Conflicts Resolution in Multicultural Societies
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-0F-CRM1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Conflicts Resolution in Multicultural Societies |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Fakultatywne dla 3 sem. (RE) pedagogiki resocjalizacyjnej, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ: | Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE - Wybrane pojęcia z zakresu pedagogiki, pedagogiki specjalnej, psychologii, socjologii i medycyny w języku obcym. - Podstawowe konstrukcje gramatyczne stosowane w językach obcych. - Zastosowanie konstrukcji gramatycznych i terminologii zawodowej do budowania swobodnych wypowiedzi. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna podstawową terminologię obcojęzyczną używaną w pedagogice, pedagogice specjalnej, psychologii, socjologii i medycynie. Umiejętności Potrafi w sposób spójny wypowiadać się w obcym języku na wybrane tematy dotyczące swojej dziedziny studiów. Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności językowe, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii. Kompetencje społeczne Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się językowego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 24 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Dąbrowa | |
Prowadzący grup: | Ewa Dąbrowa | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ajSKrB56gm5KMYFiUPG91sbpccSZA_Mzl1pcXK_JsQc81%40thread.tacv2/conversations?groupId=621e0b7d-dff5-4b84-b5d2-ccedb61daf05&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
The course focuses on cultural conflicts in modern societies. Emphasis is placed on: Culture, Poverty, Conflicts, Security and Education. Assessment: - participation in the lab - two absence allowed - activity in discussions and exercises - presentation with activity for group Pass the threshold - 60%. 100%-90,1% - 5,0 90%-85,1% - 4,5 85%-75,1% - 4,0 75%-70,1% - 3,5 70%-60,1% - 3,0 |
|
Pełny opis: |
Contents of lectures 1. Introduction to the lab. 2. What is a conflict? - definitions. From group to interpersonal conflicts - dimensions, reasons and dynamic. 3. Conflict theories - different views. 4. Culture in the perspective of conflict theories. Cultural differences and conflicts in the contemporary world. 5. Conflicts around the world. Which conflicts have a cultural background & why? 6. International and national conflicts with the cultural background. Conflict as a reason of genocide. (4 hours) 7. Conflict between us? - the specificity of interpersonal cultural conflicts. Analysis of conflict situations. 8. Mediation and negotiations - methodology of conflict resolution. 9. Communications and conflict escalation or resolving. Short about hate speech. 10. Different ways of conflict resolution. 11. Some initiatives and organizations against cultural conflicts and for peace or cooperation. 12. Cultural conflict in education space. 13.Prevention and intervention in conflict situations in different institution. 14. What can I do? Actions for conflict resolving. Conflict solution and sustainable development. |
|
Literatura: |
For reading: 1. Conflict Assessment Framework, United States Agency for International Development, Juny 2012, pp. 9-44. 2. Cronin, M. A. and Bezrukova, K., Conflict, learning, and frustration: a dynamic model of conflict over time. Psychology, 2000. https://core.ac.uk/download/pdf/72851014.pdf. 3. Kenneth, A., The Social Lens : An Invitation to Social and Sociological Theory, chapter 7: Conflict and Critical Theories, pp. 211-241. 4. Education and conflict: research, policy and practice http://www.fmreview.org/FMRpdfs/EducationSupplement/full.pdf 5. Glasl, F., The Process of Escalation of Conflicts and the Roles of Third Parties, in: Bomers, Gerard B. J. and Richard B. Peterson (eds.). Conflict Management and Industrial Relations. Boston: Kluwer-Nijhoff, 1982. 6. Harff B., Gurr T. R., Toward Empirical Theory of Genocides and Politicides: Identification and Measurement of Cases since 1945, International Studies Quarterly 32, 1988, pp. 359–71; 1996 Victims of the State: Genocides, Politicides and Group Repression from 1945 to 1995, in: Jongman A.J. (ed.) Contemporary Genocides: Causes, Cases, Consequences, Leiden: PIOOM/University of Leiden: pp. 33–58. 7. Intercultural Communication, CINFO, Bienne 2007. 8. Moghaddam F.M., Multiculturalism and Intergroup Relations: Psychological Implications for Democracy in Global Context, Amer Psychological Assn, 2007. 9. Winslade, J., Gerald Monk, Narrative mediation: A new approach to conflict resolution, 2000. 10. Wagschal, U., Schwank N., Trinn Ch., Croissant A., Culture and Conflict in Global Perspective, Bertelsmann Stiftung 2010. Additional 1. Arendt H., The Origins of Totalitarianism, New York: Harcourt, Brace and Co, 1951. 2. Berberoglu B., Nationalism and Ethnic Conflict: Class, State, and Nation in the Age of Globalization, Rowman&Littlefield, 2004. 3. Glasl, Friedrich 1999. Confronting Conflict. Stroud (UK): Hawthorn Press. 4. Glasl, Friedrich 2004a. Konfliktmanagement, 8th Edition. Bern, Stuttgart, Wien: Haupt Verlag and Verlag Freies Geistesleben. 5. Kiernan B., Blood and Soil. A World History of Genocide and extermination from Sparta to Darfur, Yale: Yale University Press 2007. 6. Ross M.H., Cultural Contestation in Ethnic Conflict, Cambridge University, 2007. Other publications will be proposed during the lab. |
|
Uwagi: |
Lab - simulated experiences, video and slide demonstrations, discussion, exercises, presentation Teams platform: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ajSKrB56gm5KMYFiUPG91sbpccSZA_Mzl1pcXK_JsQc81%40thread.tacv2/conversations?groupId=621e0b7d-dff5-4b84-b5d2-ccedb61daf05&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Student workload: - contact hours - 30 - hours needed to prepare for the lab - 30 - hours for the exam/pass - 20 The total number of ECTS points - 3 Nakład pracy studenta - liczba godzin kontaktowych - 30 - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć - 30 - liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu/zaliczenia - 20 Sumaryczna liczba punktów ECTS - 3 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.