Childhood in Multicultural Societies
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-FF-CMS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Childhood in Multicultural Societies |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Fakultatywne dla 5 sem (PE) pedagogiki, (3-l) stacjonarne I stopnia Fakultatywne dla 5 sem. (PZ) pedagogika zdolności i informatyki, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ: | Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie |
Efekty uczenia się: |
Dla kierunku Pedagogika: Wiedza: Ma podstawową wiedzę o rodzajach struktur społecznych i instytucji życia społecznego, jak też o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących. Ma podstawową wiedzę o celach, funkcjach, podstawach prawnych, organizacji i sposobach działania instytucji kształcenia, wychowania i opieki, alternatywnych form edukacji oraz edukacji otwartej na różnorodność. Ma uszczegółowioną wiedzę o uczestnikach działalności pedagogicznej, w tym ich prawach, w zakresie określonym specjalnością studiów. Umiejętności: Ma umiejętności językowe w zakresie studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Kompetencje społeczne: Ma krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności. Dla kierunku Pedagogika zdolności i informatyki: Wiedza: - ma wiedzę na temat specyfiki komunikowania się w języku obcym, - ma poszerzony słownik pojęć i wyrażeń pedagogicznych w języku obcym Umiejętności: - posiada pogłębione umiejętności językowe na poziomie B2 - potrafi wykorzystywać literaturę w języku obcym dla poszerzania swej wiedzy pedagogicznej Kompetencje społeczne: - ma przekonanie o wadze zachowywania się w sposób profesjonalny Dla kierunku Praca socjalna Wiedza: w zaawansowanym stopniu zna i rozumie wybrane obszary problemowe z zakresu pracy socjalnej; posiada wiedzę na temat funkcjonowania człowieka w społeczeństwie, wybranych struktur społecznych; zna i rozumie wybrane zróżnicowania społeczne, stanowiące czynniki ryzyka stygmatyzacji jednostek i rodzin; Umiejętności: potrafi brać udział w debacie związanej z zagadnieniami omawianymi zagadnieniami, oceniać różne prezentowane stanowiska i o nich dyskutować; potrafi pracować zarówno indywidualnie, jak i w grupie; potrafi przygotować wystąpienia ustne na wybrany temat; posługuje się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego; Kompetencje społeczne: dokonuje krytycznej oceny posiadanej wiedzy; prezentuje odpowiedzialną i empatyczną postawę wobec innych ludzi, formułuje problemy moralne oraz dylematy etyczne w obrębie wybranych zagadnień; |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 14 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Dąbrowa | |
Prowadzący grup: | Ewa Dąbrowa | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aJpGiP0EaxPXEzE-Ut81DmeYDJ7I-YJiJChuREtaJ6M81%40thread.tacv2/conversations?groupId=8a301cd4-3df1-4faa-ad9f-c4ed2e8f2544&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Assessment: - participation in the seminars - one absence allowed - activity in discussions and exercises - presentation about child and childhood Measurement of effects: - presentations with some text for reading - activity for the group related to presentation - quality of taks performance during seminar - participation in discussions Pass the threshold - 60%. 100%-90,1% - 5,0 90%-85,1% - 4,5 85%-75,1% - 4,0 75%-70,1% - 3,5 70%-60,1% - 3,0 |
|
Pełny opis: |
Contents of lectures 1. Introduction to the seminar 2. Child and childhood in the past. Development of childhood studies 3. Cultural changes and a child situation at present (intercultural view) 4. Children's rights in the contemporary world. 5. The child's situation during armed conflicts. 6. Support for children with war experience. 7. Adaptation and integration in a multicultural educational environment. 8. Partnership to support children from conflict-affected regions. |
|
Literatura: |
