Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Model for Identifying the Cognitive Potential of Preschool Children

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-MIC
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Model for Identifying the Cognitive Potential of Preschool Children
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

Konwersatorium w języku obcym - II rok PC

- Rozbudowana terminologia specjalistyczna z zakresu pedagogiki, pedagogiki specjalnej,

psychologii, socjologii i medycyny w języku obcym.

- Doskonalenie konstrukcji gramatycznych stosowanych w językach obcych.

- Zastosowanie konstrukcji gramatycznych i terminologii zawodowej do budowania

swobodnych wypowiedzi.

- Analiza tekstów naukowych w językach obcych.

- Doskonalenie własnych umiejętności językowych.

Efekty uczenia się:

Konwersatorium w języku obcym - II rok PC

Wiedza

K_W01 Zna specjalistyczną terminologię obcojęzyczną używaną w

pedagogice, pedagogice specjalnej, psychologii, socjologii i

medycynie.

Umiejętności

K_U08 Potrafi w sposób spójny wypowiadać się w obcym języku na

zróżnicowane tematy dotyczące swojej dziedziny studiów,

wykorzystując rozbudowany zasób słownictwa specjalistycznego.

K_U08 Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności

językowe, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii.

Kompetencje społeczne

K_K03e Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych,

rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się językowego.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Kulesza
Prowadzący grup: Ewa Kulesza
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Characteristics of the psycho-pedagogical and scientific activities of Lev S. Vygotsky, Robbie Case and Alfred Bandura.

The model for assessing the cognitive potential of preschool children developed by Ewa M. Kulesza.

The concept of the zone of proximal development (ZPD) by Lev S. Vygotsky in pedagogical diagnostics.

Practical application of the concept (ZPD).

Pomiar efektów kształcenia:

Wykonanie wszystkich zadań indywidualnych i grupowych realizowanych na zajęciach:

1. zadania indywidualne (1, 3, 4): autoprezentacja, udział w dyskusji

2. zadania w podgrupie (2, 5 i 6)

(dokumentacja wykonania zadania 2. w postaci PP)

Pełny opis:

Detailed program:

1. Overview of the program, forms of implementation, evaluation criteria.

Task 1: Auto-presentation of each student in English, including pedagogical interest of student.

2. The life and activities of Lev S. Vygotsky, Robbie Case and Alfred Bandura.

Task 2: 20-minute Power Point presentations in subgroups about one of the above scientists.

3. The theoretical model of potential assessment based on the theories of L.S. Vygotsky, R. Case and A. Bandura developed by E.M. Kulesza (PP presentation by the teacher, analysis of the theoretical model)

Task 3: participation in discussing the role of each theory in the model based on recommended literature.

4. Assessment taking into account developmental zones - the diagnostic procedure algorithm (task-help 1-task-help 2-task) and conditions of the diagnosis of the child's potential (PP presentation by the teacher, video)

Task 4: participation in discussion of child-friendly conditions for assessment based on recommended literature.

5.-6. Application of the diagnostic procedure task-help-task

Workshop: explanation and demonstration of the procedure by the teacher.

Task 5: practicing the procedure of a selected diagnostic task in subgroups. A description of the procedure in English will be available to students.

7. Demonstration of dynamic diagnosis of selected tasks based on the task-help-task algorithm, discussion of task performance evaluation, distribution in development zones depending on the amount of aid provided (workshop classes).

Task 6: Simulation of the diagnosis of a selected task in teams of 3 with an assessment of its performance in various development zones.

Szczegółowy opis:

1. Przedstawienie programu, form realizacji, kryteriów oceny.

Zadanie 1: Autoprezentacja w jęz. angielskim, ze szczególnym uwzględnieniem pedagogicznych zainteresowań studentów.

2. Życie i działalność Lwa S. Wygotskiego, Robbiego Case’a i Alfreda Bandury

Zadanie 2: przygotowanie 20 minutowych prezentacji w PP w podgrupach.

3. Teoretyczny model oceny potencjału oparty na teoriach L.S. Wygotskiego, R. Case’a i A. Bandury by E.M. Kulesza. (wykład - prezentacja PP, analiza teoretycznego modelu diagnozy; dyskusja)

Task 3: udział w dyskusji na temat roli każdej teorii w modelu diagnozy na podstawie rekomendowanej literatury.

4. Ocena uwzględniająca strefy rozwojowe i algorytm postępowania diagnostycznego (zadanie-pomoc 1-zadanie-pomoc 2-zadanie), warunki diagnozy przyjaznej dziecku.

(wykład – prezentacja PP, film; dyskusja)

Zadanie 4: udział w dyskusji na temat warunków diagnozy przyjaznej dziecku na podstawie rekomendowanej literatury.

5.-6. Aplikacja procedury diagnostycznej zadanie-pomoc-zadanie. (zajęcia warsztatowe)

Warsztat: wyjaśnienie i demonstracja procedury diagnostycznej przez prowadzącego.

Zadanie 5: ćwiczenie w zespołach 3-osobowych procedury diagnostycznej. Opis procedury udostępniony zostanie w języku angielskim.

7. Demonstracja diagnozy dynamicznej wybranych zadań w oparciu o algorytm zadanie-pomoc-zadanie, omówienie oceny wykonania zadania, rozmieszczenie w strefach rozwojowych w zależności od wielkości udzielanej pomocy.(zajęcia warsztatowe).

Zadanie 6: Symulacja diagnozy wybranego zadania w zespołach 3-osobowych wraz z oceną wykonania zadania w różnych strefach rozwojowych.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Kulesza, E.M. (2011, 2012). Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym (sześć pierwsza). Szkoła Specjalna, 1.

Kulesza, E.M. (2016). Dynamiczna ocena rozwoju poznawczego dzieci w wieku od 2 do 6 lat. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.

Wybrane strony internetowe o życiu i działalności L.S. Wygotskiego, R. Case’a i A. Bandury

Literatura uzupełniająca:

Kulesza, E.M. (2011, 2012). Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym (pięć części). Szkoła Specjalna, 2, 3, 4, 5 (2011), 1 (2012).

Uwagi:

Metody (typologia Cz. Kupisiewicza):

-oparte na słowie: wykład (prezentacja w Power Point), dyskusja, praca z tekstem;

-oparte na obserwacji: pokaz (demostracja procedury w trakcie zajęć, film – procedura diagnozy dynamicznej z udziałem dziecka);

-oparte na działalności praktycznej: zajęcia warsztatowe – ćwiczenia procedury w podgrupach, symulacja diagnozy

Nakład pracy studenta ogółem – 35 godz., w tym:

15 godz. – bezpośredni kontakt z wykładowcą

10 godz. – samodzielna lektura

5 godz. – przygotowanie procedury diagnostycznej

5 godz. – przygotowanie sylwetki uczonego

2 ECTS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)