Po co nam psychoanaliza?
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-FF-PCN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Po co nam psychoanaliza? |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Fakultatywne dla IV r. (PY) psychologia, niestacjonarne jednolite studia I stopnia Fakultatywne dla V r. (PY) psychologia, stacjonarne jednolite studia I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Zajęcia zapoznają studentów z teorią psychoanalityczną i jej rozwojem. Studenci czytają współczesne teksty psychoanalityczne, analizujemy różne podejścia teoretyczne. Zastanawiamy się jakie te podejścia mogą mieć zastosowanie w praktyce klinicznej i do rozumienia procesów społecznych. |
Pełny opis: |
1. Podstawy psychoanalizy 2. Praktyka psychoanalityczna: 3. Współczesne teorie psychoanalityczne 4. Specyficzne zagadnienia - trauma, psychosomatyka, terapia zdalna, praca z nastolatkami, psychoanaliza grupowa |
Literatura: |
1.Leźnicka Łoś Modele funkcjonowania psychiki 2. Leżnicka-Łoś Fazy rozwoju psychoseksualnego 2.Klein Teoria rozwojowa 3.Casement Przestrzeń analityczna i proces 4.Kilingmo Czynniki leczące w psychoanalizie 5. Hinselwood Ujęcie dynamiczne w diagnozie do psychoterapii psychoanalitycznej. 6. McWilliams Specyficzne granice i ich nietrwałość 7. Gabbard Interwencje terapeutyczne 8. Gabbard Odsłanianie się psychoterapeuty 9. Ogden Analityczny trzeci: praca z intersubiektywnymi faktami klinicznymi 10. Schier „Bez tchu, bez słowa” rozdział 10 11. Feldman Kompleks Edypa….. 12. Prot-Klinger Społeczne konsekwencje nieprzepracowanej traumy/Schier (wywiad) A wojna w głowach…Gryglewicz 13. Lemma A. Terapia zdalna 14. Briggs Praca z nastolatkami…. 15. Pines Wkład Foulkes do psychoterapii grupowej |
Metody i kryteria oceniania: |
aktywność na zajęciach (czytanie tekstów, prowadzenie i udział w dyskusji), esej dotyczący wybranego zagadnienia w psychoanalizie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Prot-Klinger | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Prot-Klinger | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zajęcia zapoznają studentów z teorią psychoanalityczną i jej rozwojem. Studenci czytają współczesne teksty psychoanalityczne, analizujemy różne podejścia teoretyczne. Zastanawiamy się jakie te podejścia mogą mieć zastosowanie w praktyce klinicznej i do rozumienia procesów społecznych. |
|
Pełny opis: |
1. Podstawy psychoanalizy 2. Praktyka psychoanalityczna: 3. Współczesne teorie psychoanalityczne 4. Specyficzne zagadnienia - trauma, psychosomatyka, terapia zdalna, praca z nastolatkami, psychoanaliza grupowa |
|
Literatura: |
1.Leźnicka Łoś Modele funkcjonowania psychiki 2. Leżnicka-Łoś Fazy rozwoju psychoseksualnego 2.Klein Teoria rozwojowa 3.Casement Przestrzeń analityczna i proces 4.Kilingmo Czynniki leczące w psychoanalizie 5. Hinselwood Ujęcie dynamiczne w diagnozie do psychoterapii psychoanalitycznej. 6. McWilliams Specyficzne granice i ich nietrwałość 7. Gabbard Interwencje terapeutyczne 8. Gabbard Odsłanianie się psychoterapeuty 9. Ogden Analityczny trzeci: praca z intersubiektywnymi faktami klinicznymi 10. Schier „Bez tchu, bez słowa” rozdział 10 11. Feldman Kompleks Edypa….. 12. Prot-Klinger Społeczne konsekwencje nieprzepracowanej traumy/Schier (wywiad) A wojna w głowach…Gryglewicz 13. Lemma A. Terapia zdalna 14. Briggs Praca z nastolatkami…. 15. Pines Wkład Foulkes do psychoterapii grupowej |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Prot-Klinger | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Prot-Klinger | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.