Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Trudne sytuacje w trenerskiej pracy z grupami

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-FF-TSG
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Trudne sytuacje w trenerskiej pracy z grupami
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Witkowska
Prowadzący grup: Maciej Sopyło
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Przedmiot przeznaczony jest dla osób, które ukończyły podstawowy kurs przygotowujący do pracy z grupami metodami aktywnymi (warsztatowymi) lub/i mają doświadczenie w pracy z grupami. Porządkować będzie rozumienie procesu grupowego. Studenci i studentki przyjrzą się rolom, w jakie wchodzą uczestnicy i uczestniczki zajęć warsztatowych i temu, co wynika z tego dla prowadzących. Studenci i studentki szukać będą przy tym najlepszych sposobów poradzenia sobie w różnych sytuacjach na sali trenerskiej.

Pełny opis:

Uwspólnienie wiedzy na temat warsztatów jako formy pracy z grupami oraz procesu grupowego.

Praca z kolejnymi trudnymi sytuacjami na sali trenerskiej, zgodnie z zainteresowaniami, wiedzą i doświadczeniem uczestników i uczestniczek, m.in. opór grupy, niezaangażowany uczestnik/uczestniczka, gadatliwy uczestnik/uczestniczka itd.

Literatura:

Ejchart-Dubois Maria, Sopyło Maciej, “Jak ciekawie uczyć o konstytucji i prawie”, Stowarzyszenie im. Profesora Zbigniewa Hołdy, Warszawa 2019,

Żak Rafał, Matras Justyna, Trener w rolach głównych. Podręcznik pracy trenera, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)