Stress and Burnout in the Teaching Profession
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-0F-SBT |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Stress and Burnout in the Teaching Profession |
Jednostka: | Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej |
Grupy: |
Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - I rok, 2 sem. PE (II st. st. nstac.) - 1 obow. Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - I rok, 2 sem. PE (II st. st. stac.) - 1 obow. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Workload: 30 hours, 15 hours of teaching. 15 hours of preparation for passing. Assessment will take the form of a written work prepared by students. The diversity of syllabuses concerns the implementation of classes for various fields of study, taking into account the profile of studies, subjects taken by students, and the content of education. |
Pełny opis: |
Detailed program content: 1. Work in human life. Stress as a cause of burnout. Stress concepts. Stress factors in professional work. Consequences of occupational stress. Determinants of stress and burnout in the teaching profession. 2. Styles of coping with stress. 3. Concepts of burnout (including C. Maslach, A.M. Pines, C.Cherniss, H. Sęk). 4. Burnout. Causes and background. Burnout rates. 5. Sense of coherence and burnout. 6. How to recognize burnout and how to prevent it? 7. Models of preventing burnout. Preventive programs to counteract professional burnout. Supervision. Support groups. Self-help. |
Literatura: |
R. Kretschmann (2003). Stress in the teaching profession. Gdańsk: GWP. W. Łosiak (2008). Psychology of stress. Warsaw: Academic and Professional Publishing Houses. S. Tucholska (2009). Professional burnout among teachers. Lublin: KUL Publishing House. V.Tūtlys, G. Gedvilienė, R. Didžiulienė. The Influence of Teacher Professional Burnout on Professional Satisfaction in Professional Career Development, The NEw Educational Review, 2021. B. Agyapong, G. Obuobi-Donkor, L. Burback, Y. Wei, Stress, Burnout, Anxiety and Depression among Teachers: A Scoping Review, International Journal of Environmental Research and Public Health, 19/2022. |
Metody i kryteria oceniania: |
The passing condition will be: 1) attendance at classes 2) activity 3) written work on burnout in the teaching profession |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Stanek | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Stanek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Workload: 30 hours, 15 hours of teaching. 15 hours of preparation for passing. Assessment will take the form of a written work prepared by students. The diversity of syllabuses concerns the implementation of classes for various fields of study, taking into account the profile of studies, subjects taken by students, and the content of education. |
|
Pełny opis: |
Detailed program content: 1. Work in human life. Stress as a cause of burnout. Stress concepts. Stress factors in professional work. Consequences of occupational stress. Determinants of stress and burnout in the teaching profession. 2. Styles of coping with stress. 3. Concepts of burnout (including C. Maslach, A.M. Pines, C.Cherniss, H. Sęk). 4. Burnout. Causes and background. Burnout rates. 5. Sense of coherence and burnout. 6. How to recognize burnout and how to prevent it? 7. Models of preventing burnout. Preventive programs to counteract professional burnout. Supervision. Support groups. Self-help. |
|
Literatura: |
R. Kretschmann (2003). Stress in the teaching profession. Gdańsk: GWP. W. Łosiak (2008). Psychology of stress. Warsaw: Academic and Professional Publishing Houses. S. Tucholska (2009). Professional burnout among teachers. Lublin: KUL Publishing House. V.Tūtlys, G. Gedvilienė, R. Didžiulienė. The Influence of Teacher Professional Burnout on Professional Satisfaction in Professional Career Development, The NEw Educational Review, 2021. B. Agyapong, G. Obuobi-Donkor, L. Burback, Y. Wei, Stress, Burnout, Anxiety and Depression among Teachers: A Scoping Review, International Journal of Environmental Research and Public Health, 19/2022. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Stanek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 12 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Stanek | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Stanek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.