Psychologia zachowań konsumenckich
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-FF-PZK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia zachowań konsumenckich |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Zajęcia mają na celu pogłębienie i/ lub poszerzenie wiedzy psychologicznej w wybranych obszarach. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza 1. Student/-ka definiuje i sprawnie posługuje się kluczowymi pojęciami dla omawianego zagadnienia. 2. Zna koncepcje kluczowe dla omawianego zagadnienia. 3. Ma wiedzę o uwarunkowaniach i podstawowych mechanizmach dotyczących omawianego zjawiska. Umiejętności 1. Student/-ka potrafi dokonać analizy społecznych aspektów omawianego zagadnienia. 2. Jest w stanie odnaleźć i wykorzystać w praktyce właściwą literaturę dotyczącą poruszanego tematu. 3. Umie prezentować zarówno własny punkt widzenia, jak i rzeczowo ustosunkowywać się do opinii innych osób. Kompetencje społeczne 1. Student/-ka ma krytyczny stosunek do potocznych, nieuzasadnionych naukowo przekonań. 2. Ma motywację do angażowania się w aktywność na rzecz innych osób, w praktyce wykorzystując wiedzę teoretyczną zgodnie z zasadami etycznymi. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Poraj-Weder | |
Prowadzący grup: | Magdalena Poraj-Weder | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - Efekty uczenia z zakresu wiedzy sprawdzane się poprzez egzamin pisemny w formie testu. - Efekty uczenia się z zakresu umiejętności sprawdzane są poprzez zadania zlecone przez prowadzącego. - Efekty uczenia się z zakresu kompetencje sprawdzanie są poprzez dyskusję lub aktywność na zajęciach. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i teoriami z zakresu psychologii zachowań konsumenckich: 1/ procesy ekonomiczne i psychologiczne w zachowaniach konsumenckich, zmiany w rozumieniu zachowań konsumentów 2/ badania marketingowe jako źródło wiedzy o konsumentach 3/ marka, pozycjonowanie 4/ procesy spostrzegania w zachowaniach konsumentów 5/ procesy emocjonalne w ocenach i decyzjach konsumentów, przyczyny zachowań konsumentów (motywacje), postawy i zmiany postaw. Praktycznie o emocjach, motywacjach i postawach konsumentów 6/ przykłady segmentacji konsumenckich 7/ reklama - kryteria oceny skuteczności, mechanizmy psychologiczne wykorzystywane w reklamie |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Doliński, D. (2003). Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: GWP. Falkowski, A., Tyszka, T. (2009). Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańsk: GWP. Stasiuk, K., Maison, D. (2014). Psychologia konsumenta. Warszawa: PWN. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Tyszka, T. (red). 2004. Psychologia ekonomiczna. Gdańsk: GWP. |
|
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe: 15 godzin Przygotowanie do egzaminu, lektury: 30 godzin Ogółem: 45 godzin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Poraj-Weder | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: Efekty uczenia z zakresu wiedzy sprawdzane się poprzez egzamin pisemny w formie testu. - Efekty uczenia się z zakresu umiejętności sprawdzane są poprzez zadania zlecone przez prowadzącego. - Efekty uczenia się z zakresu kompetencje sprawdzanie są poprzez dyskusję lub aktywność na zajęciach. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i teoriami z zakresu psychologii zachowań konsumenckich: 1/ procesy ekonomiczne i psychologiczne w zachowaniach konsumenckich, zmiany w rozumieniu zachowań konsumentów 2/ badania marketingowe jako źródło wiedzy o konsumentach 3/ marka, pozycjonowanie 4/ procesy spostrzegania w zachowaniach konsumentów 5/ procesy emocjonalne w ocenach i decyzjach konsumentów, przyczyny zachowań konsumentów (motywacje), postawy i zmiany postaw. Praktycznie o emocjach, motywacjach i postawach konsumentów 6/ przykłady segmentacji konsumenckich 7/ reklama - kryteria oceny skuteczności, mechanizmy psychologiczne wykorzystywane w reklamie |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Doliński, D. (2003). Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: GWP. Falkowski, A., Tyszka, T. (2009). Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańsk: GWP. Stasiuk, K., Maison, D. (2014). Psychologia konsumenta. Warszawa: PWN. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Tyszka, T. (red). 2004. Psychologia ekonomiczna. Gdańsk: GWP. |
|
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe: 15 godzin Przygotowanie do egzaminu, lektury, zadania: 30 godzin Ogółem: 45 godzin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Poraj-Weder | |
Prowadzący grup: | Magdalena Poraj-Weder | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.