Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategies of Engaging Parents in Developing Children's Language and Literacy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-SED
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Strategies of Engaging Parents in Developing Children's Language and Literacy
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

Konwersatorium w języku obcym - I rok PC

- Wybrane pojęcia z zakresu pedagogiki, pedagogiki specjalnej, psychologii, socjologii i medycyny w języku obcym,

- Podstawowe konstrukcje gramatyczne stosowane w językach obcych,

- Zastosowanie konstrukcji gramatycznych i terminologii zawodowej do budowania swobodnych wypowiedzi,

- Analiza tekstów naukowych w językach obcych,

- Doskonalenie własnych umiejętności językowych.

Konwersatorium w języku obcym - II rok PC

- Rozbudowana terminologia specjalistyczna z zakresu pedagogiki, pedagogiki specjalnej,

psychologii, socjologii i medycyny w języku obcym.

- Doskonalenie konstrukcji gramatycznych stosowanych w językach obcych.

- Zastosowanie konstrukcji gramatycznych i terminologii zawodowej do budowania

swobodnych wypowiedzi.

- Analiza tekstów naukowych w językach obcych.

- Doskonalenie własnych umiejętności językowych.

Efekty uczenia się:

Konwersatorium w języku obcym - I rok PC

Wiedza

K_W02 Zna podstawową terminologię obcojęzyczną z zakresu nauk społecznych.

Umiejętności

K_U06 Potrafi w sposób spójny wypowiadać się w obcym języku na wybrane tematy dotyczące dziedziny nauk społecznych

K_U06 Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności językowe, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii

Kompetencje społeczne

K_K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się językowego

Konwersatorium w języku obcym - II rok PC

Wiedza

K_W01 Zna specjalistyczną terminologię obcojęzyczną używaną w

pedagogice, pedagogice specjalnej, psychologii, socjologii i

medycynie.

Umiejętności

K_U08 Potrafi w sposób spójny wypowiadać się w obcym języku na

zróżnicowane tematy dotyczące swojej dziedziny studiów,

wykorzystując rozbudowany zasób słownictwa specjalistycznego.

K_U08 Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności

językowe, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii.

Kompetencje społeczne

K_K03e Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych,

rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się językowego.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 24 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Kamil Kuracki
Prowadzący grup: Kamil Kuracki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA

ocena projektu (grupa 1 - realizowanego częściowo w ramach kształcenia na odległość, termin zaliczenia: 17.04.2020; grupa 2 - realizowanego w ramach kształcenia na odległość, termin zaliczenia: 12.06.2020)

Pełny opis:

Strategies for Working with Families of Struggling Readers- Reports from Scientific Research

Effective Interventions and Approaches for Engaging families in Children's Literacy - how can we create Literacy Space?

Using Children's Literature to Connect Families and Schools

Educational Bibliotherapy & Fairytale Therapy at Work with a Child with Developmental Problems

Developing Workshops for Family Education

Zalecenia metodyczno-organizacyjne w okresie pracy zdalnej

Wytyczne - Grupa 1 (część zajęć przypadających w pierwszym cyklu realizowanych w formie zdalnej) - od dnia zawieszenia zajęć stacjonarnych

Proszę o wykonanie tłumaczenia otrzymanych na ostatnim spotkaniu stacjonarnym tekstów w języku angielskim oraz samodzielne przygotowanie słowniczka i prezentacji w dwóch wersjach językowych. Z uwagi na prawdopodobnie zmniejszoną liczbę zajęć stacjonarnych, proszę przygotować nieco krótsze prezentacje i kilka pytań zachęcających grupę do późniejszej krótkiej dyskusji.

------------------------------------------

Proszę o przesłanie wykonanych prezentacji, słowniczka i 2-3 propozycji pytań do krótkiej dyskusji. Z uwagi na zdalną formę zajęć będę kolejno udostępniał Państwu po 2-3 prezentacje wraz z materiałami i wysyłał na podany adres email grupy. Waszym zadaniem jest zabranie głosu w dyskusji, poprzez udzielenie wyczerpujących odpowiedzi na pytania zamieszczone w prezentacji i ewentualne pytania/zadania dodatkowe. Po każdorazowym udostępnieniu przez mnie materiałów, proszę o udzielenie odpowiedzi i przesłanie ich na mój adres e-mailowy: kkuracki@aps.edu.pl do sprawdzenia w ciągu 5 dni.

