Motivierende und Lösungsorientierte Beratung/Hilfsmethoden
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-0F-MLB |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Motivierende und Lösungsorientierte Beratung/Hilfsmethoden |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Społeczne problemy współcz. świata - wyk. w jęz. obcym - I rok PC (II st. st. niestac.) - 1 obow. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | niemiecki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
Konwersatorium w języku obcym - I rok PC - Wybrane pojęcia z zakresu pedagogiki, pedagogiki specjalnej, psychologii, socjologii i medycyny w języku obcym, - Podstawowe konstrukcje gramatyczne stosowane w językach obcych, - Zastosowanie konstrukcji gramatycznych i terminologii zawodowej do budowania swobodnych wypowiedzi, - Analiza tekstów naukowych w językach obcych, - Doskonalenie własnych umiejętności językowych. |
Efekty uczenia się: |
Konwersatorium w języku obcym - I rok PC Wiedza K_W02 Zna podstawową terminologię obcojęzyczną z zakresu nauk społecznych. Umiejętności K_U06 Potrafi w sposób spójny wypowiadać się w obcym języku na wybrane tematy dotyczące dziedziny nauk społęcznych K_U06 Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności językowe, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii Kompetencje społeczne K_K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się językowego |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin, 40 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Głowik | |
Prowadzący grup: | Tomasz Głowik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Zajęcia odbywają się zgodnie z planem zajęć na platformie teams: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a0ede64cb358041f9b3edd9cd207bc886%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=24ea8423-517c-488d-a072-2cc1b998f145&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Warunki zaliczenia (ZO): Obecność i czynny udział na zajęciach oraz napisanie testu końcowego |
|
Pełny opis: |
• Salutogenetisches und systemisches Denken in der Beratung • Wirkfaktoren in der Beratung • Motivierender Gesprächsansatz /der Ursprung, Grundprinzip, Techniken/ • Neues Motivationsverständnis und seine konseqenzen für die Beratung • Die aktuelle Motivationslage harusfinden und stärken • Der Kreislauf der Veränderung/die Phasen der Veränderung nach Prochaska und DiClemente • Widerstand umlenken • Ambivalenz untersuchen • Motivierende Handlungsplanung • Das ressourcen- und lösungsorientierte Beratungskonzept • Werkzeuge der lösungsorientiertes Beraters • Phasenmodell der Beratung – konzeptionelle Überlegungen • Über die Effektivität der motivierenden und lösungsorientierten Beratung w j. polskim • Salutogenetyczne i systemowe myślenie w pomaganiu • Czynniki leczące w pomaganiu • Podejście motywujące /źródła, główne założenia, techniki/ • Nowe rozumienie motywacji i jego konsekwencje dla pomagania • Odkrycie i wspieranie aktualnej motywacji do zmiany • Koło zmiany/stadia zmiany wg Prochaski i DiClemente • Radzenie sobie z oporem w pomaganiu • Badanie ambiwalencji • Motywujące planowanie działania • Skoncentrowany na zasobach i rozwiązaniu model pomagania • Narzędzia w pracy skoncentrowanej na rozwiązaniu • Etapy pomagania – istotne refleksje i wskazówki • Efektywność podejść: motywującego i skoncentrowanego na rozwiązaniu |
|
Literatura: |
Petra Schuhler (Hrsg), Schädlicher Gebrauch von Alkohol und Medikamenten, Beltz Verlag, Weinheim, Basel 2007 Catherine Fuller, Phil Taylor, Therapie-Tools Motivierende Gesprächsführung, Beltz Verlag, Weinheim, Basel 2012 Fredrike Bannink, Praxisbuch Positive KVT. Ein integratives lösungsorientiertes Konzept, Beltz Verlag, Weinheim, Basel 2014 |
|
Uwagi: |
Liczba godzin:15 Wykład, dyskusja, analiza literatury Liczba ECTS:2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin, 40 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Głowik | |
Prowadzący grup: | Tomasz Głowik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiarów efektów kształcenia: aktywność na zajęciach, udział w dyskusjach na zajęciach napisanie pracy końcowej w j. niemieckim |
|
Pełny opis: |
Salutogenetisches und systemisches Denken in der Beratung • Wirkfaktoren in der Beratung • Motivierender Gesprächsansatz /der Ursprung, Grundprinzip, Techniken/ • Neues Motivationsverständnis und seine konseqenzen für die Beratung • Die aktuelle Motivationslage harusfinden und stärken • Der Kreislauf der Veränderung/die Phasen der Veränderung nach Prochaska und DiClemente • Widerstand umlenken • Ambivalenz untersuchen • Motivierende Handlungsplanung • Das ressourcen- und lösungsorientierte Beratungskonzept • Werkzeuge der lösungsorientiertes Beraters • Phasenmodell der Beratung – konzeptionelle Überlegungen • Über die Effektivität der motivierenden und lösungsorientierten Beratung w j. polskim • Salutogenetyczne i systemowe myślenie w pomaganiu • Czynniki leczące w pomaganiu • Podejście motywujące /źródła, główne założenia, techniki/ • Nowe rozumienie motywacji i jego konsekwencje dla pomagania • Odkrycie i wspieranie aktualnej motywacji do zmiany • Koło zmiany/stadia zmiany wg Prochaski i DiClemente • Radzenie sobie z oporem w pomaganiu • Badanie ambiwalencji • Motywujące planowanie działania • Skoncentrowany na zasobach i rozwiązaniu model pomagania • Narzędzia w pracy skoncentrowanej na rozwiązaniu • Etapy pomagania – istotne refleksje i wskazówki • Efektywność podejść: motywującego i skoncentrowanego na rozwiązaniu |
|
Literatura: |
Catherine Fuller, Phil Taylor, Therapie-Tools Motivierende Gesprächsführung, Beltz Verlag, Weinheim, Basel 2012 Fredrike Bannink, Praxisbuch Positive KVT. Ein integratives lösungsorientiertes Konzept, Beltz Verlag, Weinheim, Basel 2014 |
|
Uwagi: |
Metody pracy: Wykład, dyskusja, analiza literatury Liczba godzin kontaktowych: 15 praca samodzielna: 15 godzin Przygotowanie pracy końcowej: 10 godzin Liczba ECTS:2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.