Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Innowacje społeczne, czyli świat do poprawki

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-FF-ISS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Innowacje społeczne, czyli świat do poprawki
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 25 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Danuta Uryga
Prowadzący grup: Ewa Stoecker
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW UCZENIA SIĘ

- bieżąca ocena zadań zespołowych według przedstawionych kryteriów;

- końcowa ocena sumująca osiągnięcia zespołów

Pełny opis:

Zagadnienia:

1. Wprowadzenie – innowacje w rozumieniu potocznym; źródła współczesnego rozumienia innowacji; innowacje społeczne - definicje, charakterystyka, przykłady;

2. Identyfikacja innowacji społecznych – opracowanie narzędzia oceny innowacyjności;

3. Przygotowanie spotkań z innowatorami (projekt spotkania, wprowadzenie dla innych zespołów, komunikacja z innowatorami);

4. Organizacja i przeprowadzenie spotkań z innowatorami;

5. Podsumowanie - doskonalenie narzędzia oceny innowacyjności, autoewaluacja pracy zespołowej, recenzje koleżeńskie dotyczące efektów pracy zespołowej.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA

1. Mencwel J., Wygnański K. (2014). Innowacje. GŁOS Stoczni, zeszyt 2. Warszawa: Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”.

2. Olejniczuk-Merta A. (2013). Innowacje społeczne. Konsumpcja i rozwój, 1.

3. Sztompka P. (2005). Socjologia zmian społecznych. Warszawa: PWN (wskazane fragmenty).

Uwagi:

METODY NAUCZANIA/UCZENIA SIĘ:

wykład aktywizujący, dyskusja, metoda warsztatowa, metoda projektu, autoewaluacja

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

3 ECTS

FORMA AKTYWNOŚCI:

Godziny kontaktowe: 30 godz.

Praca zespołowa: 20 godz.

Praca indywidualna: 10 godz.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 25 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Danuta Uryga
Prowadzący grup: Ewa Stoecker
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW UCZENIA SIĘ

- bieżąca ocena zadań zespołowych według przedstawionych kryteriów;

- końcowa ocena sumująca osiągnięcia zespołów

Pełny opis:

Zagadnienia:

1. Wprowadzenie – innowacje w rozumieniu potocznym; źródła współczesnego rozumienia innowacji; innowacje społeczne - definicje, charakterystyka, przykłady;

2. Identyfikacja innowacji społecznych – opracowanie narzędzia oceny innowacyjności;

3. Przygotowanie spotkań z innowatorami (projekt spotkania, wprowadzenie dla innych zespołów, komunikacja z innowatorami);

4. Organizacja i przeprowadzenie spotkań z innowatorami;

5. Podsumowanie - doskonalenie narzędzia oceny innowacyjności, autoewaluacja pracy zespołowej, recenzje koleżeńskie dotyczące efektów pracy zespołowej.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA

1. Mencwel J., Wygnański K. (2014). Innowacje. GŁOS Stoczni, zeszyt 2. Warszawa: Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”.

2. Olejniczuk-Merta A. (2013). Innowacje społeczne. Konsumpcja i rozwój, 1.

3. Sztompka P. (2005). Socjologia zmian społecznych. Warszawa: PWN (wskazane fragmenty).

Uwagi:

METODY NAUCZANIA/UCZENIA SIĘ:

wykład aktywizujący, dyskusja, metoda warsztatowa, metoda projektu, autoewaluacja

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

3 ECTS

FORMA AKTYWNOŚCI:

Godziny kontaktowe: 15 godz.

Praca zespołowa: 20 godz.

Praca indywidualna: 10 godz.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)