Public Relations
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-FF-PUR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Public Relations |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Fakultatywne dla 4 sem. (PE) pedagogiki, (2-l) niestacjonarne II stopnia Fakultatywne dla 4 sem. (PE) pedagogiki, (2-l) stacjonarne II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Zadania do wykonania: wg postępu realizacji programu – podawane przez prowadzącego poprzez pocztę elektroniczną oraz aplikację Microsoft Teams. SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW UCZENIA SIĘ (w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji): - ocena wykonania prac cząstkowych, ocena pracy końcowej - sposób wykonywania zadań w grupach w trakcie zajęć online (zaangażowanie, przygotowanie merytoryczne), - obecność i aktywność na poszczególnych zajęciach (liczba – suma aktywności w trakcie wszystkich zajęć), - suma nieobecności w trakcie zajęć, - pisemne kolokwium końcowe sprawdzające wiedzę, Zaliczenie końcowe – w formie naocznej bądź zdalnej – w zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej związanej z pandemią COVID-19. |
Pełny opis: |
Cele przedmiotu: Zapoznanie z podstawową wiedzą z zakresu public relations. Kształcenie umiejętności wykorzystania metod public relations. Przygotowanie do inicjowania działań z obszaru „dobrego marketingu”. Uwrażliwianie na potrzeby związane z marketingiem społecznym. Efekty: Student: - ma podstawową wiedzę z obszaru PR, - potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną w celu analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji, - potrafi ocenić przydatność metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z wybraną sferą działalności PR, - jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych, - wykazuje aktywność w realizacji indywidualnych i zespołowych działań w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów. |
Literatura: |
Aronson E., Wilson D.T., Akert M.R., Psychologia społeczna, serce i umysł, Poznań1997. Black S., Public relations, Warszawa 1999. Budzyński W., Public relations. Wizerunek. Reputacja. Tożsamość, MT Biznes 2017 Cialdini R. B., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2001. Kotler P., Lee N., Marketing w sektorze publicznym. Mapa drogowa wyższej efektywności, Warszawa 2007. Maison D., Wasilewski P., Propaganda dobrych serc czyli rzecz o reklamie społecznej, Fundacja Komunikacji Społecznej, Warszawa 2002. Piwowarska A., Autentyczność przyciąga. Jak budować swoja markę na prawdziwym i porywającym przekazie. Wydawnictwo: Onepress Public relations instytucji użyteczności publicznej, red. E. Hope, Scientific Publishing Group, Gdańsk 2005. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 70 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Mieczysław Sędzicki | |
Prowadzący grup: | Mieczysław Sędzicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW UCZENIA SIĘ (w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji): - ocena wykonania prac cząstkowych, ocena pracy pisemnej końcowej, - sposób wykonywania zadań w grupach w trakcie zajęć online (zaangażowanie, przygotowanie merytoryczne), - obecność i aktywność na poszczególnych zajęciach (liczba – suma aktywności w trakcie wszystkich zajęć), - suma nieobecności w trakcie zajęć, - pisemne kolokwium końcowe sprawdzające wiedzę, Zaliczenie końcowe – w formie naocznej bądź zdalnej – w zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej związanej z pandemią COVID-19. |
|
Pełny opis: |
1. Istota public relations 2. Public relations, marketing społeczny i marketing zaangażowany 3. Środki public relations i możliwości ich wykorzystania 4. Public relations w praktyce – przykłady i ich ocena 5. Public relations w technice warsztatowej – tworzenie podstaw dla „dobrej praktyki public relations” |
|
Literatura: |
1. Aronson E., Wilson D.T., Akert M.R., Psychologia społeczna, serce i umysł, Poznań1997. 2. Black S., Public relations, Warszawa 1999. 3. Cialdini R. B., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2001. 4. Kotler P., Lee N., Marketing w sektorze publicznym. Mapa drogowa wyższej efektywności, Warszawa 2007. 5. Krzyszkowski J., Elementy organizacji i zarządzania w pomocy społecznej, Ośrodek Kształcenia Służb Socjalnych i Publicznych, Częstochowa 2010. 6. Maison D., Wasilewski P., Propaganda dobrych serc czyli rzecz o reklamie społecznej, Fundacja Komunikacji Społecznej, Warszawa 2002. 7. Public relations instytucji użyteczności publicznej, red. E. Hope, Scientific Publishing Group, Gdańsk 2005. |
