wychowawczego Ocena umiejętności posługiwania się złożonymi metodami, technikami i narzędziami w pracy opiekuńczo – wychowawczej |
|
Pełny opis: |
WYKŁAD: 1. Omówienie tematyki zajęć, podanie literatury oraz przedstawienie wymagań. Terminologia związana z metodyką pracy profilaktycznej w środowisku. Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej jako nauka. Pojęcie, zadania, przedmiot i źródła treściowe metodyki. Podział metodyk. 2. Podstawowe warunki skuteczności działań opiekuńczo-wychowawczych. 3. Założenia teoretyczne i uwarunkowania koncepcji oddziaływań opiekuńczo-wychowawczych. Zasady doboru treści programowych w metodyce pracy opiekuńczo-wychowawczej. 4. System opieki nad dziećmi i młodzieżą. Ogólna struktura działalności opiekuńczo-wychowawczej. Standardy w zakresie opieki i wychowania w Polsce w świetle regulacji prawnych. Działania podejmowane w placówkach uwzględniające różny charakter opieki: opieka dzienna, całodobowa, doraźna, hotele, opieka w rodzinach zaprzyjaźnionych. 5. Tradycyjne i alternatywne metody pracy opiekuńczo-wychowawczej 6. Planowanie oraz organizacja pracy opiekuńczo – wychowawczej w placówkach opieki ciągłej. Przebieg procesu planowania pracy opiekuńczo-wychowawczej. Kryteria poprawności planowania pracy opiekuńczo-wychowawczej. Podstawowe kategorie treściowe planu. Struktura i możliwości opracowywania planu działania opiekuńczo-wychowawczego (konspekt zajęć). Cechy skutecznego planu. Rodzaje planów w pracy opiekuńczo-wychowawczej. Trudności w planowaniu pracy opiekuńczo-wychowawczej. Znaczenie planu jako swoistego programu działania. 7. Podział i charakterystyka metod wykorzystywanych w pracy opiekuńczo-wychowawczej. 8. Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej w szkole: - zakres i metody pracy pedagoga szkolnego oraz wspierających go profesjonalistów - funkcje realizowane w pracy wychowawczo-resocjalizacyjnej z dziećmi i młodzieżą przez pedagoga szkolnego - metody i organizacja pracy pedagoga szkolnego - obowiązki pedagoga szkolnego - wymagane kwalifikacje - zadania i metody pracy świetlicowej 9. Rodzinne domy terapeutyczne jako propozycja systemu opiekuńczo-wychowawczego dla osób nieprzystosowanych społecznie. Zasady funkcjonowania i zadania domu terapeutycznego. Rola wychowawców w domach. Teaching Family Program w polskich warunkach: cele i zadania programu, charakterystyka domów terapeutycznych, nauczyciele-rodzice jako personel placówki, interakcje w trakcie oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych, metody pracy z wychowankami. 10. Rozwój form opieki nad dzieckiem w Polsce. Powtórzenie i podsumowanie materiału. Przedstawienie i omówienie zagadnień egzaminacyjnych. |
|
Literatura: |
Gajewska G., Pedagogika opiekuńcza i jej metodyka, Zielona Góra 2004. Gajewska G., Teoretyczno-metodyczne podstawy pracy opiekuńczo-wychowawczej w świetlicy. Scenariusze zajęć wychowawczych, PEKW Gaja, Zielona Góra 2005. Kamińska U., Zarys metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej w rodzinnych i instytucjonalnych formach wychowania, Wydawnictwo UŚ, Katowice 2003. Kelm A., Węzłowe problemy pedagogiki opiekuńczej, Warszawa 2000. Wojciechowska – Charlak B. (red.), Praca opiekuńczo-wychowawcza, Kielce 2003. Wojciechowska-Charlak B.(red.), Środowiska opiekuńczo-wychowawcze, Kielce 2002. Biedroń M., Prokosz M., Teoretyczne i praktyczne aspekty współczesnej pedagogiki opiekuńczej, Toruń 2001. Chomczyńska-Miliszkiewicz M., Pankowska D., Polubić szkołę. Ćwiczenia grupowe do pracy wychowawczej, WSiP, Warszawa, 1995. Kępski Cz. (red.), Praca opiekuńczo-wychowawcza w szkole i innych instytucjach oświatowych, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2005. Kolankiewicz, M. (red.), Zagrożone dzieciństwo. Rodzinne i instytucjonalne formy opieki, Warszawa 1998. Łobocki M., Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej, Lublin 1991. Wosik-Kawala D. (red.), Rodzinne i instytucjonalne środowiska opiekuńczo-wychowawcze, Lublin 2011. Dąbrowski Z., Teoretyczne podstawy opieki i wychowania opiekuńczego, Toruń, 1980. Brągiel J., Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej, Olsztyn 1984. Kulpiński F., Wybrane problemy metodyki pracy opiekuńczo – wychowawczej, Częstochowa 1978. |
|
Uwagi: |
grupa wykładowa III DZPC-PRE-PI 1 Monitorowanie wykonywanych zadań przez studentów będzie realizowane zdalnie za pomocą korespondencji poprzez pocztę USOS na adres służbowy prowadzącego zajęcia. Zajęcia realizowane są zgodnie z planem studiów za pośrednictwem aplikacji Teams Link do wykładu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a2ad91bd9f3b94f00ad90c04eda16d897%40thread.tacv2/conversations?groupId=495507ae-17a0-4be6-9821-aec60b718d76&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Link do ćwiczeń: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a6673973ae5a8478da0e5d04d2788cf4e%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=2b1eb6bb-7c6d-4bd2-9a0a-8f60cb6c4985&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: wykład, ćwiczenia 45 Przygotowanie się do zajęć, lektury 20 Przygotowanie się do egzaminu 10 Sumaryczna liczba godzin 80; sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
CW
N WYK
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
Wykład, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jarosława Lach | |
Prowadzący grup: | Jarosława Lach | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.