Yes-No. Workshop on Asseritiveness
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 00-FF-YNA |
| Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
| Nazwa przedmiotu: | Yes-No. Workshop on Asseritiveness |
| Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
| Grupy: |
Fakultatywne dla 5 sem (PE) pedagogiki, (3-l) stacjonarne I stopnia Fakultatywne dla 5 sem. (PZ) pedagogika zdolności i informatyki, (3-l) stacjonarne I stopnia |
| Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
| Język prowadzenia: | angielski |
| Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
| Skrócony opis: |
The classes will take the form of a workshop. During the meetings students will have the opportunity to strengthen their assertive attitude. We will work on different subjects such as: our rights, an internal monologue, anti-assertive thinking patterns, giving feedback. Work with voice and body posture will be also provided. Students will work on their own, in pairs and in small groups. Measurement of learning outcomes: assessment of students' activity during classes, assessment of essays. |
| Pełny opis: |
Assertiveness as a social skill. Assertiveness and communication styles. My rights. Rules of assertive communication. What blocks/strengths my assertiveness? Ways of using an assertive response. I - You statement. Possitive/negative feedback. |
| Literatura: |
M. DenaAssertiveness Workbook: Teach Yourself, Hodder&Stoughton General Division, 2013 M. Cloud, The Art of Assertiveness: A Training Guide for Women and Men: How to Say No and Stand Up for Yourself Without Feeling Guilty, and Why Being Nice, Independently Published, 2018 Supplementary: M.P. Duckworth, V. Mercer, Assertivenes Training; in: Practicioner's Guide to Evidence-Based Psychotherapy, J.E. Fisher, W. T. O'Donohue, Springer 2006, p.80-92 |
| Metody i kryteria oceniania: |
· presence and activity during the classes · short written work (an essay and a test). Work contribution: attendance during classes 15; preparing for classes 15, short written work 20; 2 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
| Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
KON
CZ PT |
| Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 30 miejsc
|
|
| Koordynatorzy: | Marta Mikołajczyk | |
| Prowadzący grup: | Marta Mikołajczyk | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla stacjonarnych 2025/2026" (w trakcie)
| Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-22 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
| Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 16 miejsc
|
|
| Koordynatorzy: | Marta Mikołajczyk | |
| Prowadzący grup: | Marta Mikołajczyk | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
| Skrócony opis: |
Learning outcomes Knowledge - test and written assignment during the last meeting Skills - Activity during classes (answers to questions, participation in role-plays) Competencies - Activity during classes (answers to questions, participation in role-plays) |
|
| Literatura: |
M. DenaAssertiveness Workbook: Teach Yourself, Hodder&Stoughton General Division, 2013 M. Cloud, The Art of Assertiveness: A Training Guide for Women and Men: How to Say No and Stand Up for Yourself Without Feeling Guilty, and Why Being Nice, Independently Published, 2018 Supplementary: M.P. Duckworth, V. Mercer, Assertivenes Training; in: Practicioner's Guide to Evidence-Based Psychotherapy, J.E. Fisher, W. T. O'Donohue, Springer 2006, p.80-92 |
|
| Uwagi: |
Work contribution: attendance during classes 15; preparing for classes 15, short written work 20; 2 ECTS; Workload: 15 contact hours, 25 literature reading, 10 test and final essay preparation, 10 well-being activity preparation. |
|
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
