Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Conflicts Resolution in Multicultural Societies

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-FF-CRM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Conflicts Resolution in Multicultural Societies
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Fakultatywne dla 5 sem (PE) pedagogiki, (3-l) stacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 14 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Dąbrowa
Prowadzący grup: Ewa Dąbrowa
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aH1KGtCtSf4A6MrvjkXaYE9GobKFoj2JIV5GSPD_L7Gk1%40thread.tacv2/conversations?groupId=f464496f-0739-4201-abc1-e95b437768ca&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Pomiar efektów w trakcie pracy zdalnej:

- zadania podczas wykładów;

- poziom wykonania zadań w trakcie zajęć;

- analiza przypadków;

- obecność na zajęciach - dozwolona jedna nieobecność

Próg zaliczenia - 60%

100%-90,1% - 5,0

90%-85,1% - 4,5

85%-75,1% - 4,0

75%-70,1% - 3,5

70%-60,1% - 3,0

60% i mniej - 2,0

Pełny opis:

1. Wprowadzenie do seminarium.

2. Co to jest konflikt? - definicje. Od konfliktu grupowego do interpersonalnego – wymiary, przyczyny i dynamika. Etapy konfliktu.

3. Różnorodność konfliktów na świecie. Jakie konflikty mają podłoże kulturowe? Konflikty międzynarodowe i narodowe jako przykład konfliktu grupowego. Konflikt jako źródło ludobójstwa.

4. Specyfika międzyludzkich konfliktów kulturowych. Analiza konfliktu jako podstawa do rozwiązania.

5. Mediacje i negocjacje – metodyka rozwiązywania konfliktów. Jak możemy pracować? Alternatywne sposoby rozwiązywania konfliktów (ARD).

6. Komunikacja podczas rozwiązywania konfliktów. Zarządzanie konfliktem i praca z konfliktem w grupach międzykulturowych.

7. Konflikt kulturowy w edukacji. Prewencja i interwencja w sytuacjach konfliktowych.

8. Rozwiązywania konfliktów a zrównoważony rozwój.

Literatura:

Obowiązkowa

1. Conflict Assessment Framework, United States Agency for International Development, Juny 2012, pp. 9-44.

2. Cronin, M. A. and Bezrukova, K., Conflict, learning, and frustration: a dynamic model of conflict over time (2006). Psychology. https://core.ac.uk/download/pdf/72851014.pdf.

3. Education and conflict: research, policy and practice http://www.fmreview.org/FMRpdfs/EducationSupplement/full.pdf

4. Harff B., Gurr Ted R., Toward Empirical Theory of Genocides and Politicides: Identification and Measurement of Cases since 1945, International Studies Quarterly 32, 1988, pp. 359–71; 1996 Victims of the State: Genocides, Politicides and Group Repression from 1945 to 1995, in: Jongman A.J. (ed.) Contemporary Genocides: Causes, Cases, Consequences, Leiden: PIOOM/University of Leiden: pp. 33–58.

5. Glasl, Friedrich 1982. The Process of Escalation of Conflicts and the Roles of Third Parties, in: Bomers, Gerard B. J. and Richard B. Peterson (eds.). Conflict Management and Industrial Relations. Boston: Kluwer-Nijhoff.

6. Intercultural Communication, CINFO, Bienne 2007.

7. Moghaddam F.M., Multiculturalism and Intergroup Relations: Psychological Implications for Democracy in Global Context, Amer Psychological Assn, 2007.

8. Winslade, J., Gerald Monk, Narrative mediation: A new approach to conflict resolution, 2000.

9. Wagschal, U., Schwank N., Trinn Ch., Croissant A., Culture and Conflict in Global Perspective, Bertelsmann Stiftung 2010.

Dodatkowa

1. Arendt H., The Origins of Totalitarianism, New York: Harcourt, Brace and Co, 1951.

2. Berberoglu B., Nationalism and Ethnic Conflict: Class, State, and Nation in the Age of Globalization, Rowman&Littlefield, 2004.

3. Glasl, Friedrich 1999. Confronting Conflict. Stroud (UK): Hawthorn Press.

4. Glasl, Friedrich 2004a. Konfliktmanagement, 8th Edition. Bern, Stuttgart, Wien: Haupt Verlag and Verlag Freies Geistesleben.

5. Kiernan B., Blood and Soil. A World History of Genocide and extermination from Sparta to Darfur, Yale: Yale University Press 2007.

6. Ross M.H., Cultural Contestation in Ethnic Conflict, Cambridge University, 2007.

Other publications will be proposed during the seminar.

Uwagi:

Wykład, praca z tekstem, prezentacja, rozwiązywanie sytuacji problemowej, zadania, dyskusja.

Link: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aH1KGtCtSf4A6MrvjkXaYE9GobKFoj2JIV5GSPD_L7Gk1%40thread.tacv2/conversations?groupId=f464496f-0739-4201-abc1-e95b437768ca&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-1 (2025-04-18)