Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Public Relations

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-FF-PUR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Public Relations
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Fakultatywne dla 4 sem. (PE) pedagogiki, (2-l) niestacjonarne II stopnia
Fakultatywne dla 4 sem. (PE) pedagogiki, (2-l) stacjonarne II stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Zadania do wykonania: wg postępu realizacji programu – podawane przez prowadzącego poprzez pocztę elektroniczną oraz aplikację Microsoft Teams.

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW UCZENIA SIĘ (w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji):

- ocena wykonania prac cząstkowych, ocena pracy końcowej

- sposób wykonywania zadań w grupach w trakcie zajęć online (zaangażowanie, przygotowanie merytoryczne),

- obecność i aktywność na poszczególnych zajęciach (liczba – suma aktywności w trakcie wszystkich zajęć), - suma nieobecności w trakcie zajęć,

- pisemne kolokwium końcowe sprawdzające wiedzę,

Zaliczenie końcowe – w formie naocznej bądź zdalnej – w zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej związanej z pandemią COVID-19.

Pełny opis:

Cele przedmiotu:

Zapoznanie z podstawową wiedzą z zakresu public relations.

Kształcenie umiejętności wykorzystania metod public relations.

Przygotowanie do inicjowania działań z obszaru „dobrego marketingu”.

Uwrażliwianie na potrzeby związane z marketingiem społecznym.

Efekty:

Student:

- ma podstawową wiedzę z obszaru PR,

- potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną w celu analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji,

- potrafi ocenić przydatność metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z wybraną sferą działalności PR,

- jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych,

- wykazuje aktywność w realizacji indywidualnych i zespołowych działań w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów.

Literatura:

Aronson E., Wilson D.T., Akert M.R., Psychologia społeczna, serce i umysł, Poznań1997.

Black S., Public relations, Warszawa 1999.

Budzyński W., Public relations. Wizerunek. Reputacja. Tożsamość, MT Biznes 2017

Cialdini R. B., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2001.

Kotler P., Lee N., Marketing w sektorze publicznym. Mapa drogowa wyższej efektywności, Warszawa 2007.

Maison D., Wasilewski P., Propaganda dobrych serc czyli rzecz o reklamie społecznej, Fundacja Komunikacji Społecznej, Warszawa 2002.

Piwowarska A., Autentyczność przyciąga. Jak budować swoja markę na prawdziwym i porywającym przekazie. Wydawnictwo: Onepress

Public relations instytucji użyteczności publicznej, red. E. Hope, Scientific Publishing Group, Gdańsk 2005.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin, 70 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Mieczysław Sędzicki
Prowadzący grup: Mieczysław Sędzicki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW UCZENIA SIĘ (w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji):

- ocena wykonania prac cząstkowych, ocena pracy pisemnej końcowej,

- sposób wykonywania zadań w grupach w trakcie zajęć online (zaangażowanie, przygotowanie merytoryczne),

- obecność i aktywność na poszczególnych zajęciach (liczba – suma aktywności w trakcie wszystkich zajęć), - suma nieobecności w trakcie zajęć,

- pisemne kolokwium końcowe sprawdzające wiedzę,

Zaliczenie końcowe – w formie naocznej bądź zdalnej – w zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej związanej z pandemią COVID-19.

Pełny opis:

1. Istota public relations

2. Public relations, marketing społeczny i marketing zaangażowany

3. Środki public relations i możliwości ich wykorzystania

4. Public relations w praktyce – przykłady i ich ocena

5. Public relations w technice warsztatowej – tworzenie podstaw dla „dobrej praktyki public relations”

Literatura:

1. Aronson E., Wilson D.T., Akert M.R., Psychologia społeczna, serce i umysł, Poznań1997.

2. Black S., Public relations, Warszawa 1999.

3. Cialdini R. B., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2001.

4. Kotler P., Lee N., Marketing w sektorze publicznym. Mapa drogowa wyższej efektywności, Warszawa 2007.

5. Krzyszkowski J., Elementy organizacji i zarządzania w pomocy społecznej, Ośrodek Kształcenia Służb Socjalnych i Publicznych, Częstochowa 2010.

6. Maison D., Wasilewski P., Propaganda dobrych serc czyli rzecz o reklamie społecznej, Fundacja Komunikacji Społecznej, Warszawa 2002.

