Building Family-School Partnership
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-FF-BFS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Building Family-School Partnership |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Fakultatywne dla 5 sem (PE) pedagogiki, (3-l) stacjonarne I stopnia Fakultatywne dla 5 sem. (PZ) pedagogika zdolności i informatyki, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ: | Cel 3: Zapewnić wszystkim ludziom w każdym wieku zdrowe życie oraz promować dobrobyt |
Efekty uczenia się: |
Dla kierunku Pedagogika: Wiedza: Ma podstawową wiedzę o rodzajach struktur społecznych i instytucji życia społecznego, jak też o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących. Ma podstawową wiedzę o celach, funkcjach, podstawach prawnych, organizacji i sposobach działania instytucji kształcenia, wychowania i opieki, alternatywnych form edukacji oraz edukacji otwartej na różnorodność. Ma uszczegółowioną wiedzę o uczestnikach działalności pedagogicznej, w tym ich prawach, w zakresie określonym specjalnością studiów. Umiejętności: Ma umiejętności językowe w zakresie studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Kompetencje społeczne: Ma krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności. Dla kierunku Pedagogika zdolności i informatyki: Wiedza: - ma wiedzę na temat specyfiki komunikowania się w języku obcym, - ma poszerzony słownik pojęć i wyrażeń pedagogicznych w języku obcym Umiejętności: - posiada pogłębione umiejętności językowe na poziomie B2 - potrafi wykorzystywać literaturę w języku obcym dla poszerzania swej wiedzy pedagogicznej Kompetencje społeczne: - ma przekonanie o wadze zachowywania się w sposób profesjonalny Dla kierunku Praca socjalna Wiedza: w zaawansowanym stopniu zna i rozumie wybrane obszary problemowe z zakresu pracy socjalnej; posiada wiedzę na temat funkcjonowania człowieka w społeczeństwie, wybranych struktur społecznych; zna i rozumie wybrane zróżnicowania społeczne, stanowiące czynniki ryzyka stygmatyzacji jednostek i rodzin; Umiejętności: potrafi brać udział w debacie związanej z zagadnieniami omawianymi zagadnieniami, oceniać różne prezentowane stanowiska i o nich dyskutować; potrafi pracować zarówno indywidualnie, jak i w grupie; potrafi przygotować wystąpienia ustne na wybrany temat; posługuje się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego; Kompetencje społeczne: dokonuje krytycznej oceny posiadanej wiedzy; prezentuje odpowiedzialną i empatyczną postawę wobec innych ludzi, formułuje problemy moralne oraz dylematy etyczne w obrębie wybranych zagadnień; |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 14 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marta Wiatr | |
Prowadzący grup: | Marta Wiatr | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a_6oFivbR8WUgOcTAMK0bd9y46vojDgQME_n7LvaJWbk1%40thread.tacv2/conversations?groupId=16844cca-fc77-4a32-b853-8c1afc1461d2&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
GRADING CRITERIA attendance (each meeting) - 0-2 points teamwork (process) – 0-2 points a result of the teamwork – 0-2 points Predicted total: 48 points *additional points for speaking at the forum: 1 per meeting 90% of the total: 5 85% of the total: 4+ 78% of the total: 4 69% of the total: 3+ 55% of the total: 3 |
|
Pełny opis: |
Children do better in school when their parents are involved in their education. Yet many schools struggle to engage parents. In this course, students will learn 1) what parent involvement, family engagement, and family-school partnerships are as well as 2) why and how they contribute to the success of students and schools. 3) Students will get familiar with the Joyce Epstein Framework and 4) Hoover-Dempsey&Sandler Model of Parental Involvement. 5) Students will discuss various strategies, techniques, and methods for building family-school partnerships. |
|
Literatura: |
1) Epstein, J. L., & Dauber, S. L. (1989). Teacher attitudes and practices of parent involvement in inner-city elementary and middle schools. Report No. 32. In Research On Elementary & Middle Schools. Report No. 32. 2) Ferlazzo, L. (2009). Parent Involvement or Parent Engagement. Learning First Alliance. Retrieved from http://www.education.com/reference/article/parent-involvement/ 3) Henderson, A. T., & Mapp, K. L. (2002). A new wave of evidence: The impact of school, family and community connections on study achievement. Southwest Educational Development Laboratory. 4) Hoover-Dempsey, K. V., & Sandler, H. M. (1997). Why do parents become involved in their children's education? Review of Educational Research, 6X1), 3 42. EJ548327. 5) Winthrop, B. R., Barton, A., Ershadi, M., & Ziegler, L. (2021). Collaborating to transform and improve education systems. A playbook for family-school engagement. The Brookings Institution. 6) Sengeh, D., & Winthrop, R. (2022). Transforming Education Systems Why, What , And How. Policy Brief. Washington DC: Brookings Institution. Additional: Wood, L., Bauman, E., Rudo, Z., & Dimock, V. (2017). How Family, School, and Community Engagement Can Improve Student Achievement and Influence School Reform. Washington DC: American Institutes for Research &Enellie Mae Education Foundation. Retrieved from www.air.org SHS (n.d.). Parental Engagement Toolkit. London: School-Home Support. Sheldon, B. S. B., & Jung, S. B. (2015). The Family Engagement Partnership. Student Outcome Evaluation. Centers for Disease Control and Prevention. Parent Engagement: Strategies for Involving Parents in School Health. Atlanta, GA: U.S. Department of Health and Human Services; 2012. Goodall, J., & Vorhaus, J. S. (2011). Review of Best Practice in Parental Engagement. Brossard, M., Cardoso, M., Kamei, A., Mishra, S., Mizunoya, S., & Reuge, N. (2020). Parental Engagement in Children’s Learning: Insights for remote learning response during COVID-19. Florence. Retrieved from https://www.unicef-irc.org/publications/1091-parental-engagement-in-childrens-learning.html Toole, L. O., Kiely, J., McGillacuddy, D., O’Brien, E. Z., & O’Keeffe, C. (n.d.). Parental Involvement, Engagement and Partnership in their Children’s Education during the Primary School Years. Dublin: Supporting Parents Supporting Childfren. Parental Involvement Perceptions / Barriers And Strategies For Effective Engagement. (2010). School District of Philadelphia. Mapp, K. L., & Kuttner, P. J. (2013). Partners in Education: A Dual Capacity-Building Framework for Family–School Partnerships. Eskelsen, L., & Wiman, E. (2011). The power of family school community partnerships, 1–276. Family, H. (2010). Parent – Teacher Conference Tip Sheets Parent – Teacher Conferences Tip Sheets, (October). |
|
Uwagi: |
METHODS Reading texts Group discussions, teamwork, peer reviewing, team projects Usage of different technological tools: TEAMS,Slido, Quizizz, etc. COURSEWORK Contact hours - 15h Reading -20h Assignments - 10h 50 h - 2 points ECTS |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.