Childhood in Multicultural Societies
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-0F-CMS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Childhood in Multicultural Societies |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 12 godzin, 200 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Dąbrowa | |
Prowadzący grup: | Ewa Dąbrowa, Małgorzata Wyszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: - wynik testu wypełnionego na platformie e-learningowej na poziomie przynajmniej 90%; dostęp do platformy w dniach 25 listopada-9 grudnia 2019. - test results at least 90% on the e-learning platform; access to the platform: 25. November – 9. December 2019. |
|
Pełny opis: |
Contens of lectures 1. CULTURAL CHANGES AND CHILD SITUATION IN THE CONTEMPORARY WORLD 2. IDENTITY, COMMUNICATION, CONFLICTS - CHILDHOOD CONFRONTED WITH THE CHALLENGES OF THE MULTICULTURAL WORLD 3. WORKING WITH CHILD IN MULTICULTURAL ENVIRONMENT |
|
Literatura: |
Required readings Obligatory: 1. Abdullah A.Ch., Multicultural Education in Early Childhood: Issues and Challenges, CICE Hiroshima University, Journal of International Cooperation in Education, Vol.12 No.1 (2009) pp.159-175. 2. Browne J., Identity, Teaching, and Learning, Corwin Press 2012, [in:] Walking the Equity Talk: A Guide for Culturally Courageous Leadership in School Communities, https://www.corwin.com/sites/default/files/upm-binaries/48365_Browne_chapter_1.pdf. 3. Education and conflict: research, policy and practice http://www.fmreview.org/FMRpdfs/EducationSupplement/full.pdf. 4. Conflict Assessment Framework, United States Agency for International Development, Juny 2012, pp. 9-44. 5. Investing in Cultural Diversity and Intercultural Dialogue. UNESCO World Report , Paris, UNESCO 2009, pp. 31-64, 95-157. 6. Intercultural Communication, CINFO, Bienne 2007. 7. Moghaddam F.M., Multiculturalism and Intergroup Relations: Psychological Implications for Democracy in Global Context, Amer Psychological Assn, 2007. 8. Wagschal, U., Schwank N., Trinn Ch., Croissant A., Culture and Conflict in Global Perspective, Bertelsmann Stiftung 2010. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: wykład, prezentacja, dyskusja, pokaz filmu Nakład pracy studenta: - liczba godzin kontaktowych - 9 - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 18 - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 20 - liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 3 (platforma e-learningowa) Sumaryczna liczba punktów ECTS -2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewa Dąbrowa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin, 200 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Dąbrowa | |
Prowadzący grup: | Ewa Dąbrowa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Assessment: - Participation in the lectures - Activity during the lectures - Exercises - E-learning platform - 15th - 30 May 2021 The test on the platform is passed by 90%. The threshold for the lecture is 60 and more percent. 60 -70 pct. = 3,0 70,1-75 pct. = 3,5 75,1 - 85 pct. = 4,0 85,1 - 90 pct. = 4,5 90,1 - 100 pct. |
|
Pełny opis: |
1. INTRODUCTION TO THE SEMINAR 2. CULTURAL CHANGES AND CHILD SITUATION IN THE CONTEMPORARY WORLD 3. IDENTITY, COMMUNICATION, CONFLICTS - CHILDHOOD CONFRONTED WITH THE CHALLENGES OF THE MULTICULTURAL WORLD 4. WORKING WITH CHILD IN MULTICULTURAL ENVIRONMENT 5. SCHOOL PROGRAMMES FOR DIVERSITY AND SUSTAINABLE |
|
Literatura: |
Required readings Obligatory: 1. Abdullah A.Ch., Multicultural Education in Early Childhood: Issues and Challenges, CICE Hiroshima University, Journal of International Cooperation in Education, Vol.12 No.1 (2009) pp.159-175. 2. Browne J., Identity, Teaching, and Learning, Corwin Press 2012, [in:] Walking the Equity Talk: A Guide for Culturally Courageous Leadership in School Communities, https://www.corwin.com/sites/default/files/upm-binaries/48365_Browne_chapter_1.pdf. 3. Education and conflict: research, policy and practice http://www.fmreview.org/FMRpdfs/EducationSupplement/full.pdf. 4. Conflict Assessment Framework, United States Agency for International Development, Juny 2012, pp. 9-44. 5. Investing in Cultural Diversity and Intercultural Dialogue. UNESCO World Report , Paris, UNESCO 2009, pp. 31-64, 95-157. 6. Intercultural Communication, CINFO, Bienne 2007. 7. Moghaddam F.M., Multiculturalism and Intergroup Relations: Psychological Implications for Democracy in Global Context, Amer Psychological Assn, 2007. 8. Wagschal, U., Schwank N., Trinn Ch., Croissant A., Culture and Conflict in Global Perspective, Bertelsmann Stiftung 2010. |
|
Uwagi: |
Classes are held on the Teams platform in real time. Team: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ac8c488f894f6425d914df24b201457f0%40thread.tacv2/conversations?groupId=29bc7af8-d2a6-4083-80b0-13b5f4dc7c63&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Team code: guq0sh2 Methods: presentation, discusion, movies, text reading, exercises Nakład pracy studenta: - liczba godzin kontaktowych - 12 - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 15 - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 20 - liczba godzin przeznaczonych na inne zadania - 3 (platforma e-learningowa) Sumaryczna liczba punktów ECTS -2. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.