TEMATY ZREALIZOWANE W FORMIE ZDALNEJ do 05.04.2020

temat 1: PARENTAL INVOLVEMENT IN READING: THEORETICAL AND EMPIRICAL BACKGROUND

temat 2: CROSSING LITERACY BRINGES

temat 3: AN INTERGENERATIONAL APPROACH TO FAMILY LITERACY

temat 4: USING TECHNOLOGY TO ENGAGE FAMILIES IN YOUNG CHILDREN'S LITERACY

TEMATY ZREALIZOWANE W FORMIE ZDALNEJ do 17.04.2020

temat 1: ENGANGING FAMILIES TO IN SCIENCE AND LITERACY THROUGH MUSEUMS AND LIBRARIES

temat 2: PAIRED READING

temat 3: LITERACY SPACE

-------------------------------------------------

Wytyczne - grupa 2 (zajęcia w II cyklu realizowane od początku w formie zdalnej)

Szanowni Państwo,

Wraz z poczatkiem cyklu skontaktowałem się z Państwem za pośrednictwem poczty elektronicznej APS i waszych adresów email dostępnych w USOS. Dziękuję za założenie i przekzanie mi adresu email Waszej grupy konwersatorium. Na podany adres będę wysyłał Państwu wszystkie materiały w formie elektronicznej.

Proszę abyści edobrali się Państwo poprzez kontakt online w pary (6 par) i wykonali tłumaczenie. Następnie każda para ma za zadanie:

- przygotować na podstawie tłumaczenia prezentację power point w dwóch wersjach językowych (polsko-angielską, np. 1 slajd- po angielsku, 2- tłumacznie itd.), w której omówiona zostanie problematyka przydzielonego tekstu

-na przedostatnim slajdzie (lub 2) prezentacji zamieścić słowniczek polsko-angielski z wybranymi wyrazami trudnymi, który ułatwiałby nabywanie słownictwa i rozumienie czytanego tekstu w oryginale

- na ostatnim slajdzie prezentacji zamieścić 2 pytania otwarte kierowane do grupy, a dotyczące omawianego zagadnienia. Posłużą one w późniejszym czasie do przeprowadzenia dyskusji

Ze względu na obszerność materiału na wykonanie tego zadania macie Państwo nieprzekraczalny czas do 8 maja 2020 roku. Wykonane prezentacje w pliku power-point opisanym: nazwiska_prez-eng. proszę przesłać na mój adres: kkuracki@aps.edu.pl. Wszelkie trudności będziemy wyjaśniać na bieżąco poprzez kontakt online.

Zadania te (wykonanie tłumaczenia, przedstawienie prezentacji, słowniczka i udział w dyskusji w formie wskazanej przez prowadzącego) będą podstawą zaliczenia. Dalsze instrukcje będę podawał Państwu na bieżąco pisząc wiadomości na założoną skrzynkę email Państwa grupy zajęciowej.

_________________________________________________

Z uwagi na zdalną formę zajęć począwszy od 08.05.2020 w każdym tygodniu będę kolejno udostępniał Państwu 1 lub 2 przygotowane przez Was prezentacje wraz z materiałami i wysyłał na podany adres email grupy. Waszym zadaniem jest zabranie głosu w dyskusji, poprzez udzielenie wyczerpujących odpowiedzi na pytania zamieszczone w prezentacji i ewentualne pytania/zadania dodatkowe. Po każdorazowym udostępnieniu przez mnie materiałów, proszę o udzielenie indywiualnej odpowiedzi i przesłanie ich na mój adres e-mailowy: kkuracki@aps.edu.pl do sprawdzenia w ciągu 7 dni.

