Environmental Education for Urban Resilience
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-0F-EEU |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Environmental Education for Urban Resilience |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - I rok, 2 sem. PE (II st. st. nstac.) - 1 obow. Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - I rok, 2 sem. PE (II st. st. stac.) - 1 obow. Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - II rok, 3 sem PE (II st. st. nstac.) - 1 obow. Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - II rok, 3 sem PE (II st. st. stac.) - 1 obow. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Mieszkańcy miast stanowią ponad połowę populacji na świecie. Rozrost miast stawia przed nami coraz to nowe wyzwania. Zmiana trendów demograficznych, pogłębiające się nierówności społeczne, zanieczyszczenie środowiska, wzrastające zapotrzebowanie na energię elektryczną, problemy związane z transportem miejskim to tylko niektóre z nich. Konwersatorium będzie koncentrowało się na lekturze tekstów z zakresu edukacji miejskiej, praktycznych ćwiczeń warsztatowych i dyskusji nad rolą edukacji w rozwiązywaniu problemów miast przyszłości. |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE - Problemy współczesnych miast - Przykłady dobrych praktyk edukacyjnych - Projektowanie edukacyjnych interwencji odpowiadających na problemy i potrzeby mieszkańców miast - Diagnoza miejskich środowisk edukacyjnych |
Literatura: |
H. Richard Milner IV, Kofi Lomotey (2021). Handbook of Urban Education. Routledge Norman Longworth (2018). Making Lifelong Learning Work: Learning Cities for a Learning Century. Routledge Meerow, S., Newell, J. P., & Stults, M. (2016). Defining urban resilience: A review. Landscape and urban planning, 147, 38-49. |
Metody i kryteria oceniania: |
METODY KSZTAŁCENIA - rozmowa kierowana - dyskusja w języku angielskim - metody oparte na działaniu praktycznym NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny zajęciowe: 15 godz. Praca samodzielna: 15 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 20 godz. Ocena na podstawie pracy indywidualnej i grupowej podczas poszczególnych zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 14 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Duda | |
Prowadzący grup: | Ewa Duda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Mieszkańcy miast stanowią ponad połowę populacji na świecie. Rozrost miast stawia przed nami coraz to nowe wyzwania. Zmiana trendów demograficznych, pogłębiające się nierówności społeczne, zanieczyszczenie środowiska, wzrastające zapotrzebowanie na energię elektryczną, problemy związane z transportem miejskim to tylko niektóre z nich. Konwersatorium będzie koncentrowało się na lekturze tekstów z zakresu edukacji miejskiej, praktycznych ćwiczeń warsztatowych i dyskusji nad rolą edukacji w rozwiązywaniu problemów miast przyszłości. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE - Problemy współczesnych miast - Przykłady dobrych praktyk edukacyjnych - Projektowanie edukacyjnych interwencji odpowiadających na problemy i potrzeby mieszkańców miast - Diagnoza miejskich środowisk edukacyjnych |
|
Literatura: |
H. Richard Milner IV, Kofi Lomotey (2021). Handbook of Urban Education. Routledge Norman Longworth (2018). Making Lifelong Learning Work: Learning Cities for a Learning Century. Routledge Meerow, S., Newell, J. P., & Stults, M. (2016). Defining urban resilience: A review. Landscape and urban planning, 147, 38-49. |
|
Uwagi: |
SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS: 2 METODY KSZTAŁCENIA - rozmowa kierowana - dyskusja w języku angielskim - metody oparte na działaniu praktycznym NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny zajęciowe: 15 godz. Praca samodzielna: 15 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 20 godz. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewa Duda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 12 godzin, 14 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Duda | |
Prowadzący grup: | Ewa Duda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Mieszkańcy miast stanowią ponad połowę populacji na świecie. Rozrost miast stawia przed nami coraz to nowe wyzwania. Zmiana trendów demograficznych, pogłębiające się nierówności społeczne, zanieczyszczenie środowiska, wzrastające zapotrzebowanie na energię elektryczną, problemy związane z transportem miejskim to tylko niektóre z nich. Konwersatorium będzie koncentrowało się na lekturze tekstów z zakresu edukacji miejskiej, praktycznych ćwiczeń warsztatowych i dyskusji nad rolą edukacji w rozwiązywaniu problemów miast przyszłości. Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia: zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE - Problemy współczesnych miast - Przykłady dobrych praktyk edukacyjnych - Projektowanie edukacyjnych interwencji odpowiadających na problemy i potrzeby mieszkańców miast - Diagnoza miejskich środowisk edukacyjnych |
|
Literatura: |
H. Richard Milner IV, Kofi Lomotey (2021). Handbook of Urban Education. Routledge Norman Longworth (2018). Making Lifelong Learning Work: Learning Cities for a Learning Century. Routledge Meerow, S., Newell, J. P., & Stults, M. (2016). Defining urban resilience: A review. Landscape and urban planning, 147, 38-49. |
|
Uwagi: |
SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS: 2 METODY KSZTAŁCENIA - rozmowa kierowana - dyskusja w języku angielskim - metody oparte na działaniu praktycznym NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny zajęciowe: 15 godz. Praca samodzielna: 15 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 20 godz. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 12 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Duda | |
Prowadzący grup: | Ewa Duda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Mieszkańcy miast stanowią ponad połowę populacji na świecie. Rozrost miast stawia przed nami coraz to nowe wyzwania. Zmiana trendów demograficznych, pogłębiające się nierówności społeczne, zanieczyszczenie środowiska, wzrastające zapotrzebowanie na energię elektryczną, problemy związane z transportem miejskim to tylko niektóre z nich. Konwersatorium będzie koncentrowało się na lekturze tekstów z zakresu edukacji miejskiej, praktycznych ćwiczeń warsztatowych i dyskusji nad rolą edukacji w rozwiązywaniu problemów miast przyszłości. Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia: zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE - Problemy współczesnych miast - Przykłady dobrych praktyk edukacyjnych - Projektowanie edukacyjnych interwencji odpowiadających na problemy i potrzeby mieszkańców miast - Diagnoza miejskich środowisk edukacyjnych |
|
Literatura: |
H. Richard Milner IV, Kofi Lomotey (2021). Handbook of Urban Education. Routledge Norman Longworth (2018). Making Lifelong Learning Work: Learning Cities for a Learning Century. Routledge Meerow, S., Newell, J. P., & Stults, M. (2016). Defining urban resilience: A review. Landscape and urban planning, 147, 38-49. |
|
Uwagi: |
SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS: 2 METODY KSZTAŁCENIA - rozmowa kierowana - dyskusja w języku angielskim - metody oparte na działaniu praktycznym NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny zajęciowe: 15 godz. Praca samodzielna: 15 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 20 godz. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.