Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Intercultural Competence

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-INC
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Intercultural Competence
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 12 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Maja Wenderlich
Prowadzący grup: Maja Wenderlich
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

1. What does it mean to be culturally competent? Is it important?

2. Cultural differences;

3. What about the refugees?

4. The danger of a single story;

5. Education system vs. Intercultural competences;

6. The great power of a teacher!

How to pass the classes:

1) Activity and getting involved in the class.

2) Preparation and presentation of the project.

Pełny opis:

Intercultural competences are the ability to function effectively in different cultures, to think and act properly, and to communicate and work with people from different cultural backgrounds. In these classes, the student will understand the importance of intercultural competences for both children and adults. They will learn how to support children in acquiring such competences in the process of education in kindergarten and primary school. They will learn how to independently shape their own intercultural competences in order to be able to freely communicate with representatives of other cultures.

Literatura:

Myron W. Lustig, Jolene Koester, (2010). Intercultural Competence: Interpersonal Communication Across Cultures, Allyn & Bacon.

Rader Debra, (2018). Teaching and Learning for Intercultural Understanding, Taylor & Francis Ltd.

Jaksche & Hoffman, (2019). Diversity Competence, CABI.

Supplementary literature:

Heine S.,(2008) Cultural psychology, W. W. Norton and Company, New York

Uwagi:

Classes are held synchronously in the MS Teams application.

The code to the team will be provided by mail in the APS domain.

Methods: brainstorm, discussion.

Contact hours - 15 h

Reading literature - 20 h

Preparing a presentation - 15h

2 ECTS

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Maja Wenderlich
Prowadzący grup: Maja Wenderlich
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

1. What does it mean to be culturally competent? Is it important?

2. Cultural differences;

3. What about the refugees?

4. The danger of a single story;

5. Education system vs. Intercultural competences;

6. The great power of a teacher!

How to pass the classes:

1) Activity and getting involved in the class.

2) Preparation and presentation of the project.

Pełny opis:

Intercultural competences are the ability to function effectively in different cultures, to think and act properly, and to communicate and work with people from different cultural backgrounds. In these classes, the student will understand the importance of intercultural competences for both children and adults. They will learn how to support children in acquiring such competences in the process of education in kindergarten and primary school. They will learn how to independently shape their own intercultural competences in order to be able to freely communicate with representatives of other cultures.

Literatura:

Myron W. Lustig, Jolene Koester, (2010). Intercultural Competence: Interpersonal Communication Across Cultures, Allyn & Bacon.

Rader Debra, (2018). Teaching and Learning for Intercultural Understanding, Taylor & Francis Ltd.

Jaksche & Hoffman, (2019). Diversity Competence, CABI.

Supplementary literature:

Heine S.,(2008) Cultural psychology, W. W. Norton and Company, New York

Uwagi:

brainstorm, discussion

Contact hours - 15 h

Reading literature - 20 h

Preparing a presentation - 15h

2 ECTS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)