TEMATY ZREALIZOWANE W FORMIE ZDALNEJ - w ramach zajęć 08.-15.05.2020 (termin oddania prac:15.05.2020)

temat 1: AN INTERGENERATIONAL APPROACH TO FAMILY LITERACY

temat 2: CROSSING LITERACY BRINGES

15-22.05.2020 (termin oddania prac: 22.05.2020)

temat 3: ENGANGING FAMILIES TO IN SCIENCE AND LITERACY THROUGH MUSEUMS AND LIBRARIES

22-29.05.2020 (termin oddania prac: 29.05.2020)

temat 4: PARENTAL INVOLVEMENT IN READING: THEORETICAL AND EMPIRICAL BACKGROUND

29.05-05.06.2020 (termin oddania prac: 05.06.2020)

temat 5: LITERACY SPACE

05.-12.06.2020 (termin oddania prac: 12.06.2020)

temat 6: PAIRED READING

Literatura:

Kreider, H., Caspe, M., Hiatt-Michael, D.B. (2013), Promising Practices for Engaging Families in Literacy, Charlotte, NC, Information Age Publishing, INC.

Miller, S. (2010), Supporting Parents. Improving outcomes for children, families and communities, McGraw-Hill Education Open University Press.

Tuten, J., Jensen, D.A., Endrizzi, Ch. K. (2018), Crossing Literacy Bridges. Strategies to callaborate with families of struggling readers, Lanhan,Boulder,New York, London, Rowman&Littlefield.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

praca z tekstem, dyskusja, pogadanka, burza mózgów, symulacja, ćwiczenie, praca zdalna

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15h

Przygotowanie się do zajęć, lektury 15h

Przygotowanie się do egzaminu

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10h

Inne formy 10h

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Na czas edukacji on-line udostępnianie studentom materiałów elektronicznych oraz zagadnień do samodzielnego opracowania (z możliwością zgłaszania pytań i uwag) oraz ich weryfikacja

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 12 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Kamil Kuracki
Prowadzący grup: Kamil Kuracki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA

ocena projektu

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

Strategies for Working with Families of Struggling Readers- Reports from Scientific Research

Effective Interventions and Approaches for Engaging families in Children's Literacy - how can we create Literacy Space?

Using Children's Literature to Connect Families and Schools

Educational Bibliotherapy & Fairytale Therapy at Work with a Child with Developmental Problems

Developing Workshops for Family Education

TEMATY PREZENTACJI:

temat 1: AN INTERGENERATIONAL APPROACH TO FAMILY LITERACY

temat 2: CROSSING LITERACY BRINGES

temat 3: ENGANGING FAMILIES TO IN SCIENCE AND LITERACY THROUGH MUSEUMS AND LIBRARIES

temat 4: PARENTAL INVOLVEMENT IN READING: THEORETICAL AND EMPIRICAL BACKGROUND

temat 5: LITERACY SPACE

temat 6: PAIRED READING

Literatura:

Kreider, H., Caspe, M., Hiatt-Michael, D.B. (2013), Promising Practices for Engaging Families in Literacy, Charlotte, NC, Information Age Publishing, INC.

Miller, S. (2010), Supporting Parents. Improving outcomes for children, families and communities, McGraw-Hill Education Open University Press.

Tuten, J., Jensen, D.A., Endrizzi, Ch. K. (2018), Crossing Literacy Bridges. Strategies to callaborate with families of struggling readers, Lanhan,Boulder,New York, London, Rowman&Littlefield.

Uwagi:

Link do zajęć:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a5c2985c1fef742e3843d924afac5c980%40thread.tacv2/conversations?groupId=11e8889d-9a97-437a-8dac-f299e6fb342c&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

METODY KSZTAŁCENIA

praca z tekstem, dyskusja, pogadanka, burza mózgów, symulacja, ćwiczenie, praca zdalna

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15h

Przygotowanie się do zajęć, lektury 15h

Przygotowanie się do egzaminu

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10h

Inne formy 10h

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 26 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Kamil Kuracki
Prowadzący grup: Kamil Kuracki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA

ocena projektu

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

Strategies for Working with Families of Struggling Readers- Reports from Scientific Research

Effective Interventions and Approaches for Engaging families in Children's Literacy - how can we create Literacy Space?

