Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Building Family-School Partnership

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-FF-BFS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Building Family-School Partnership
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Fakultatywne dla 5 sem (PE) pedagogiki, (3-l) stacjonarne I stopnia
Fakultatywne dla 5 sem. (PZ) pedagogika zdolności i informatyki, (3-l) stacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ:

Cel 3: Zapewnić wszystkim ludziom w każdym wieku zdrowe życie oraz promować dobrobyt
Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie

Efekty uczenia się:

Dla kierunku Pedagogika:

Wiedza:

Ma podstawową wiedzę o rodzajach struktur społecznych i instytucji życia społecznego, jak też o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących.

Ma podstawową wiedzę o celach, funkcjach, podstawach prawnych, organizacji i sposobach działania instytucji kształcenia, wychowania i opieki, alternatywnych form edukacji oraz edukacji otwartej na różnorodność.

Ma uszczegółowioną wiedzę o uczestnikach działalności pedagogicznej, w tym ich prawach, w zakresie określonym specjalnością studiów.

Umiejętności:

Ma umiejętności językowe w zakresie studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Kompetencje społeczne:

Ma krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności.

Dla kierunku Pedagogika zdolności i informatyki:

Wiedza:

- ma wiedzę na temat specyfiki komunikowania się w języku obcym,

- ma poszerzony słownik pojęć i wyrażeń pedagogicznych w języku obcym

Umiejętności:

- posiada pogłębione umiejętności językowe na poziomie B2

- potrafi wykorzystywać literaturę w języku obcym dla poszerzania swej wiedzy pedagogicznej

Kompetencje społeczne:

- ma przekonanie o wadze zachowywania się w sposób profesjonalny

Dla kierunku Praca socjalna

Wiedza:

w zaawansowanym stopniu zna i rozumie wybrane obszary problemowe z zakresu pracy socjalnej;

posiada wiedzę na temat funkcjonowania człowieka w społeczeństwie, wybranych struktur społecznych;

zna i rozumie wybrane zróżnicowania społeczne, stanowiące czynniki ryzyka stygmatyzacji jednostek i rodzin;

Umiejętności:

potrafi brać udział w debacie związanej z zagadnieniami omawianymi zagadnieniami, oceniać różne prezentowane stanowiska i o nich dyskutować;

potrafi pracować zarówno indywidualnie, jak i w grupie;

potrafi przygotować wystąpienia ustne na wybrany temat;

posługuje się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego;

Kompetencje społeczne:

dokonuje krytycznej oceny posiadanej wiedzy;

prezentuje odpowiedzialną i empatyczną postawę wobec innych ludzi, formułuje problemy moralne oraz dylematy etyczne w obrębie wybranych zagadnień;

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 14 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Wiatr
Prowadzący grup: Marta Wiatr
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a_6oFivbR8WUgOcTAMK0bd9y46vojDgQME_n7LvaJWbk1%40thread.tacv2/conversations?groupId=16844cca-fc77-4a32-b853-8c1afc1461d2&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

GRADING CRITERIA

attendance (each meeting) - 0-2 points​

teamwork (process) – 0-2 points​

a result of the teamwork – 0-2 points​

Predicted total: 48 points​

*additional points for speaking at the forum: 1 per meeting​

90% of the total: 5​

85% of the total: 4+​

78% of the total: 4​

69% of the total: 3+ ​

55% of the total: 3​

Pełny opis:

Children do better in school when their parents are involved in their education. Yet many schools struggle to engage parents. In this course, students will learn

1) what parent involvement, family engagement, and family-school partnerships are as well as

2) why and how they contribute to the success of students and schools.

3) Students will get familiar with the Joyce Epstein Framework and

4) Hoover-Dempsey&Sandler Model of Parental Involvement.

5) Students will discuss various strategies, techniques, and methods for building family-school partnerships.

Literatura:

1) Epstein, J. L., & Dauber, S. L. (1989). Teacher attitudes and practices of parent involvement in inner-city elementary and middle schools. Report No. 32. In Research On Elementary & Middle Schools. Report No. 32.

2) Ferlazzo, L. (2009). Parent Involvement or Parent Engagement. Learning First Alliance. Retrieved from http://www.education.com/reference/article/parent-involvement/

3) Henderson, A. T., & Mapp, K. L. (2002). A new wave of evidence: The impact of school, family and community connections on study achievement. Southwest Educational Development Laboratory.

4) Hoover-Dempsey, K. V., & Sandler, H. M. (1997). Why do parents become involved in their children's education? Review of Educational Research, 6X1), 3 42. EJ548327.

5) Winthrop, B. R., Barton, A., Ershadi, M., & Ziegler, L. (2021). Collaborating to transform and improve education systems. A playbook for family-school engagement. The Brookings Institution.

6) Sengeh, D., & Winthrop, R. (2022). Transforming Education Systems Why, What , And How. Policy Brief. Washington DC: Brookings Institution.

Additional:

Wood, L., Bauman, E., Rudo, Z., & Dimock, V. (2017). How Family, School, and Community Engagement Can Improve Student Achievement and Influence School Reform. Washington DC: American Institutes for Research &Enellie Mae Education Foundation. Retrieved from www.air.org

SHS (n.d.). Parental Engagement Toolkit. London: School-Home Support.

Sheldon, B. S. B., & Jung, S. B. (2015). The Family Engagement Partnership. Student Outcome Evaluation.

Centers for Disease Control and Prevention. Parent Engagement: Strategies for Involving Parents in School Health. Atlanta, GA: U.S. Department of Health and Human Services; 2012.

Goodall, J., & Vorhaus, J. S. (2011). Review of Best Practice in Parental Engagement.

Brossard, M., Cardoso, M., Kamei, A., Mishra, S., Mizunoya, S., & Reuge, N. (2020). Parental Engagement in Children’s Learning: Insights for remote learning response during COVID-19. Florence. Retrieved from https://www.unicef-irc.org/publications/1091-parental-engagement-in-childrens-learning.html

Toole, L. O., Kiely, J., McGillacuddy, D., O’Brien, E. Z., & O’Keeffe, C. (n.d.). Parental Involvement, Engagement and Partnership in their Children’s Education during the Primary School Years. Dublin: Supporting Parents Supporting Childfren.

Parental Involvement Perceptions / Barriers And Strategies For Effective Engagement. (2010). School District of Philadelphia.

Mapp, K. L., & Kuttner, P. J. (2013). Partners in Education: A Dual Capacity-Building Framework for Family–School Partnerships.

Eskelsen, L., & Wiman, E. (2011). The power of family school community partnerships, 1–276.

Family, H. (2010). Parent – Teacher Conference Tip Sheets Parent – Teacher Conferences Tip Sheets, (October).

Uwagi:

METHODS

Reading texts

Group discussions, teamwork, peer reviewing, team projects

Usage of different technological tools: TEAMS,Slido, Quizizz, etc.

COURSEWORK

Contact hours - 15h

Reading -20h

Assignments - 10h

50 h - 2 points ECTS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-5 (2024-07-29)