7. Public relations instytucji użyteczności publicznej, red. E. Hope, Scientific Publishing Group, Gdańsk 2005.

Uwagi:

Link do zespołu w ramach MT:

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a670fa9b864bb460c824fbc4dd2c2a55f%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=9b549587-6138-4c42-8c6b-7d31802147fe&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

OPIS SPOSOBU PROWADZENIA ZAJĘĆ

Zajęcia prowadzone w sposób synchroniczny z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams oraz kontakt poprzez pocztę elektroniczną.

METODY KSZTAŁCENIA

Edukacja zdalna.

Wykład, prezentacja, dyskusja, pogadanka, pokaz.

Metody oparte na działaniu praktycznym, metody oparte na słowie, praca z książką.

Metody aktywizujące - metody symulacyjne, metoda projektu, nauczanie problemowe.

W trakcie realizacji przedmiotu wykorzystywane są/będą zdalne metody kształcenia/uczenia się, w tym:

- wykład w postaci prezentacji z autorskimi komentarzami

- dyskusja na forum,

- zdalna indywidualna (i zespołowa) praca studenta nad podanymi zagadnieniami,

- komentarz prowadzącego z podaniem oceny wynikowej pracy,

- w miarę potrzeby ze strony studentów – konsultacje indywidualne z wykorzystaniem e-mail, kontaktu telefonicznego, platformy Microsoft Teams

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny kontaktowe

- wykłady: 30 godzin.

Przygotowanie zadań praktycznych – 15 godzin.

Przygotowanie do zaliczenia końcowego - 15 godzin.

Łączna liczba godzin aktywności - 60 godzin

Liczba punktów ECTS – 2.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin, 70 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Mieczysław Sędzicki
Prowadzący grup: Mieczysław Sędzicki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Uwagi:

Link do zespołu w ramach MT:

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a8fa0b68c77934706ab908c8eebe75f1d%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=d86be70d-fa9c-46a6-9582-b43bddc54734&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

OPIS SPOSOBU PROWADZENIA ZAJĘĆ

Zajęcia prowadzone w sposób synchroniczny z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams oraz kontakt poprzez pocztę elektroniczną.

METODY KSZTAŁCENIA

Edukacja zdalna.

Wykład, prezentacja, dyskusja, pogadanka, pokaz.

Metody oparte na działaniu praktycznym, metody oparte na słowie, praca z książką.

Metody aktywizujące - metody symulacyjne, metoda projektu, nauczanie problemowe.

W trakcie realizacji przedmiotu wykorzystywane są/będą zdalne metody kształcenia/uczenia się, w tym:

- wykład w postaci prezentacji z autorskimi komentarzami

- dyskusja na forum,

- zdalna indywidualna (i zespołowa) praca studenta nad podanymi zagadnieniami,

- komentarz prowadzącego z podaniem oceny wynikowej pracy,

- w miarę potrzeby ze strony studentów – konsultacje indywidualne z wykorzystaniem e-mail, kontaktu telefonicznego, platformy Microsoft Teams

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny kontaktowe

- wykłady: 15 godzin.

Przygotowanie zadań praktycznych – 15 godzin.

Przygotowanie do zaliczenia końcowego - 15 godzin.

Łączna liczba godzin aktywności - 45 godzin

Liczba punktów ECTS – 2.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin, 40 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Mieczysław Sędzicki
Prowadzący grup: Mieczysław Sędzicki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW UCZENIA SIĘ (w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji):

- ocena wykonania prac cząstkowych, ocena pracy pisemnej końcowej,

- sposób wykonywania zadań w grupach w trakcie zajęć o

(zaangażowanie, przygotowanie merytoryczne),

- obecność i aktywność na poszczególnych zajęciach (liczba – suma aktywności w trakcie wszystkich zajęć), - suma nieobecności w trakcie zajęć,

- pisemne kolokwium końcowe sprawdzające wiedzę,

Zaliczenie końcowe – w formie naocznej bądź zdalnej – w zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej związanej z pandemią COVID-19.

Pełny opis:

1. Istota public relations

2. Public relations, marketing społeczny i marketing zaangażowany

3. Środki public relations i możliwości ich wykorzystania

4. Public relations w praktyce – przykłady i ich ocena

5. Public relations w technice warsztatowej – tworzenie podstaw dla „dobrej praktyki public relations”

Literatura:

1. Aronson E., Wilson D.T., Akert M.R., Psychologia społeczna, serce i umysł, Poznań1997.

2. Black S., Public relations, Warszawa 1999.

3. Cialdini R. B., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2001.

4. Kotler P., Lee N., Marketing w sektorze publicznym. Mapa drogowa wyższej efektywności, Warszawa 2007.

5. Krzyszkowski J., Elementy organizacji i zarządzania w pomocy społecznej, Ośrodek Kształcenia Służb Socjalnych i Publicznych, Częstochowa 2010.