1. Abdullah A.Ch., Multicultural Education in Early Childhood: Issues and Challenges, CICE Hiroshima University, Journal of International Cooperation in Education, Vol.12 No.1 (2009) pp.159-175. 2. Browne J., Identity, Teaching, and Learning, Corwin Press 2012, [in:] Walking the Equity Talk: A Guide for Culturally Courageous Leadership in School Communities, https://www.corwin.com/sites/default/files/upm-binaries/48365_Browne_chapter_1.pdf. 3. Conflict Assessment Framework, United States Agency for International Development, Juny 2012, pp. 9-44. 4. Education and conflict: research, policy and practice http://www.fmreview.org/FMRpdfs/EducationSupplement/full.pdf. 5. Fountain S., Peace Education In UNICEF, UNICEF, New York 1999. 6. Investing in Cultural Diversity and Intercultural Dialogue. UNESCO World Report , Paris, UNESCO 2009, pp. 31-64, 95-157. 7. Intercultural Communication, CINFO, Bienne 2007. 8. Moghaddam F.M., Multiculturalism and Intergroup Relations: Psychological Implications for Democracy in Global Context, Amer Psychological Assn, 2007. 9. Wagschal, U., Schwank N., Trinn Ch., Croissant A., Culture and Conflict in Global Perspective, Bertelsmann Stiftung 2010. 10. 20 years to better protect children affected by conflict, WN, NewYork 2016. |
|
Uwagi: |
Lectures & labs - simulated experiences, video and slide demonstrations, discussion, exercises, presentation, texts analysis Student workload: - contact hours - 15 - hours needed to prepare for the lab - 35 - hours for the exam/pass - 20 The total number of ECTS points - 2 Seminar take place in real time at the University. Team link: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aJpGiP0EaxPXEzE-Ut81DmeYDJ7I-YJiJChuREtaJ6M81%40thread.tacv2/conversations?groupId=8a301cd4-3df1-4faa-ad9f-c4ed2e8f2544&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 14 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Dąbrowa | |
Prowadzący grup: | Ewa Dąbrowa | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a6SMoZTM4vjlOQMW8Ccaf6T-vRzBR4yjoFi3wfXmXDw81%40thread.tacv2/conversations?groupId=c9effb8b-412c-4bd0-aaa2-9978c7ebf2e3&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Assessment: - participation in the seminars - one absence allowed - activity in discussions and exercises - presentation about child and childhood Measurement of effects: - presentations with some text for reading - activity for the group related to presentation - quality of taks performance during seminar - participation in discussions Pass the threshold - 60%. 100%-90,1% - 5,0 90%-85,1% - 4,5 85%-75,1% - 4,0 75%-70,1% - 3,5 70%-60,1% - 3,0 |
|
Pełny opis: |
Contents of lectures 1. Introduction to the seminar 2. Child and childhood in the past. Development of childhood studies. 3. Cultural changes and a child situation at present (intercultural view) 4. Children's rights in the contemporary world - cross-cultural view. 5. The child's situation during armed conflicts. 6. Support for children with different needs/war experience. 7. Adaptation and integration in a multicultural educational environment. (presentations) 8. Childhood and the challenges of a multicultural world. Research on children and childhood. (presentations) |
|
Literatura: |
1. Abdullah A.Ch., Multicultural Education in Early Childhood: Issues and Challenges, CICE Hiroshima University, Journal of International Cooperation in Education, Vol.12 No.1 (2009) pp.159-175. 2. Browne J., Identity, Teaching, and Learning, Corwin Press 2012, [in:] Walking the Equity Talk: A Guide for Culturally Courageous Leadership in School Communities, https://www.corwin.com/sites/default/files/upm-binaries/48365_Browne_chapter_1.pdf. 3. Conflict Assessment Framework, United States Agency for International Development, Juny 2012, pp. 9-44. 4. Education and conflict: research, policy and practice http://www.fmreview.org/FMRpdfs/EducationSupplement/full.pdf. 5. Fountain S., Peace Education In UNICEF, UNICEF, New York 1999. 6. Investing in Cultural Diversity and Intercultural Dialogue. UNESCO World Report , Paris, UNESCO 2009, pp. 31-64, 95-157. 7. Intercultural Communication, CINFO, Bienne 2007. 8. Moghaddam F.M., Multiculturalism and Intergroup Relations: Psychological Implications for Democracy in Global Context, Amer Psychological Assn, 2007. 9. Wagschal, U., Schwank N., Trinn Ch., Croissant A., Culture and Conflict in Global Perspective, Bertelsmann Stiftung 2010. 10. 20 years to better protect children affected by conflict, WN, NewYork 2016. |
|
Uwagi: |
Lectures & labs - simulated experiences, video and slide demonstrations, discussion, exercises, presentation, texts analysis Student workload: - contact hours - 15 - hours needed to prepare for the lab - 35 - hours for the exam/pass - 20 The total number of ECTS points - 2 Seminar takes place in real time at the University. Team link: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a6SMoZTM4vjlOQMW8Ccaf6T-vRzBR4yjoFi3wfXmXDw81%40thread.tacv2/conversations?groupId=c9effb8b-412c-4bd0-aaa2-9978c7ebf2e3&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Code: hxaq4m0 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.