Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Language, Discourse and Society

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-LDS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Language, Discourse and Society
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - II rok, 3 sem PE (II st. st. stac.) - 1 obow.
Społeczne problemy współcz. świata - konw. w jęz. obcym - II rok PC (II st. st. stac.) - 1 obow.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

'Language is the limit of our world', discourse is how we influence others and create social change. The course will enhance reflection on language, discourse and society.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

- Wybrane pojęcia z zakresu pedagogiki, pedagogiki specjalnej, psychologii, socjologii i

medycyny w języku obcym.

- Podstawowe konstrukcje gramatyczne stosowane w językach obcych.

- Zastosowanie konstrukcji gramatycznych i terminologii zawodowej do budowania

swobodnych wypowiedzi.

- Analiza tekstów naukowych w językach obcych.

- Doskonalenie własnych umiejętności językowych.

Literatura:

Obligatory: Odrowąż-Coates Anna: Socio-educational Factors and the Soft Power of Language: The Deluge of English in Poland and Portugal, 2019, ISBN 978-1498576338

Additional

Odrowąż-Coates (2020). Chaos theory and the neoliberal English-based dimension of the Polish higher education reforms 2018/2019 , Education as Change, vol. 24, 1-19, DOI:10.25159/1947- 9417/5913

Odrowąż-Coates (2018). Soft power of language in social inclusion and exclusion and the unintended research outcomes, Language, Discourse, & Society, (6)2, 15-30.

Odrowąż-Coates, Baranowski (2018). Critical Thinking – Tightening the Link Between Business and Education, Forum Oświatowe, 2(60),117-133.

Odrowąż-Coates (2018). INTERVIEW WITH PROFESSOR NORMAN DAVIES, Society Register, vol. 2, no. 2, pp. 11-18.

Odrowaz-Coates, Goswami (eds.): Symbolic violence in socio-educational contexts. A postcolonial critique. Warsaw 2017.

Other materials will be chosen by students during the course, pending their interests and level of English.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Zna podstawową terminologię obcojęzyczną używaną w pedagogice, pedagogice specjalnej, psychologii, socjologii i medycynie.

Umiejętności

Potrafi w sposób spójny wypowiadać się w obcym języku na wybrane tematy dotyczące swojej dziedziny studiów.

Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności językowe, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii.

Kompetencje społeczne

Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się językowego.

Metody i kryteria oceniania:

Dyskusja grupowa, prace pisemne, mini projekt badawczy.

Praktyki zawodowe:

15 h 2 ECTS

Nakład pracy własnej 45 h

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Odrowąż-Coates
Prowadzący grup: Anna Odrowąż-Coates
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

'Language is the limit of our world', discourse is how we influence others and create social change. The course will enhance reflection on language, discourse and society.

Pełny opis:

Significance of teaching/learning in foreign language. Interesting facts on multilingualism. Politics of different governments for teaching EFL/ESL. Linguistic turn.

Child in the world of language and culture. Social change and lanugages taught at national public funded schools. Discourse, meaning, the influence of semantics on seeing the world and social structure. Anglo Saxon and French literature at higher education level.

Literatura:

Obligatory: Odrowąż-Coates Anna: Socio-educational Factors and the Soft Power of Language: The Deluge of English in Poland and Portugal, 2019, ISBN 978-1498576338

Additional

Odrowąż-Coates (2020). Chaos theory and the neoliberal English-based dimension of the Polish higher education reforms 2018/2019 , Education as Change, vol. 24, 1-19, DOI:10.25159/1947- 9417/5913

Odrowąż-Coates (2018). Soft power of language in social inclusion and exclusion and the unintended research outcomes, Language, Discourse, & Society, (6)2, 15-30.

Odrowąż-Coates, Baranowski (2018). Critical Thinking – Tightening the Link Between Business and Education, Forum Oświatowe, 2(60),117-133.

Odrowąż-Coates (2018). INTERVIEW WITH PROFESSOR NORMAN DAVIES, Society Register, vol. 2, no. 2, pp. 11-18.

Odrowaz-Coates, Goswami (eds.): Symbolic violence in socio-educational contexts. A postcolonial critique. Warsaw 2017.

