Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogical Implications of Children's Rights and Childhood in the Face of the Challenges of the 21st Century

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-0F-PIM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pedagogical Implications of Children's Rights and Childhood in the Face of the Challenges of the 21st Century
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

KIERUNEK: PEDAGOGIKA SPECJALNA

PC2_KK_W01 Zna podstawową terminologię obcojęzyczną używaną w pedagogice, pedagogice specjalnej, psychologii, socjologii i medycynie Umiejętności

PC2_KK_U03 Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności językowe, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii

PC2_KK_U05 Potrafi w sposób spójny wypowiadać się w obcym języku na wybrane tematy dotyczące swojej dziedziny studiów Kompetencje społeczne

PC2_KK_K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się językowego

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin, 100 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Dąbrowa
Prowadzący grup: Ewa Dąbrowa
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

- przygotowanie eseju na podstawie wybranego artykułu o sytuacji dzieci lub dzieciństwie we współczesnym świecie - 3 strony, interlinia 1,5, Times New Roman. Praca powinna być opatrzona tytułem i posiadać odwołanie do źródła;

- wynik testu wypełnionego na platformie e-learningowej na poziomie przynajmniej 90%.

- preparing an essay based on a selected article about the situation of children or childhood in the modern world - three pages, 1,5 line spacing, Times New Roman. The essay should have a title and reference to the source;

- test results at least 90% on the e-learning platform.

Pełny opis:

The lecture familiarizing the listeners with subjects referring to local dimensions of childhood and children's rights in the global world:

1. Childhood and child in the perspective of analysis of Philippe Ariés.

2. Children's rights in the context of human rights. Multidimensionality of children's rights and protection.

3. Child as a migrant – needs and rights in the multicultural environment. The case of children in conflict countries. Children as a refugees and unaccompanied children and their rights.

4. Situation of socially and culturally excluded children. Building of children’s capital as an indicator of social development.

5. Childhood and child and sustainable development. Interdisciplinary childhood studies - principles and tendencies.

Literatura:

1 . 25 Years of the Convention on the Rights of the Child: Is the World a better place for children?, UNICEF, September 2014, http://www.unicef.org/publications/files/CRC_at_25_Anniversary_Publication_26Sept2014.pdf

2. Aries Ph., Centuries of Childhood. A social History of Family Life, Jonathan Cape 1962.

3. Children affected by armed conflict and other situations of violence, International Committee of the Red Cross, Geneva 2011: https://www.icrc.org/eng/assets/files/publications/icrc-002-4082.pdf.

4. Horst C., Transnational nomads: how Somalis cope with refugee life in the Dadaab camps of Kenya. Vol. 19. Berghahn Books, 2007 (fragments)

5. Nieuwenhuys O., ‘Theorizing childhood(s): Why we need postcolonial perspectives’, Childhood, 20(1)/2013, pp. 3-8.

6. Penn H., Unequal Childhoods. Young children’s lives in poor countries. London: Routledge 2005, pp. 1-44.

7. Stearns P.N., History of Childhood, https://iacapap.org/content/uploads/J.9-HISTORY-OF-CHILDHOOD-2015.pdf.

8. UNICEF, The State of the World’s Children 2014. Every Child counts, UNICEF, New York 2014. http://www.unicef.org/publications/files/SOWC2014_In_Numbers_28_Jan.pdf.

Films.

Uwagi:

Metody kształcenia: wykład, prezentacja, dyskusja, pokaz filmu

Nakład pracy studenta:

- liczba godzin kontaktowych - 9

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 18

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 20

- liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 3 (platforma e-learningowa)

Sumaryczna liczba punktów ECTS -2.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ewa Dąbrowa
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 12 godzin, 200 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Dąbrowa
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

- wynik testu wypełnionego na platformie e-learningowej na poziomie minimalnie 90% w terminie 15-22 listopada 2019;

- przygotowanie eseju na podstawie wybranego artykułu o sytuacji dzieci lub dzieciństwie we współczesnym świecie - 3 strony, interlinia 1,5, Times New Roman. Praca powinna być opatrzona tytułem i posiadać odwołanie do źródła.

- test completed on the e-learning platform at a minimum level of 90% by November 15-22, 2019;

- preparing an essay based on a selected article about the situation of children or childhood in the modern world - three pages, 1,5 line spacing, Times New Roman. The essay should have a title and reference to the source.

Pełny opis:

The lecture familiarizing the listeners with subjects referring to local dimensions of childhood and children's rights in the global world:

1. Introduction to the lecture.

2. Childhood and child in the global world. Childhood and child in the perspective of analysis of Philippe Ariés.

3. Children's rights in the context of human rights. Multidimensionality of children's rights and protection.

4. Child as a migrant – needs and rights in the multicultural environment. The case of children in conflict countries. Children as a refugees and unaccompanied children and their rights.

5. Situation of socially and culturally excluded children. Building of children’s capital as an indicator of social development.

6. Children rights for education - practice and international programmes for children rights.

Literatura:

1 . 25 Years of the Convention on the Rights of the Child: Is the World a better place for children?, UNICEF, September 2014, http://www.unicef.org/publications/files/CRC_at_25_Anniversary_Publication_26Sept2014.pdf

2. H. Penn, (2005). Unequal Childhoods. Young children’s lives in poor countries. London: Routledge, pp. 1-44.

3. C. Horst, Transnational nomads: how Somalis cope with refugee life in the Dadaab camps of Kenya. Vol. 19. Berghahn Books, 2007 (fragments)

4. O. Nieuwenhuys (2013) ‘Theorizing childhood(s): Why we need postcolonial perspectives’, Childhood, 20(1), pp. 3-8.

5. Children affected by armed conflict and other situations of violence, International Committee of the Red Cross, Geneva 2011: https://www.icrc.org/eng/assets/files/publications/icrc-002-4082.pdf.

6. UNICEF, The State of the World’s Children 2014. Every Child counts, UNICEF, New York 2014 http://www.unicef.org/publications/files/SOWC2014_In_Numbers_28_Jan.pdf.

7. Films.

Uwagi:

Metody kształcenia: wykład, prezentacja, dyskusja, pokaz filmu

Nakład pracy studenta:

- liczba godzin kontaktowych - 9

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 18

- liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 20

- liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 3 (platforma e-learningowa)

Sumaryczna liczba punktów ECTS -2.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-29 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ewa Dąbrowa
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)