Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Stress and Burnout in the Teaching Profession

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-SBT
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Stress and Burnout in the Teaching Profession
Jednostka: Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Grupy: Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - I rok, 2 sem. PE (II st. st. nstac.) - 1 obow.
Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - I rok, 2 sem. PE (II st. st. stac.) - 1 obow.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

Workload: 30 hours, 15 hours of teaching. 15 hours of preparation for passing.

Assessment will take the form of a written work prepared by students.

The diversity of syllabuses concerns the implementation of classes for various fields of study, taking into account the profile of studies, subjects taken by students, and the content of education.

Pełny opis:

Detailed program content:

1. Work in human life. Stress as a cause of burnout. Stress concepts. Stress factors in professional work. Consequences of occupational stress. Determinants of stress and burnout in the teaching profession.

2. Styles of coping with stress.

3. Concepts of burnout (including C. Maslach, A.M. Pines, C.Cherniss, H. Sęk).

4. Burnout. Causes and background. Burnout rates.

5. Sense of coherence and burnout.

6. How to recognize burnout and how to prevent it?

7. Models of preventing burnout. Preventive programs to counteract professional burnout. Supervision. Support groups. Self-help.

Literatura:

R. Kretschmann (2003). Stress in the teaching profession. Gdańsk: GWP.

W. Łosiak (2008). Psychology of stress. Warsaw: Academic and Professional Publishing Houses.

S. Tucholska (2009). Professional burnout among teachers. Lublin: KUL Publishing House.

V.Tūtlys, G. Gedvilienė, R. Didžiulienė. The Influence of Teacher Professional Burnout on Professional Satisfaction in Professional Career Development, The NEw Educational Review, 2021.

B. Agyapong, G. Obuobi-Donkor, L. Burback, Y. Wei, Stress, Burnout, Anxiety and Depression among Teachers: A Scoping Review, International Journal of Environmental Research and Public Health, 19/2022.

Metody i kryteria oceniania:

The passing condition will be:

1) attendance at classes

2) activity

3) written work on burnout in the teaching profession

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Stanek
Prowadzący grup: Katarzyna Stanek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Workload: 30 hours, 15 hours of teaching. 15 hours of preparation for passing.

Assessment will take the form of a written work prepared by students.

The diversity of syllabuses concerns the implementation of classes for various fields of study, taking into account the profile of studies, subjects taken by students, and the content of education.

Pełny opis:

Detailed program content:

1. Work in human life. Stress as a cause of burnout. Stress concepts. Stress factors in professional work. Consequences of occupational stress. Determinants of stress and burnout in the teaching profession.

2. Styles of coping with stress.

3. Concepts of burnout (including C. Maslach, A.M. Pines, C.Cherniss, H. Sęk).

4. Burnout. Causes and background. Burnout rates.

5. Sense of coherence and burnout.

6. How to recognize burnout and how to prevent it?

7. Models of preventing burnout. Preventive programs to counteract professional burnout. Supervision. Support groups. Self-help.

Literatura:

R. Kretschmann (2003). Stress in the teaching profession. Gdańsk: GWP.

W. Łosiak (2008). Psychology of stress. Warsaw: Academic and Professional Publishing Houses.

S. Tucholska (2009). Professional burnout among teachers. Lublin: KUL Publishing House.

V.Tūtlys, G. Gedvilienė, R. Didžiulienė. The Influence of Teacher Professional Burnout on Professional Satisfaction in Professional Career Development, The NEw Educational Review, 2021.

B. Agyapong, G. Obuobi-Donkor, L. Burback, Y. Wei, Stress, Burnout, Anxiety and Depression among Teachers: A Scoping Review, International Journal of Environmental Research and Public Health, 19/2022.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Katarzyna Stanek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 12 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Stanek
Prowadzący grup: Katarzyna Stanek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)