Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Social Influence

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-SIL
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Social Influence
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy: Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - I rok, 2 sem. PE (II st. st. stac.) - 1 obow.
Społeczne problemy współcz. świata - konw. w jęz. obcym - I rok PC (II st. st. stac.) - 1 obow.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Zajęcia poświęcone są wybranym zagadnieniom z zakresu psychologii społecznej, w szczególności różnym formom wpływu społecznego. Po ukończeniu zajęć, student zna podstawowe mechanizmy wpływu społecznego, rozumie procesy zachodzące podczas interakcji w grupie oraz z autorytetem, potrafi dostrzec i rozpoznać techniki wpływu społecznego zastosowane w praktyce.

Pomiar efektów:

Aktywność na zajęciach

Przygotowanie i prezentacja projektu warsztatów

Pełny opis:

Konformizm i posłuszeństwo autorytetom

Procesy grupowe

Sekwencyjne techniki wpływu społecznego

Wiarygodność nadawcy

Wpływ społeczny w mediach

Metody wpływu społecznego stosowane w reklamie

Prezentacja projektów dotyczących analizy metod wpływu społecznego zastosowanych w reklamie skierowanej do dzieci

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Brown R., Group processes: dynamics within and between groups, Blackwell Publishing, Oxford 2000.

Pratkanis A. R., Aronson E., Age of Propaganda: the everyday use and abuse of persuasion, Henry Holt and Company, New York 2002.

Literatura uzupełniająca:

Cialdini R. B., Influence : science and practice, Allyn & Bacon, Boston 2001.

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach

Przygotowanie i prezentacja analizy metod stosowanych w reklamach skierowanych do dzieci

Praktyki zawodowe:

Nakład pracy studenta:

15 h -udział w zajęciach, 35h - przygotowanie do zajęć, przygotowanie warsztatów

Punkty ECTS: 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 12 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ariadna Ciążela
Prowadzący grup: Ariadna Ciążela
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 12 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ariadna Ciążela
Prowadzący grup: Ariadna Ciążela
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Pomiar efektów kształcenia:

Aktywność na zajęciach

Przygotowanie i prezentacja projektu warsztatów

Pełny opis:

Konformizm i posłuszeństwo autorytetom

Procesy grupowe

Sekwencyjne techniki wpływu społecznego

Wiarygodność nadawcy

Wpływ społeczny w mediach

Metody wpływu społecznego stosowane w reklamie

Prezentacja projektów dotyczących analizy metod wpływu społecznego zastosowanych w reklamie skierowanej do dzieci

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Brown R., Group processes: dynamics within and between groups, Blackwell Publishing, Oxford 2000.

Pratkanis A. R., Aronson E., Age of Propaganda: the everyday use and abuse of persuasion, Henry Holt and Company, New York 2002.

Literatura uzupełniająca:

Cialdini R. B., Influence : science and practice, Allyn & Bacon, Boston 2001.

Uwagi:

Metody:

Praca z tekstem i filmem dokumentalnym, praca w grupach, dyskusja

Nakład pracy studenta:

15 h -udział w zajęciach, 35h - przygotowanie do zajęć, przygotowanie warsztatów

Punkty ECTS: 2

Link do zespołu:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3af539d2194eb94242a1f857708da42b64%40thread.tacv2/conversations?groupId=f1b07355-37f7-4419-8522-efb08fe8e4e7&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ariadna Ciążela
Prowadzący grup: Ariadna Ciążela
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Pomiar efektów kształcenia:

Aktywność na zajęciach

Przygotowanie i prezentacja projektu warsztatów

Pełny opis:

Konformizm i posłuszeństwo autorytetom

Procesy grupowe

Sekwencyjne techniki wpływu społecznego

Wiarygodność nadawcy

Wpływ społeczny w mediach

Metody wpływu społecznego stosowane w reklamie

Prezentacja projektów dotyczących analizy metod wpływu społecznego zastosowanych w reklamie skierowanej do dzieci

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Brown R., Group processes: dynamics within and between groups, Blackwell Publishing, Oxford 2000.

