Specjalność ta prowadzi do nabycia wiedzy i umiejętności pedagogicznych potrzebnych do:
a) nauczania w klasach początkowych szkoły podstawowej obejmujących również dzieci ze specjalnymi i specyficznymi potrzebami edukacyjnymi, m.in. dzieci z niepełnosprawnością ruchową (np. z MPD), autyzmem oraz z chorobami przewlekłymi;
b) prowadzenie diagnozy edukacyjnej tych dzieci;
c) organizowanie zajęć lekcyjnych w formie zindywidualizowanej;
d) prowadzenie zajęć pozalekcyjnych wspierających proces uczenia się dzieci;
e) wspomaganie procesu komunikacji u dzieci z zaburzeniami tej sfery poprzez korzystanie z alternatywnych i wspomagających form komunikacji;
Oprócz uzyskanej wiedzy teoretycznej absolwent tej specjalności zdobędzie podstawowe umiejętności i doświadczenie w:
a) realizowaniu zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych w klasach początkowych szkoły podstawowej ogólnodostępnej
i integracyjnej;
b) realizowaniu zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych
w początkowych klasach szkół specjalnych dla dzieci chorych i z niepełnosprawnością ruchową oraz specyficznymi i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
c) realizowaniu zajęć w ramach ośrodków terapeutyczno – rewalidacyjnych mających wspierać rozwój dzieci z chorobami przewlekłymi i dzieci z niepełnosprawnością ruchową oraz specyficznymi i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
d) prowadzeniu zajęć wychowawczych ukierunkowanych na poprawę relacji w grupie rówieśniczej;
|