Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Po co nam psychoanaliza?

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-FF-PCN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Po co nam psychoanaliza?
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Fakultatywne dla IV r. (PY) psychologia, niestacjonarne jednolite studia I stopnia
Fakultatywne dla V r. (PY) psychologia, stacjonarne jednolite studia I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

Zajęcia zapoznają studentów z teorią psychoanalityczną i jej rozwojem. Studenci czytają współczesne teksty psychoanalityczne, analizujemy różne podejścia teoretyczne. Zastanawiamy się jakie te podejścia mogą mieć zastosowanie w praktyce klinicznej i do rozumienia procesów społecznych.

Pełny opis:

1. Podstawy psychoanalizy

2. Praktyka psychoanalityczna:

3. Współczesne teorie psychoanalityczne

4. Specyficzne zagadnienia - trauma, psychosomatyka, terapia zdalna, praca z nastolatkami, psychoanaliza grupowa

Literatura:

1.Leźnicka Łoś Modele funkcjonowania psychiki

2. Leżnicka-Łoś Fazy rozwoju psychoseksualnego

2.Klein Teoria rozwojowa

3.Casement Przestrzeń analityczna i proces

4.Kilingmo Czynniki leczące w psychoanalizie

5. Hinselwood Ujęcie dynamiczne w diagnozie do psychoterapii psychoanalitycznej.

6. McWilliams Specyficzne granice i ich nietrwałość

7. Gabbard Interwencje terapeutyczne

8. Gabbard Odsłanianie się psychoterapeuty

9. Ogden Analityczny trzeci: praca z intersubiektywnymi faktami klinicznymi

10. Schier „Bez tchu, bez słowa” rozdział 10

11. Feldman Kompleks Edypa…..

12. Prot-Klinger Społeczne konsekwencje nieprzepracowanej traumy/Schier (wywiad) A wojna w głowach…Gryglewicz

13. Lemma A. Terapia zdalna

14. Briggs Praca z nastolatkami….

15. Pines Wkład Foulkes do psychoterapii grupowej

Metody i kryteria oceniania:

aktywność na zajęciach (czytanie tekstów, prowadzenie i udział w dyskusji), esej dotyczący wybranego zagadnienia w psychoanalizie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 25 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Prot-Klinger
Prowadzący grup: Katarzyna Prot-Klinger
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia zapoznają studentów z teorią psychoanalityczną i jej rozwojem. Studenci czytają współczesne teksty psychoanalityczne, analizujemy różne podejścia teoretyczne. Zastanawiamy się jakie te podejścia mogą mieć zastosowanie w praktyce klinicznej i do rozumienia procesów społecznych.

Pełny opis:

1. Podstawy psychoanalizy

2. Praktyka psychoanalityczna:

3. Współczesne teorie psychoanalityczne

4. Specyficzne zagadnienia - trauma, psychosomatyka, terapia zdalna, praca z nastolatkami, psychoanaliza grupowa

Literatura:

1.Leźnicka Łoś Modele funkcjonowania psychiki

2. Leżnicka-Łoś Fazy rozwoju psychoseksualnego

2.Klein Teoria rozwojowa

3.Casement Przestrzeń analityczna i proces

4.Kilingmo Czynniki leczące w psychoanalizie

5. Hinselwood Ujęcie dynamiczne w diagnozie do psychoterapii psychoanalitycznej.

6. McWilliams Specyficzne granice i ich nietrwałość

7. Gabbard Interwencje terapeutyczne

8. Gabbard Odsłanianie się psychoterapeuty

9. Ogden Analityczny trzeci: praca z intersubiektywnymi faktami klinicznymi

10. Schier „Bez tchu, bez słowa” rozdział 10

11. Feldman Kompleks Edypa…..

12. Prot-Klinger Społeczne konsekwencje nieprzepracowanej traumy/Schier (wywiad) A wojna w głowach…Gryglewicz

13. Lemma A. Terapia zdalna

14. Briggs Praca z nastolatkami….

15. Pines Wkład Foulkes do psychoterapii grupowej

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-21

Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Prot-Klinger
Prowadzący grup: Katarzyna Prot-Klinger
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)