Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia zachowań konsumenckich

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-FF-PZK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia zachowań konsumenckich
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Zajęcia mają na celu pogłębienie i/ lub poszerzenie wiedzy psychologicznej w wybranych obszarach.

Efekty uczenia się:

Wiedza

1. Student/-ka definiuje i sprawnie posługuje się kluczowymi pojęciami dla omawianego zagadnienia.

2. Zna koncepcje kluczowe dla omawianego zagadnienia.

3. Ma wiedzę o uwarunkowaniach i podstawowych mechanizmach dotyczących omawianego zjawiska.

Umiejętności

1. Student/-ka potrafi dokonać analizy społecznych aspektów omawianego zagadnienia.

2. Jest w stanie odnaleźć i wykorzystać w praktyce właściwą literaturę dotyczącą poruszanego tematu.

3. Umie prezentować zarówno własny punkt widzenia, jak i rzeczowo ustosunkowywać się do opinii innych osób.

Kompetencje społeczne

1. Student/-ka ma krytyczny stosunek do potocznych, nieuzasadnionych naukowo przekonań.

2. Ma motywację do angażowania się w aktywność na rzecz innych osób, w praktyce wykorzystując wiedzę teoretyczną zgodnie z zasadami etycznymi.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 25 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Poraj-Weder
Prowadzący grup: Magdalena Poraj-Weder
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- Efekty uczenia z zakresu wiedzy sprawdzane się poprzez egzamin pisemny w formie testu.

- Efekty uczenia się z zakresu umiejętności sprawdzane są poprzez zadania zlecone przez prowadzącego.

- Efekty uczenia się z zakresu kompetencje sprawdzanie są poprzez dyskusję lub aktywność na zajęciach.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i teoriami z zakresu psychologii zachowań konsumenckich:

1/ procesy ekonomiczne i psychologiczne w zachowaniach konsumenckich, zmiany w rozumieniu zachowań konsumentów

2/ badania marketingowe jako źródło wiedzy o konsumentach

3/ marka, pozycjonowanie

4/ procesy spostrzegania w zachowaniach konsumentów

5/ procesy emocjonalne w ocenach i decyzjach konsumentów, przyczyny zachowań konsumentów (motywacje), postawy i zmiany postaw. Praktycznie o emocjach, motywacjach i postawach konsumentów

6/ przykłady segmentacji konsumenckich

7/ reklama - kryteria oceny skuteczności, mechanizmy psychologiczne wykorzystywane w reklamie

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Doliński, D. (2003). Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: GWP.

Falkowski, A., Tyszka, T. (2009). Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańsk: GWP.

Stasiuk, K., Maison, D. (2014). Psychologia konsumenta. Warszawa: PWN.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Tyszka, T. (red). 2004. Psychologia ekonomiczna. Gdańsk: GWP.

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Godziny kontaktowe: 15 godzin

Przygotowanie do egzaminu, lektury: 30 godzin

Ogółem: 45 godzin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Poraj-Weder
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

Efekty uczenia z zakresu wiedzy sprawdzane się poprzez egzamin pisemny w formie testu.

- Efekty uczenia się z zakresu umiejętności sprawdzane są poprzez zadania zlecone przez prowadzącego.

- Efekty uczenia się z zakresu kompetencje sprawdzanie są poprzez dyskusję lub aktywność na zajęciach.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i teoriami z zakresu psychologii zachowań konsumenckich:

1/ procesy ekonomiczne i psychologiczne w zachowaniach konsumenckich, zmiany w rozumieniu zachowań konsumentów

2/ badania marketingowe jako źródło wiedzy o konsumentach

3/ marka, pozycjonowanie

4/ procesy spostrzegania w zachowaniach konsumentów

5/ procesy emocjonalne w ocenach i decyzjach konsumentów, przyczyny zachowań konsumentów (motywacje), postawy i zmiany postaw. Praktycznie o emocjach, motywacjach i postawach konsumentów

6/ przykłady segmentacji konsumenckich

7/ reklama - kryteria oceny skuteczności, mechanizmy psychologiczne wykorzystywane w reklamie

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Doliński, D. (2003). Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: GWP.

Falkowski, A., Tyszka, T. (2009). Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańsk: GWP.

Stasiuk, K., Maison, D. (2014). Psychologia konsumenta. Warszawa: PWN.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Tyszka, T. (red). 2004. Psychologia ekonomiczna. Gdańsk: GWP.

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Godziny kontaktowe: 15 godzin

Przygotowanie do egzaminu, lektury, zadania: 30 godzin

Ogółem: 45 godzin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Poraj-Weder
Prowadzący grup: Magdalena Poraj-Weder
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-1 (2025-04-18)