Using Children's Literature to Connect Families and Schools

Educational Bibliotherapy & Fairytale Therapy at Work with a Child with Developmental Problems

Developing Workshops for Family Education

TEMATY PREZENTACJI:

temat 1: AN INTERGENERATIONAL APPROACH TO FAMILY LITERACY

temat 2: CROSSING LITERACY BRINGES

temat 3: ENGANGING FAMILIES TO IN SCIENCE AND LITERACY THROUGH MUSEUMS AND LIBRARIES

temat 4: PARENTAL INVOLVEMENT IN READING: THEORETICAL AND EMPIRICAL BACKGROUND

temat 5: LITERACY SPACE

temat 6: PAIRED READING

Literatura:

Kreider, H., Caspe, M., Hiatt-Michael, D.B. (2013), Promising Practices for Engaging Families in Literacy, Charlotte, NC, Information Age Publishing, INC.

Miller, S. (2010), Supporting Parents. Improving outcomes for children, families and communities, McGraw-Hill Education Open University Press.

Tuten, J., Jensen, D.A., Endrizzi, Ch. K. (2018), Crossing Literacy Bridges. Strategies to callaborate with families of struggling readers, Lanhan,Boulder,New York, London, Rowman&Littlefield.

Uwagi:

Link do zajęć:

Grupa 2 (I cykl)

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ace8a510d76534ae1a5f48d84c0470033%40thread.tacv2/conversations?groupId=e2c7d344-22e1-4efd-b96f-7892fa2c9f0e&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Grupa 1 (II cykl)

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab2a4bb6292c44fefb0e09331b1654886%40thread.tacv2/conversations?groupId=9e129524-1ffd-4cad-bf6c-02e3ff005f9f&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

METODY KSZTAŁCENIA

praca z tekstem, dyskusja, pogadanka, burza mózgów, symulacja, ćwiczenie, praca zdalna

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15h

Przygotowanie się do zajęć, lektury 15h

Przygotowanie się do egzaminu

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10h

Inne formy 10h

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Kamil Kuracki
Prowadzący grup: Kamil Kuracki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA

ocena projektu

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

Strategies for Working with Families of Struggling Readers- Reports from Scientific Research

Effective Interventions and Approaches for Engaging families in Children's Literacy - how can we create Literacy Space?

Using Children's Literature to Connect Families and Schools

Educational Bibliotherapy & Fairytale Therapy at Work with a Child with Developmental Problems

Developing Workshops for Family Education

TEMATY PREZENTACJI:

temat 1: AN INTERGENERATIONAL APPROACH TO FAMILY LITERACY

temat 2: CROSSING LITERACY BRINGES

temat 3: ENGANGING FAMILIES TO IN SCIENCE AND LITERACY THROUGH MUSEUMS AND LIBRARIES

temat 4: PARENTAL INVOLVEMENT IN READING: THEORETICAL AND EMPIRICAL BACKGROUND

temat 5: LITERACY SPACE

temat 6: PAIRED READING

Literatura:

Kreider, H., Caspe, M., Hiatt-Michael, D.B. (2013), Promising Practices for Engaging Families in Literacy, Charlotte, NC, Information Age Publishing, INC.

Miller, S. (2010), Supporting Parents. Improving outcomes for children, families and communities, McGraw-Hill Education Open University Press.

Tuten, J., Jensen, D.A., Endrizzi, Ch. K. (2018), Crossing Literacy Bridges. Strategies to callaborate with families of struggling readers, Lanhan,Boulder,New York, London, Rowman&Littlefield.

Uwagi:

Link do zajęć

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aNyZWslL4iwA2fjzrqZ5zTXMRHmY1CEdsYVAO1CXPlPE1%40thread.tacv2/conversations?groupId=41d8eb5a-7cf2-48f0-92b6-07dc24927d3d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

METODY KSZTAŁCENIA

praca z tekstem, dyskusja, pogadanka, burza mózgów, symulacja, ćwiczenie, praca zdalna

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15h

Przygotowanie się do zajęć, lektury 15h

Przygotowanie się do egzaminu

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10h

Inne formy 10h

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)