Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zaburzenie po stresie traumatycznym w postaci PTSD

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-FF-ZST
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zaburzenie po stresie traumatycznym w postaci PTSD
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

Prezentacja przypadku

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. PTSD - prezentacja zaburzenia

2. Czynniki podatności na rozwój PTSD

3. Kryteria diagnostyczne PTSD wg, ICD i DSM

4. Różnicowanie PTSD z innymi zaburzeniami

5. Prezentacja metod psychoterapii PTSD zgodnych z wytycznymi WHO i APA

Literatura:

LITERATURA:

Popiel, A., & Zawadzki, B. (2021). Od badań podstawowych do wdrożenia metod terapii i profilaktyki PTSD. Przegląd Psychologiczny, 64(1), 45-60.

Rothbaum, B.O., Foa, E.B., Hembree, E.A., (2014). Odzyskaj życie po traumie. Gdańsk. GWP.

Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD-10, Kraków-Warszawa: Uniwersytecie Wydawnictwo Medyczne „Vesalius”, 1998, s. 96–97.

Metody i kryteria oceniania:

METODY KSZTAŁCENIA:

Wykład, prezentacja, prezentacje za pomocą internetu, analiza przypadków, prezentacja przypadków za pomocą urządzeń do komunikacji zdalnej i stacjonarna, dyskusja dotycząca przypadków, analiza artykułów naukowych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dawid Ścigała
Prowadzący grup: Dawid Ścigała
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Zajęcia poświęcone będą konsekwencji traumy w postaci zaburzenia stresowego pourazowego(PTSD).

Zaprezentowane zostaną czynniki podatności na rozwój PTSD, kryteria diagnostyczne a także metody psychoterapii PTSD zgodne z aktualnymi wytycznymi APA i WHO.

Literatura:

LITERATURA:

Popiel, A., & Zawadzki, B. (2021). Od badań podstawowych do wdrożenia metod terapii i profilaktyki PTSD. Przegląd Psychologiczny, 64(1), 45-60.

Rothbaum, B.O., Foa, E.B., Hembree, E.A., (2014). Odzyskaj życie po traumie. Gdańsk. GWP.

Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD-10, Kraków-Warszawa: Uniwersytecie Wydawnictwo Medyczne „Vesalius”, 1998, s. 96–97.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Dawid Ścigała
Prowadzący grup: Dawid Ścigała
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Zajęcia poświęcone będą konsekwencji traumy w postaci zaburzenia stresowego pourazowego(PTSD).

Zaprezentowane zostaną czynniki podatności na rozwój PTSD, kryteria diagnostyczne a także metody psychoterapii PTSD zgodne z aktualnymi wytycznymi APA i WHO.

Literatura:

LITERATURA:

Popiel, A., & Zawadzki, B. (2021). Od badań podstawowych do wdrożenia metod terapii i profilaktyki PTSD. Przegląd Psychologiczny, 64(1), 45-60.

Rothbaum, B.O., Foa, E.B., Hembree, E.A., (2014). Odzyskaj życie po traumie. Gdańsk. GWP.

Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD-10, Kraków-Warszawa: Uniwersytecie Wydawnictwo Medyczne „Vesalius”, 1998, s. 96–97.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)