Conflicts Resolution in Multicultural Societies
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-FF-CRM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Conflicts Resolution in Multicultural Societies |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Fakultatywne dla 5 sem (PE) pedagogiki, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 14 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Dąbrowa | |
Prowadzący grup: | Ewa Dąbrowa | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aH1KGtCtSf4A6MrvjkXaYE9GobKFoj2JIV5GSPD_L7Gk1%40thread.tacv2/conversations?groupId=f464496f-0739-4201-abc1-e95b437768ca&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Pomiar efektów w trakcie pracy zdalnej: - zadania podczas wykładów; - poziom wykonania zadań w trakcie zajęć; - analiza przypadków; - obecność na zajęciach - dozwolona jedna nieobecność Próg zaliczenia - 60% 100%-90,1% - 5,0 90%-85,1% - 4,5 85%-75,1% - 4,0 75%-70,1% - 3,5 70%-60,1% - 3,0 60% i mniej - 2,0 |
|
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie do seminarium. 2. Co to jest konflikt? - definicje. Od konfliktu grupowego do interpersonalnego – wymiary, przyczyny i dynamika. Etapy konfliktu. 3. Różnorodność konfliktów na świecie. Jakie konflikty mają podłoże kulturowe? Konflikty międzynarodowe i narodowe jako przykład konfliktu grupowego. Konflikt jako źródło ludobójstwa. 4. Specyfika międzyludzkich konfliktów kulturowych. Analiza konfliktu jako podstawa do rozwiązania. 5. Mediacje i negocjacje – metodyka rozwiązywania konfliktów. Jak możemy pracować? Alternatywne sposoby rozwiązywania konfliktów (ARD). 6. Komunikacja podczas rozwiązywania konfliktów. Zarządzanie konfliktem i praca z konfliktem w grupach międzykulturowych. 7. Konflikt kulturowy w edukacji. Prewencja i interwencja w sytuacjach konfliktowych. 8. Rozwiązywania konfliktów a zrównoważony rozwój. |
|
Literatura: |
Obowiązkowa 1. Conflict Assessment Framework, United States Agency for International Development, Juny 2012, pp. 9-44. 2. Cronin, M. A. and Bezrukova, K., Conflict, learning, and frustration: a dynamic model of conflict over time (2006). Psychology. https://core.ac.uk/download/pdf/72851014.pdf. 3. Education and conflict: research, policy and practice http://www.fmreview.org/FMRpdfs/EducationSupplement/full.pdf 4. Harff B., Gurr Ted R., Toward Empirical Theory of Genocides and Politicides: Identification and Measurement of Cases since 1945, International Studies Quarterly 32, 1988, pp. 359–71; 1996 Victims of the State: Genocides, Politicides and Group Repression from 1945 to 1995, in: Jongman A.J. (ed.) Contemporary Genocides: Causes, Cases, Consequences, Leiden: PIOOM/University of Leiden: pp. 33–58. 5. Glasl, Friedrich 1982. The Process of Escalation of Conflicts and the Roles of Third Parties, in: Bomers, Gerard B. J. and Richard B. Peterson (eds.). Conflict Management and Industrial Relations. Boston: Kluwer-Nijhoff. 6. Intercultural Communication, CINFO, Bienne 2007. 7. Moghaddam F.M., Multiculturalism and Intergroup Relations: Psychological Implications for Democracy in Global Context, Amer Psychological Assn, 2007. 8. Winslade, J., Gerald Monk, Narrative mediation: A new approach to conflict resolution, 2000. 9. Wagschal, U., Schwank N., Trinn Ch., Croissant A., Culture and Conflict in Global Perspective, Bertelsmann Stiftung 2010. Dodatkowa 1. Arendt H., The Origins of Totalitarianism, New York: Harcourt, Brace and Co, 1951. 2. Berberoglu B., Nationalism and Ethnic Conflict: Class, State, and Nation in the Age of Globalization, Rowman&Littlefield, 2004. 3. Glasl, Friedrich 1999. Confronting Conflict. Stroud (UK): Hawthorn Press. 4. Glasl, Friedrich 2004a. Konfliktmanagement, 8th Edition. Bern, Stuttgart, Wien: Haupt Verlag and Verlag Freies Geistesleben. 5. Kiernan B., Blood and Soil. A World History of Genocide and extermination from Sparta to Darfur, Yale: Yale University Press 2007. 6. Ross M.H., Cultural Contestation in Ethnic Conflict, Cambridge University, 2007. Other publications will be proposed during the seminar. |
|
Uwagi: |
Wykład, praca z tekstem, prezentacja, rozwiązywanie sytuacji problemowej, zadania, dyskusja. Link: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aH1KGtCtSf4A6MrvjkXaYE9GobKFoj2JIV5GSPD_L7Gk1%40thread.tacv2/conversations?groupId=f464496f-0739-4201-abc1-e95b437768ca&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.