Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Environmental Education for Urban Resilience

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-EEU
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Environmental Education for Urban Resilience
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - I rok, 2 sem. PE (II st. st. nstac.) - 1 obow.
Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - I rok, 2 sem. PE (II st. st. stac.) - 1 obow.
Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - II rok, 3 sem PE (II st. st. nstac.) - 1 obow.
Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - II rok, 3 sem PE (II st. st. stac.) - 1 obow.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

Mieszkańcy miast stanowią ponad połowę populacji na świecie. Rozrost miast stawia przed nami coraz to nowe wyzwania. Zmiana trendów demograficznych, pogłębiające się nierówności społeczne, zanieczyszczenie środowiska, wzrastające zapotrzebowanie na energię elektryczną, problemy związane z transportem miejskim to tylko niektóre z nich. Konwersatorium będzie koncentrowało się na lekturze tekstów z zakresu edukacji miejskiej, praktycznych ćwiczeń warsztatowych i dyskusji nad rolą edukacji w rozwiązywaniu problemów miast przyszłości.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

- Problemy współczesnych miast

- Przykłady dobrych praktyk edukacyjnych

- Projektowanie edukacyjnych interwencji odpowiadających na problemy i potrzeby mieszkańców miast

- Diagnoza miejskich środowisk edukacyjnych

Literatura:

H. Richard Milner IV, Kofi Lomotey (2021). Handbook of Urban Education. Routledge

Norman Longworth (2018). Making Lifelong Learning Work: Learning Cities for a Learning Century. Routledge

Meerow, S., Newell, J. P., & Stults, M. (2016). Defining urban resilience: A review. Landscape and urban planning, 147, 38-49.

Metody i kryteria oceniania:

METODY KSZTAŁCENIA

- rozmowa kierowana

- dyskusja w języku angielskim

- metody oparte na działaniu praktycznym

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny zajęciowe: 15 godz.

Praca samodzielna: 15 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 20 godz.

Ocena na podstawie pracy indywidualnej i grupowej podczas poszczególnych zajęć.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 14 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Duda
Prowadzący grup: Ewa Duda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Mieszkańcy miast stanowią ponad połowę populacji na świecie. Rozrost miast stawia przed nami coraz to nowe wyzwania. Zmiana trendów demograficznych, pogłębiające się nierówności społeczne, zanieczyszczenie środowiska, wzrastające zapotrzebowanie na energię elektryczną, problemy związane z transportem miejskim to tylko niektóre z nich. Konwersatorium będzie koncentrowało się na lekturze tekstów z zakresu edukacji miejskiej, praktycznych ćwiczeń warsztatowych i dyskusji nad rolą edukacji w rozwiązywaniu problemów miast przyszłości.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

- Problemy współczesnych miast

- Przykłady dobrych praktyk edukacyjnych

- Projektowanie edukacyjnych interwencji odpowiadających na problemy i potrzeby mieszkańców miast

- Diagnoza miejskich środowisk edukacyjnych

Literatura:

H. Richard Milner IV, Kofi Lomotey (2021). Handbook of Urban Education. Routledge

Norman Longworth (2018). Making Lifelong Learning Work: Learning Cities for a Learning Century. Routledge

Meerow, S., Newell, J. P., & Stults, M. (2016). Defining urban resilience: A review. Landscape and urban planning, 147, 38-49.

Uwagi:

SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS: 2

METODY KSZTAŁCENIA

- rozmowa kierowana

- dyskusja w języku angielskim

- metody oparte na działaniu praktycznym

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny zajęciowe: 15 godz.

Praca samodzielna: 15 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 20 godz.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ewa Duda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 12 godzin, 14 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Duda
Prowadzący grup: Ewa Duda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Mieszkańcy miast stanowią ponad połowę populacji na świecie. Rozrost miast stawia przed nami coraz to nowe wyzwania. Zmiana trendów demograficznych, pogłębiające się nierówności społeczne, zanieczyszczenie środowiska, wzrastające zapotrzebowanie na energię elektryczną, problemy związane z transportem miejskim to tylko niektóre z nich. Konwersatorium będzie koncentrowało się na lekturze tekstów z zakresu edukacji miejskiej, praktycznych ćwiczeń warsztatowych i dyskusji nad rolą edukacji w rozwiązywaniu problemów miast przyszłości.

Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia: zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

- Problemy współczesnych miast

- Przykłady dobrych praktyk edukacyjnych

- Projektowanie edukacyjnych interwencji odpowiadających na problemy i potrzeby mieszkańców miast

- Diagnoza miejskich środowisk edukacyjnych

Literatura:

H. Richard Milner IV, Kofi Lomotey (2021). Handbook of Urban Education. Routledge

Norman Longworth (2018). Making Lifelong Learning Work: Learning Cities for a Learning Century. Routledge

Meerow, S., Newell, J. P., & Stults, M. (2016). Defining urban resilience: A review. Landscape and urban planning, 147, 38-49.

Uwagi:

SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS: 2

METODY KSZTAŁCENIA

- rozmowa kierowana

- dyskusja w języku angielskim

- metody oparte na działaniu praktycznym

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny zajęciowe: 15 godz.

Praca samodzielna: 15 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 20 godz.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 12 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Duda
Prowadzący grup: Ewa Duda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Mieszkańcy miast stanowią ponad połowę populacji na świecie. Rozrost miast stawia przed nami coraz to nowe wyzwania. Zmiana trendów demograficznych, pogłębiające się nierówności społeczne, zanieczyszczenie środowiska, wzrastające zapotrzebowanie na energię elektryczną, problemy związane z transportem miejskim to tylko niektóre z nich. Konwersatorium będzie koncentrowało się na lekturze tekstów z zakresu edukacji miejskiej, praktycznych ćwiczeń warsztatowych i dyskusji nad rolą edukacji w rozwiązywaniu problemów miast przyszłości.

Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia: zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

- Problemy współczesnych miast

- Przykłady dobrych praktyk edukacyjnych

- Projektowanie edukacyjnych interwencji odpowiadających na problemy i potrzeby mieszkańców miast

- Diagnoza miejskich środowisk edukacyjnych

Literatura:

H. Richard Milner IV, Kofi Lomotey (2021). Handbook of Urban Education. Routledge

Norman Longworth (2018). Making Lifelong Learning Work: Learning Cities for a Learning Century. Routledge

Meerow, S., Newell, J. P., & Stults, M. (2016). Defining urban resilience: A review. Landscape and urban planning, 147, 38-49.

Uwagi:

SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS: 2

METODY KSZTAŁCENIA

- rozmowa kierowana

- dyskusja w języku angielskim

- metody oparte na działaniu praktycznym

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny zajęciowe: 15 godz.

Praca samodzielna: 15 godz.

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 20 godz.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)