Other materials will be chosen by students during the course, pending their interests and level of English.

Uwagi:

In-class discussion, weekly tasks, research projects.

15 h 2 ECTS

Nakład pracy własnej 45 h

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 26 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Odrowąż-Coates
Prowadzący grup: Anna Odrowąż-Coates
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

'Language is the limit of our world', discourse is how we influence others and create social change. The course will enhance reflection on language, discourse and society.

Pełny opis:

Significance of teaching/learning in foreign language. Interesting facts on multilingualism. Politics of different governments for teaching EFL/ESL. Linguistic turn.

Child in the world of language and culture. Social change and lanugages taught at national public funded schools. Discourse, meaning, the influence of semantics on seeing the world and social structure. Anglo Saxon and French literature at higher education level.

Literatura:

Obligatory: Odrowąż-Coates Anna: Socio-educational Factors and the Soft Power of Language: The Deluge of English in Poland and Portugal, 2019, ISBN 978-1498576338

Additional

Odrowąż-Coates (2020). Chaos theory and the neoliberal English-based dimension of the Polish higher education reforms 2018/2019 , Education as Change, vol. 24, 1-19, DOI:10.25159/1947- 9417/5913

Odrowąż-Coates (2018). Soft power of language in social inclusion and exclusion and the unintended research outcomes, Language, Discourse, & Society, (6)2, 15-30.

Odrowąż-Coates, Baranowski (2018). Critical Thinking – Tightening the Link Between Business and Education, Forum Oświatowe, 2(60),117-133.

Odrowąż-Coates (2018). INTERVIEW WITH PROFESSOR NORMAN DAVIES, Society Register, vol. 2, no. 2, pp. 11-18.

Odrowaz-Coates, Goswami (eds.): Symbolic violence in socio-educational contexts. A postcolonial critique. Warsaw 2017.

Other materials will be chosen by students during the course, pending their interests and level of English.

Uwagi:

In-class discussion, weekly tasks, research projects.

15 h 2 ECTS

Nakład pracy własnej 45 h

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Odrowąż-Coates
Prowadzący grup: Anna Odrowąż-Coates
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

'Language is the limit of our world', discourse is how we influence others and create social change. The course will enhance reflection on language, discourse and society.

To measure the effects of learning: In-class discussion, weekly tasks, and research projects are expected.

To pass weekly presence and active participation are required.

Students may expect small weekly tasks for self-study, and a final essay on their research report.

Pełny opis:

Significance of teaching/learning in foreign language. Interesting facts on multilingualism. Politics of different governments for teaching EFL/ESL. Linguistic turn.

Child in the world of language and culture. Social change and lanugages taught at national public funded schools. Discourse, meaning, the influence of semantics on seeing the world and social structure. Anglo Saxon and French literature at higher education level.

Literatura:

Obligatory: Odrowąż-Coates Anna: Socio-educational Factors and the Soft Power of Language: The Deluge of English in Poland and Portugal, 2019, ISBN 978-1498576338

Additional

Odrowąż-Coates (2020). Chaos theory and the neoliberal English-based dimension of the Polish higher education reforms 2018/2019 , Education as Change, vol. 24, 1-19, DOI:10.25159/1947- 9417/5913

Odrowąż-Coates (2018). Soft power of language in social inclusion and exclusion and the unintended research outcomes, Language, Discourse, & Society, (6)2, 15-30.

Odrowąż-Coates, Baranowski (2018). Critical Thinking – Tightening the Link Between Business and Education, Forum Oświatowe, 2(60),117-133.

Odrowąż-Coates (2018). INTERVIEW WITH PROFESSOR NORMAN DAVIES, Society Register, vol. 2, no. 2, pp. 11-18.

Odrowaz-Coates, Goswami (eds.): Symbolic violence in socio-educational contexts. A postcolonial critique. Warsaw 2017.

Other materials will be chosen by students during the course, pending their interests and level of English.

Uwagi:

In-class discussion, weekly tasks, research projects.

15 h 2 ECTS

Nakład pracy własnej 45 h

To pass weekly presence and active participation are required.

Students may expect small weekly tasks for self-study, and a final essay or research report.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 0 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)