Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Social Pedagogy – as an Approach, a Scientific Discipline and a Practice

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-SPS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Social Pedagogy – as an Approach, a Scientific Discipline and a Practice
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin, 220 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Wiatr
Prowadzący grup: Agnieszka Rączka, Marta Wiatr
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ac86f4efd35f94805b8463c13249b93f0%40thread.tacv2/conversations?groupId=0166ac05-1cac-46a1-baa5-6ee8b49cc8e3&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis: (tylko po angielsku)

CREDIT CRITERIA

Attendance

"Exit tickets" – quizzes at the end of each module (must be submitted at a given time and scored over 60% ) – You can work individually or in pairs

Language check – prepared on the e-learning platform by Foreign Languages Division

Pełny opis: (tylko po angielsku)

The course aims

to give students an understanding of social pedagogy both as an academic discipline and as an approach;

to teach students the social-pedagogical notions, ideas, and concepts;

to present students with a social-pedagogical perspective, useful in interpreting social life, social problems, and human development;

to encourage students to apply the social-pedagogical approach in your field of practice.

The course consists of 4 online sessions (starting the 21st of November) and one e-learning platform session.

In the first session, you get acquainted with themes we’ll be covering over the course and with the social pedagogy perspective. During the second session, you’ll learn the central guiding principles and notions of social pedagogy like environment, social inequalities, equalities, social bonds, inclusion and exclusion, equity, and the just society as a beneficial environment for individual development, growth, and education and social development. The next sessions will be devoted to different participatory and empowerment approaches and practices.

Literatura: (tylko po angielsku)

Hämäläinen, J. (2003). The Concept of Social Pedagogy in the Field of Social Work. Journal of Social Work, 3(1), 69–80. https://doi.org/10.1177/1468017303003001005

Odrowąż-Coates, A. (2018) "Social Pedagogy in Poland - A discipline on the edge or an edge of disciplines?", Social Pedagogy and Social Education...

Rothuizen, J. J., & Harbo, L. J. (2017). Social Pedagogy: An Approach Without Fixed Recipes. International Journal of Social Pedagogy, 6(1), 6–28.

Ryynänen, S., & Nivala, E. (2019). Inequality as a social pedagogical question. International Journal of Social Psychiatry, 7(1), 1–16. https://doi.org/10.1177/0020764007084665

Shugurensky, D., & Silver, M. (2013). Social pedagogy: historical traditions and transnational connections. Education Policy Analysis Archives, 21, 1–25. https://doi.org/10.14507/epaa.v22n55.2014

Smith, M. K. (2009). ‘Social pedagogy’ in the encyclopedia of informal education. Retrieved from http://infed.org/mobi/social-pedagogy-the-development-of-theory-and-practice/.

Uwagi: (tylko po angielsku)

DIDACTIC METHODS

Online, real-time activating lectures.

Reading texts

Online group discussions, teamwork, peer review

Usage of different technological tools: TEAMS, Padlet, Flipgrid, Answergarden, Slido, GoolgeDocs, LucidChart, PeerStudio, Quizizz, etc.

COURSEWORK

Lectures - contact hours - 12h

E-learning - 3h

Reading texts 15h

Preparation for the test - 10h

40 h - 2 points ECTS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)