6. Maison D., Wasilewski P., Propaganda dobrych serc czyli rzecz o reklamie społecznej, Fundacja Komunikacji Społecznej, Warszawa 2002.

7. Public relations instytucji użyteczności publicznej, red. E. Hope, Scientific Publishing Group, Gdańsk 2005.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

Wykład, prezentacja, dyskusja, pogadanka, pokaz.

Metody oparte na działaniu praktycznym, metody oparte na słowie, praca z książką.

Metody aktywizujące - metody symulacyjne, metoda projektu, nauczanie problemowe.

W trakcie realizacji przedmiotu wykorzystywane są/będą metody kształcenia/uczenia się, w tym:

- wykład w postaci prezentacji z autorskimi komentarzami

- dyskusja na forum,

- zdalna indywidualna (i zespołowa) praca studenta nad podanymi zagadnieniami,

- komentarz prowadzącego z podaniem oceny wynikowej pracy,

- w miarę potrzeby ze strony studentów – konsultacje indywidualne z wykorzystaniem platformy Microsoft Teams

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny kontaktowe

- wykłady: 30 godzin.

Przygotowanie zadań praktycznych – 15 godzin.

Przygotowanie do zaliczenia końcowego - 15 godzin.

Łączna liczba godzin aktywności - 60 godzin

Liczba punktów ECTS – 2.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Mieczysław Sędzicki
Prowadzący grup: Mieczysław Sędzicki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW UCZENIA SIĘ (w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji):

- ocena wykonania prac cząstkowych, ocena pracy pisemnej końcowej,

- sposób wykonywania zadań w grupach w trakcie zajęć online (zaangażowanie, przygotowanie merytoryczne),

- obecność i aktywność na poszczególnych zajęciach (liczba – suma aktywności w trakcie wszystkich zajęć), - suma nieobecności w trakcie zajęć,

- pisemne kolokwium końcowe sprawdzające wiedzę,

Zaliczenie końcowe – w formie naocznej bądź zdalnej – w zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej związanej z pandemią COVID-19.

Pełny opis:

1. Istota public relations

2. Public relations, marketing społeczny i marketing zaangażowany

3. Środki public relations i możliwości ich wykorzystania

4. Public relations w praktyce – przykłady i ich ocena

5. Public relations w technice warsztatowej – tworzenie podstaw dla „dobrej praktyki public relations”

Literatura:

1. Aronson E., Wilson D.T., Akert M.R., Psychologia społeczna, serce i umysł, Poznań1997.

2. Black S., Public relations, Warszawa 1999.

3. Cialdini R. B., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2001.

4. Kotler P., Lee N., Marketing w sektorze publicznym. Mapa drogowa wyższej efektywności, Warszawa 2007.

5. Krzyszkowski J., Elementy organizacji i zarządzania w pomocy społecznej, Ośrodek Kształcenia Służb Socjalnych i Publicznych, Częstochowa 2010.

6. Maison D., Wasilewski P., Propaganda dobrych serc czyli rzecz o reklamie społecznej, Fundacja Komunikacji Społecznej, Warszawa 2002.

7. Public relations instytucji użyteczności publicznej, red. E. Hope, Scientific Publishing Group, Gdańsk 2005.

Uwagi:

OPIS SPOSOBU PROWADZENIA ZAJĘĆ

METODY KSZTAŁCENIA

Wykład, prezentacja, dyskusja, pogadanka, pokaz.

Metody oparte na działaniu praktycznym, metody oparte na słowie, praca z książką.

Metody aktywizujące - metody symulacyjne, metoda projektu, nauczanie problemowe.

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny kontaktowe

- wykłady: 15 godzin.

Przygotowanie zadań praktycznych – 15 godzin.

Przygotowanie do zaliczenia końcowego - 15 godzin.

Łączna liczba godzin aktywności - 60 godzin

Liczba punktów ECTS – 2.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Mieczysław Sędzicki
Prowadzący grup: Mieczysław Sędzicki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Cele przedmiotu:

Zapoznanie z podstawową wiedzą z zakresu public relations.

Kształcenie umiejętności wykorzystania metod public relations w placówkach oświatowych.

Przygotowanie do inicjowania działań z obszaru „dobrego marketingu”.

Uwrażliwianie na potrzeby związane z marketingiem społecznym.

