Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Egzamin na specjalność (nauczycielska): pedagogika terapeutyczno-lecznicza i opiekuńczo-wychowawcza, pedagogika wczesnoszkolna (3-l, pedagogika specjalna, st. stacjonarne)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0000-4E-PLO-PW
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Egzamin na specjalność (nauczycielska): pedagogika terapeutyczno-lecznicza i opiekuńczo-wychowawcza, pedagogika wczesnoszkolna (3-l, pedagogika specjalna, st. stacjonarne)
Jednostka: Wydział Nauk Pedagogicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

Specjalność ta prowadzi do nabycia wiedzy i umiejętności pedagogicznych potrzebnych do:

a) nauczania w klasach początkowych szkoły podstawowej obejmujących również dzieci ze specjalnymi i specyficznymi potrzebami edukacyjnymi, m.in. dzieci z niepełnosprawnością ruchową (np. z MPD), autyzmem oraz z chorobami przewlekłymi;

b) prowadzenie diagnozy edukacyjnej tych dzieci;

c) organizowanie zajęć lekcyjnych w formie zindywidualizowanej;

d) prowadzenie zajęć pozalekcyjnych wspierających proces uczenia się dzieci;

e) wspomaganie procesu komunikacji u dzieci z zaburzeniami tej sfery poprzez korzystanie z alternatywnych i wspomagających form komunikacji;

Oprócz uzyskanej wiedzy teoretycznej absolwent tej specjalności zdobędzie podstawowe umiejętności i doświadczenie w:

a) realizowaniu zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych w klasach początkowych szkoły podstawowej ogólnodostępnej

i integracyjnej;

b) realizowaniu zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych

w początkowych klasach szkół specjalnych dla dzieci chorych i z niepełnosprawnością ruchową oraz specyficznymi i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;

c) realizowaniu zajęć w ramach ośrodków terapeutyczno – rewalidacyjnych mających wspierać rozwój dzieci z chorobami przewlekłymi i dzieci z niepełnosprawnością ruchową oraz specyficznymi i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;

d) prowadzeniu zajęć wychowawczych ukierunkowanych na poprawę relacji w grupie rówieśniczej;

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)