Pratkanis A. R., Aronson E., Age of Propaganda: the everyday use and abuse of persuasion, Henry Holt and Company, New York 2002.

Literatura uzupełniająca:

Cialdini R. B., Influence : science and practice, Allyn & Bacon, Boston 2001.

Uwagi:

Metody:

Praca z tekstem i filmem dokumentalnym, praca w grupach, dyskusja

Nakład pracy studenta:

15 h -udział w zajęciach, 35h - przygotowanie do zajęć, przygotowanie warsztatów

Punkty ECTS: 2

Link do zespołu:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3affe83dd3ad164da9a10a99c0faa0c8ee%40thread.tacv2/conversations?groupId=f99daaf4-b1fe-4a5a-952c-421a7fb00280&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ariadna Ciążela
Prowadzący grup: Ariadna Ciążela
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia poświęcone są wybranym zagadnieniom z zakresu psychologii społecznej, w szczególności różnym formom wpływu społecznego. Po ukończeniu zajęć, student zna podstawowe mechanizmy wpływu społecznego, rozumie procesy zachodzące podczas interakcji w grupie oraz z autorytetem, potrafi dostrzec i rozpoznać techniki wpływu społecznego zastosowane w praktyce.

Pomiar efektów:

Aktywność na zajęciach

Przygotowanie i prezentacja projektu warsztatów

Pełny opis:

Konformizm i posłuszeństwo autorytetom

Procesy grupowe

Sekwencyjne techniki wpływu społecznego

Wiarygodność nadawcy

Wpływ społeczny w mediach

Metody wpływu społecznego stosowane w reklamie

Prezentacja projektów dotyczących analizy metod wpływu społecznego zastosowanych w reklamie skierowanej do dzieci

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Brown R., Group processes: dynamics within and between groups, Blackwell Publishing, Oxford 2000.

Pratkanis A. R., Aronson E., Age of Propaganda: the everyday use and abuse of persuasion, Henry Holt and Company, New York 2002.

Literatura uzupełniająca:

Cialdini R. B., Influence : science and practice, Allyn & Bacon, Boston 2001.

Uwagi:

Metody:

Praca z tekstem i filmem dokumentalnym, praca w grupach, dyskusja

Nakład pracy studenta:

15 h -udział w zajęciach, 35h - przygotowanie do zajęć, przygotowanie warsztatów

Punkty ECTS: 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ariadna Ciążela
Prowadzący grup: Ariadna Ciążela
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia poświęcone są wybranym zagadnieniom z zakresu psychologii społecznej, w szczególności różnym formom wpływu społecznego. Po ukończeniu zajęć, student zna podstawowe mechanizmy wpływu społecznego, rozumie procesy zachodzące podczas interakcji w grupie oraz z autorytetem, potrafi dostrzec i rozpoznać techniki wpływu społecznego zastosowane w praktyce.

Pomiar efektów:

Aktywność na zajęciach

Przygotowanie i prezentacja projektu warsztatów

Pełny opis:

Konformizm i posłuszeństwo autorytetom

Procesy grupowe

Sekwencyjne techniki wpływu społecznego

Wiarygodność nadawcy

Wpływ społeczny w mediach

Metody wpływu społecznego stosowane w reklamie

Prezentacja projektów dotyczących analizy metod wpływu społecznego zastosowanych w reklamie skierowanej do dzieci

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Brown R., Group processes: dynamics within and between groups, Blackwell Publishing, Oxford 2000.

Pratkanis A. R., Aronson E., Age of Propaganda: the everyday use and abuse of persuasion, Henry Holt and Company, New York 2002.

Literatura uzupełniająca:

Cialdini R. B., Influence : science and practice, Allyn & Bacon, Boston 2001.

Uwagi:

Metody:

Praca z tekstem i filmem dokumentalnym, praca w grupach, dyskusja

Nakład pracy studenta:

15 h -udział w zajęciach, 35h - przygotowanie do zajęć, przygotowanie warsztatów

Punkty ECTS: 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)