|
Uwagi: |
Link do zespołu w ramach MT: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a670fa9b864bb460c824fbc4dd2c2a55f%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=9b549587-6138-4c42-8c6b-7d31802147fe&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 OPIS SPOSOBU PROWADZENIA ZAJĘĆ Zajęcia prowadzone w sposób synchroniczny z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams oraz kontakt poprzez pocztę elektroniczną. METODY KSZTAŁCENIA Edukacja zdalna. Wykład, prezentacja, dyskusja, pogadanka, pokaz. Metody oparte na działaniu praktycznym, metody oparte na słowie, praca z książką. Metody aktywizujące - metody symulacyjne, metoda projektu, nauczanie problemowe. W trakcie realizacji przedmiotu wykorzystywane są/będą zdalne metody kształcenia/uczenia się, w tym: - wykład w postaci prezentacji z autorskimi komentarzami - dyskusja na forum, - zdalna indywidualna (i zespołowa) praca studenta nad podanymi zagadnieniami, - komentarz prowadzącego z podaniem oceny wynikowej pracy, - w miarę potrzeby ze strony studentów – konsultacje indywidualne z wykorzystaniem e-mail, kontaktu telefonicznego, platformy Microsoft Teams NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe - wykłady: 30 godzin. Przygotowanie zadań praktycznych – 15 godzin. Przygotowanie do zaliczenia końcowego - 15 godzin. Łączna liczba godzin aktywności - 60 godzin Liczba punktów ECTS – 2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin, 70 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Mieczysław Sędzicki | |
Prowadzący grup: | Mieczysław Sędzicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Uwagi: |
Link do zespołu w ramach MT: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a8fa0b68c77934706ab908c8eebe75f1d%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=d86be70d-fa9c-46a6-9582-b43bddc54734&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 OPIS SPOSOBU PROWADZENIA ZAJĘĆ Zajęcia prowadzone w sposób synchroniczny z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams oraz kontakt poprzez pocztę elektroniczną. METODY KSZTAŁCENIA Edukacja zdalna. Wykład, prezentacja, dyskusja, pogadanka, pokaz. Metody oparte na działaniu praktycznym, metody oparte na słowie, praca z książką. Metody aktywizujące - metody symulacyjne, metoda projektu, nauczanie problemowe. W trakcie realizacji przedmiotu wykorzystywane są/będą zdalne metody kształcenia/uczenia się, w tym: - wykład w postaci prezentacji z autorskimi komentarzami - dyskusja na forum, - zdalna indywidualna (i zespołowa) praca studenta nad podanymi zagadnieniami, - komentarz prowadzącego z podaniem oceny wynikowej pracy, - w miarę potrzeby ze strony studentów – konsultacje indywidualne z wykorzystaniem e-mail, kontaktu telefonicznego, platformy Microsoft Teams NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe - wykłady: 15 godzin. Przygotowanie zadań praktycznych – 15 godzin. Przygotowanie do zaliczenia końcowego - 15 godzin. Łączna liczba godzin aktywności - 45 godzin Liczba punktów ECTS – 2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 40 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Mieczysław Sędzicki | |
Prowadzący grup: | Mieczysław Sędzicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW UCZENIA SIĘ (w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji): - ocena wykonania prac cząstkowych, ocena pracy pisemnej końcowej, - sposób wykonywania zadań w grupach w trakcie zajęć o (zaangażowanie, przygotowanie merytoryczne), - obecność i aktywność na poszczególnych zajęciach (liczba – suma aktywności w trakcie wszystkich zajęć), - suma nieobecności w trakcie zajęć, - pisemne kolokwium końcowe sprawdzające wiedzę, Zaliczenie końcowe – w formie naocznej bądź zdalnej – w zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej związanej z pandemią COVID-19. |
|
Pełny opis: |
1. Istota public relations 2. Public relations, marketing społeczny i marketing zaangażowany 3. Środki public relations i możliwości ich wykorzystania 4. Public relations w praktyce – przykłady i ich ocena 5. Public relations w technice warsztatowej – tworzenie podstaw dla „dobrej praktyki public relations” |