Twórcze wzbogacenie warsztatu pracy pedagoga.

Efekty:

Student ma podstawową wiedzę z zakresu PR i potrafi ją wykorzystywać w celu analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji organizacyjnych, jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych, wykazuje aktywność w realizacji indywidualnych i zespołowych działań w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów. Potrafi wykorzystywać wiedzę z obszaru RP dla rozwoju przedsiębiorczości w edukacji.

Pełny opis:

Treści programowe:

1.Istota public relations.

2.Public relations, marketing społeczny i marketing zaangażowany.

3.Środki public relations i możliwości ich wykorzystania.

4.Public relations w praktyce oświatowej – przykłady praktyczne i ich ocena.

5.Public relations w technice warsztatowej – tworzenie podstaw dla „dobrej praktyki public relations”.

Literatura:

1. Aronson E., Wilson D.T., Akert M.R., Psychologia społeczna, serce i umysł, Poznań1997.

2. Black S., Public relations, Warszawa 1999.

3. Cialdini R. B., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2001.

4. Jasiecki, K., Moleda-Zdziech, M., Kurczewska, U., Lobbing – sztuka

skutecznego wywierania wplywu, Dom Wydawniczy ABC, 2000;

5.Szyfter J., Public Relations w Internecie, Gliwice 2005

6. Kotler P., Lee N., Marketing w sektorze publicznym. Mapa drogowa wyższej efektywności, Warszawa 2007.

7.Krzyzowska, O., Szczepaniak, R., Nietypowe przypadki Public Relations,

Wydawnictwo One Press, 2003;

8. Maison D., Wasilewski P., Propaganda dobrych serc czyli rzecz o reklamie społecznej, Fundacja Komunikacji Społecznej, Warszawa 2002.

9. Public relations instytucji użyteczności publicznej, red. E. Hope, Scientific Publishing Group, Gdańsk 2005.

Uwagi:

Podstawy zaliczenia przedmiotu:

Aktywny udział w zajęciach. Przygotowanie opracowania pisemnego. Kolokwium.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin, 40 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Mieczysław Sędzicki
Prowadzący grup: Mieczysław Sędzicki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Cele przedmiotu:

Zapoznanie z podstawową wiedzą z zakresu public relations.

Kształcenie umiejętności wykorzystania metod public relations w placówkach oświatowych.

Przygotowanie do inicjowania działań z obszaru „dobrego marketingu”.

Uwrażliwianie na potrzeby związane z marketingiem społecznym.

Twórcze wzbogacenie warsztatu pracy pedagoga.

Efekty:

Student ma podstawową wiedzę z zakresu PR i potrafi ją wykorzystywać w celu analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji organizacyjnych, jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych, wykazuje aktywność w realizacji indywidualnych i zespołowych działań w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów. Potrafi wykorzystywać wiedzę z obszaru RP dla rozwoju przedsiębiorczości w edukacji.

Pełny opis:

Treści programowe:

1.Istota public relations.

2.Public relations, marketing społeczny i marketing zaangażowany.

3.Środki public relations i możliwości ich wykorzystania.

4.Public relations w praktyce oświatowej – przykłady praktyczne i ich ocena.

5.Public relations w technice warsztatowej – tworzenie podstaw dla „dobrej praktyki public relations”.

Literatura:

1. Aronson E., Wilson D.T., Akert M.R., Psychologia społeczna, serce i umysł, Poznań1997.

2. Black S., Public relations, Warszawa 1999.

3. Cialdini R. B., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2001.

4. Jasiecki, K., Moleda-Zdziech, M., Kurczewska, U., Lobbing – sztuka

skutecznego wywierania wplywu, Dom Wydawniczy ABC, 2000;

5.Szyfter J., Public Relations w Internecie, Gliwice 2005

6. Kotler P., Lee N., Marketing w sektorze publicznym. Mapa drogowa wyższej efektywności, Warszawa 2007.

7.Krzyzowska, O., Szczepaniak, R., Nietypowe przypadki Public Relations,

Wydawnictwo One Press, 2003;

8. Maison D., Wasilewski P., Propaganda dobrych serc czyli rzecz o reklamie społecznej, Fundacja Komunikacji Społecznej, Warszawa 2002.

9. Public relations instytucji użyteczności publicznej, red. E. Hope, Scientific Publishing Group, Gdańsk 2005.

Uwagi:

Podstawy zaliczenia przedmiotu:

Aktywny udział w zajęciach.

Kolokwium końcowe pisemne.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)