|
Literatura: |
1. Aronson E., Wilson D.T., Akert M.R., Psychologia społeczna, serce i umysł, Poznań1997. 2. Black S., Public relations, Warszawa 1999. 3. Cialdini R. B., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2001. 4. Kotler P., Lee N., Marketing w sektorze publicznym. Mapa drogowa wyższej efektywności, Warszawa 2007. 5. Krzyszkowski J., Elementy organizacji i zarządzania w pomocy społecznej, Ośrodek Kształcenia Służb Socjalnych i Publicznych, Częstochowa 2010. 6. Maison D., Wasilewski P., Propaganda dobrych serc czyli rzecz o reklamie społecznej, Fundacja Komunikacji Społecznej, Warszawa 2002. 7. Public relations instytucji użyteczności publicznej, red. E. Hope, Scientific Publishing Group, Gdańsk 2005. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA Wykład, prezentacja, dyskusja, pogadanka, pokaz. Metody oparte na działaniu praktycznym, metody oparte na słowie, praca z książką. Metody aktywizujące - metody symulacyjne, metoda projektu, nauczanie problemowe. W trakcie realizacji przedmiotu wykorzystywane są/będą metody kształcenia/uczenia się, w tym: - wykład w postaci prezentacji z autorskimi komentarzami - dyskusja na forum, - zdalna indywidualna (i zespołowa) praca studenta nad podanymi zagadnieniami, - komentarz prowadzącego z podaniem oceny wynikowej pracy, - w miarę potrzeby ze strony studentów – konsultacje indywidualne z wykorzystaniem platformy Microsoft Teams NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe - wykłady: 30 godzin. Przygotowanie zadań praktycznych – 15 godzin. Przygotowanie do zaliczenia końcowego - 15 godzin. Łączna liczba godzin aktywności - 60 godzin Liczba punktów ECTS – 2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Mieczysław Sędzicki | |
Prowadzący grup: | Mieczysław Sędzicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW UCZENIA SIĘ (w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji): - ocena wykonania prac cząstkowych, ocena pracy pisemnej końcowej, - sposób wykonywania zadań w grupach w trakcie zajęć online (zaangażowanie, przygotowanie merytoryczne), - obecność i aktywność na poszczególnych zajęciach (liczba – suma aktywności w trakcie wszystkich zajęć), - suma nieobecności w trakcie zajęć, - pisemne kolokwium końcowe sprawdzające wiedzę, Zaliczenie końcowe – w formie naocznej bądź zdalnej – w zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej związanej z pandemią COVID-19. |
|
Pełny opis: |
1. Istota public relations 2. Public relations, marketing społeczny i marketing zaangażowany 3. Środki public relations i możliwości ich wykorzystania 4. Public relations w praktyce – przykłady i ich ocena 5. Public relations w technice warsztatowej – tworzenie podstaw dla „dobrej praktyki public relations” |
|
Literatura: |
1. Aronson E., Wilson D.T., Akert M.R., Psychologia społeczna, serce i umysł, Poznań1997. 2. Black S., Public relations, Warszawa 1999. 3. Cialdini R. B., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2001. 4. Kotler P., Lee N., Marketing w sektorze publicznym. Mapa drogowa wyższej efektywności, Warszawa 2007. 5. Krzyszkowski J., Elementy organizacji i zarządzania w pomocy społecznej, Ośrodek Kształcenia Służb Socjalnych i Publicznych, Częstochowa 2010. 6. Maison D., Wasilewski P., Propaganda dobrych serc czyli rzecz o reklamie społecznej, Fundacja Komunikacji Społecznej, Warszawa 2002. 7. Public relations instytucji użyteczności publicznej, red. E. Hope, Scientific Publishing Group, Gdańsk 2005. |
|
Uwagi: |
OPIS SPOSOBU PROWADZENIA ZAJĘĆ METODY KSZTAŁCENIA Wykład, prezentacja, dyskusja, pogadanka, pokaz. Metody oparte na działaniu praktycznym, metody oparte na słowie, praca z książką. Metody aktywizujące - metody symulacyjne, metoda projektu, nauczanie problemowe. NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe - wykłady: 15 godzin. Przygotowanie zadań praktycznych – 15 godzin. Przygotowanie do zaliczenia końcowego - 15 godzin. Łączna liczba godzin aktywności - 60 godzin Liczba punktów ECTS – 2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Mieczysław Sędzicki | |
Prowadzący grup: | Mieczysław Sędzicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu: Zapoznanie z podstawową wiedzą z zakresu public relations. Kształcenie umiejętności wykorzystania metod public relations w placówkach oświatowych. Przygotowanie do inicjowania działań z obszaru „dobrego marketingu”. Uwrażliwianie na potrzeby związane z marketingiem społecznym. Twórcze wzbogacenie warsztatu pracy pedagoga. Efekty: Student ma podstawową wiedzę z zakresu PR i potrafi ją wykorzystywać w celu analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji organizacyjnych, jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych, wykazuje aktywność w realizacji indywidualnych i zespołowych działań w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów. Potrafi wykorzystywać wiedzę z obszaru RP dla rozwoju przedsiębiorczości w edukacji. |
|
Pełny opis: |
Treści programowe: 1.Istota public relations. 2.Public relations, marketing społeczny i marketing zaangażowany. 3.Środki public relations i możliwości ich wykorzystania. 4.Public relations w praktyce oświatowej – przykłady praktyczne i ich ocena. 5.Public relations w technice warsztatowej – tworzenie podstaw dla „dobrej praktyki public relations”. |
|
Literatura: |
1. Aronson E., Wilson D.T., Akert M.R., Psychologia społeczna, serce i umysł, Poznań1997. 2. Black S., Public relations, Warszawa 1999. 3. Cialdini R. B., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2001. 4. Jasiecki, K., Moleda-Zdziech, M., Kurczewska, U., Lobbing – sztuka skutecznego wywierania wplywu, Dom Wydawniczy ABC, 2000; 5.Szyfter J., Public Relations w Internecie, Gliwice 2005 6. Kotler P., Lee N., Marketing w sektorze publicznym. Mapa drogowa wyższej efektywności, Warszawa 2007. 7.Krzyzowska, O., Szczepaniak, R., Nietypowe przypadki Public Relations, Wydawnictwo One Press, 2003; 8. Maison D., Wasilewski P., Propaganda dobrych serc czyli rzecz o reklamie społecznej, Fundacja Komunikacji Społecznej, Warszawa 2002. 9. Public relations instytucji użyteczności publicznej, red. E. Hope, Scientific Publishing Group, Gdańsk 2005. |
|
Uwagi: |
Podstawy zaliczenia przedmiotu: Aktywny udział w zajęciach. Przygotowanie opracowania pisemnego. Kolokwium. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin, 40 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Mieczysław Sędzicki | |
Prowadzący grup: | Mieczysław Sędzicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu: Zapoznanie z podstawową wiedzą z zakresu public relations. Kształcenie umiejętności wykorzystania metod public relations w placówkach oświatowych. Przygotowanie do inicjowania działań z obszaru „dobrego marketingu”. Uwrażliwianie na potrzeby związane z marketingiem społecznym. Twórcze wzbogacenie warsztatu pracy pedagoga. Efekty: Student ma podstawową wiedzę z zakresu PR i potrafi ją wykorzystywać w celu analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji organizacyjnych, jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych, wykazuje aktywność w realizacji indywidualnych i zespołowych działań w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów. Potrafi wykorzystywać wiedzę z obszaru RP dla rozwoju przedsiębiorczości w edukacji. |
|
Pełny opis: |
Treści programowe: 1.Istota public relations. 2.Public relations, marketing społeczny i marketing zaangażowany. 3.Środki public relations i możliwości ich wykorzystania. 4.Public relations w praktyce oświatowej – przykłady praktyczne i ich ocena. 5.Public relations w technice warsztatowej – tworzenie podstaw dla „dobrej praktyki public relations”. |
|
Literatura: |
1. Aronson E., Wilson D.T., Akert M.R., Psychologia społeczna, serce i umysł, Poznań1997. 2. Black S., Public relations, Warszawa 1999. 3. Cialdini R. B., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2001. 4. Jasiecki, K., Moleda-Zdziech, M., Kurczewska, U., Lobbing – sztuka skutecznego wywierania wplywu, Dom Wydawniczy ABC, 2000; 5.Szyfter J., Public Relations w Internecie, Gliwice 2005 6. Kotler P., Lee N., Marketing w sektorze publicznym. Mapa drogowa wyższej efektywności, Warszawa 2007. 7.Krzyzowska, O., Szczepaniak, R., Nietypowe przypadki Public Relations, Wydawnictwo One Press, 2003; 8. Maison D., Wasilewski P., Propaganda dobrych serc czyli rzecz o reklamie społecznej, Fundacja Komunikacji Społecznej, Warszawa 2002. 9. Public relations instytucji użyteczności publicznej, red. E. Hope, Scientific Publishing Group, Gdańsk 2005. |
|
Uwagi: |
Podstawy zaliczenia przedmiotu: Aktywny udział w zajęciach. Kolokwium końcowe pisemne. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.